2 nachten geleden wou mijn kat om 03:00 uur naar buiten dus deed ik hem naar buiten (was toch wakker, moest plassen) om 05:00 zelfde verhaal maar dacht, Ik roep hem even dan kan die weer naar binnen. Maar hij kwam niet. Nouja dan niet, dan komt die maar later naar binnen. Om 05:45 werden we wakker van een keihard lawaai, dacht echt dat het dak instortte Bleek dat er een lading sneeuw van ons dak af gleed en ook bij de buren en overburen. Ik denk dat mijn kat hier zo van geschrokken is dat die weggerend is. Komende nacht is het 2 nachten geleden en ik begin me wel een beetje zorgen te maken. Het is koud en regenachtig buiten en ja.. ik vind het gewoon zielig want hij houdt helemaal niet van dit weer. Toen het zoveel sneeuwde was die juist de hele dag lekker warm binnen en ging die met tegenzin naar buiten om zijn behoefte te doen. Iemand ervaring met katten die schrikken? Duurde het lang voordat die terug kwam? Ik maak mij ook een beetje druk omdat we volgende week vrijdag gaan verhuizen.
Ah jeetje wat sneu.. Even buiten rondje lopen en rammelen met een bakje eten? En bij buren vragen of ze even in de schuur willen kijken? Hopelijk is hij snel weer terug!!
Ja, dit zou ik doen! Hebben jullie toevallig een buurtapp of zo? Dan kun je even vragen of iedereen in zijn of haar schuur/kelder/fietsenhok wil kijken, en of ze sowieso de komende tijd hun ogen willen openhouden. Ik hoop dat hij snel weer terecht is!
Gewoon direct op Amivedi aanmelden en op fb. Hoe meer mensen meekijken hoe beter. Buren inlichten, flyers maken en ophangen (ook flyers bij de dierenarts brengen, en supermarkt.. komen ook veel mensen). Sterkte! Hoop dat hij snel thuis is.
Kan die niet onder zo'n berg sneeuw gekomen zijn? Hier waren het flinke ladingen die naar beneden storten
Een geschrokken kat verstopt zich vaak vlakbij huis. Alleen durven ze niet terug... Laat op de avond als het stil is, naar buiten gaan en zn naam roepen/praten. Wel hier en daar stil blijven staan, ze reageren vaak niet meteen. Verder: Amivedi en affiches ophangen. Wij hadden er op gezet dat ze medicijnen nodig had ivm hartruis. Mocht iemand je kat in huis hebben, schrikt dat af.. een dag later stond ze s nachts ineens te miauwen in de woonkamer....
Bedankt voor alle lieve reacties!! Door een tip van jullie is hij terug! Ik ben vanochtend om 06:30 naar buiten gegaan met zijn voer bakje voor en achter het huis en om 07:00 wilde ik dit nog eens doen en toen ik de deur open deed rende hij naar binnen! Ben zo blij dat hij weer terug is. Maakte mij al druk dat we volgende week dan verhuizen en dat hij dan terug zou komen maar dat wij weg zouden zijn. (Maar lichtelijk hormonaal hoor)