sneeuw, weeën en ziekenhuis bevalling

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door meidenhuis, 20 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Dames!! Nu maken jullie me wel heel bang hoor!!:( Ik ben morgen uitgerekend, en elke nacht rommelt het wel wat. Nu was ik van plan om thuis te bevallen, maar er zit inderdaad ook wat in om met dit weer uit voorzorg met weeen gelijk naar het ziekenhuis te gaan! Had ik eerlijk gezegd nog niet eens over nagedacht. Maar ja aan de andere kant zijn er natuurlijk ook redenen op te noemen om met dit weer juist wel thuis te blijven! Met andere woorden DILLEMA!:( Nou ja zolang alles rustig blijft binnenin, moet ik me ook maar rustig houden..

*** sneeuw:x

2. Mamasab

Mamasab Actief lid

17 jul 2009
    183
    0
    16
    TBM en Postbode
    Utrecht
    Ik mag niet eens thuis bevallen en in onze wijk komen geen vlk langs om te helpen. Omdat het een gevarenwijk is. Teveel geweld etc..

Dus ik zou wel moeten, maar mijn vlk zei wel dat als het snachts of eind van de avond zou zijn ik daar maar lekker een nachtje bleef pitten.

3. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Wij zouden gewoon wat meer tijd er voor uit trekken, wil het liefst zo lang mogelijk thuis blijven. Ik moet in het ziekenhuis bevallen. Gaan dan dus eerder weg. Wij wonen in friesland en het is hier bar en boos maar dat trotseren we wel, vrouwen in oostenrijk gaan ook naar het ziekenhuis door de sneeuw denk ik.
    Kan me er geen zorgen over maken.

4. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Weet je dat dit het eerste was dat ik dacht toen ik de uitgerekende datum hoorde? Ik heb echt een bloedhekel aan rijden met sneeuw. Uitgerekend vannacht werd ik wakker met om de vijf minuten kramp. :$ Ik moet in het ziekenhuis bevallen, dus we zullen er wel doorheen moeten...

5. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    Hier vannacht ook wakker met kramp..
    schoot natuurlijk meteen in de stress.. want ja het sneeuwde weer en voor de deur lag zowat 25 cm :S..
    gelukkig is ht wel weer wat afgezwakt..,
    moet er straks toch doorheen moet naar de verloskundigen..
    Maar vidn het dood eng :(

6. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Administratief medewerker
    Nederland
    Hier zat ik dus ook mee!!! Maaaarr mijn moeder verzekerde me dat, ik wil thuis bevallen, als er wat gebeurt de brandweer je zo meeneemt! geen probleem... dus daar vertrouw ik maar op. Woon 5 min van zh vandaan en door de kou heen lijkt me ook zo zielig met baby dus ik ga toch voor thuis mocht het nu gebeuren maar als de vk erop staat dan vertrouw ik haar en ga ik alsnog naar zh.. ik zie wel!!!!

7. nairam

nairam Actief lid

8 okt 2008
    403
    0
    0
    oost-nederland
    Hier nog één die in het ziekenhuis moet bevallen.
    En we wonen, met 'normaal' weer al 25 min. van het ziekenhuis, dus nu ... een uur ?
    Straks maar even klokken, want moet op spreekuur.
    Vind het echt 10x niets, dit weer.
    Laat maar gauw de dooi er in zetten !!

8. Mamasab

Mamasab Actief lid

17 jul 2009
    183
    0
    16
    TBM en Postbode
    Utrecht
    Me man is vanacht maar op de fiets naar zijn krantenwijk gefietst want het lukte hem niet om met de auto weg te rijden. Nou zit de stress er wel ff in. Hoe gaan we dat doen als madam denkt te komen in deze dagen met die sneeuw?

Heb ook nog is klote geslapen vanacht. Me BF werd ff op straat gezet door haar vriend (EX) dus ik gezegd kom maar naar mij toe. Hij heeft der in der gezicht geslagen heeft een hele blauwe plek en is dik. In de sneeuw op straat zetten gewoon maar ff het huis uit flikkeren... echt ben zóóó boos!!! Ze had niet eens normale kleren aan kunnen doen.

Ook ik moet vandaag nog naar de VLK toe.. nou dit gaat wat worden hoor! ROT SNEEUW!!!

9. Pelikaantje

Pelikaantje Bekend lid

22 okt 2008
    917
    2
    18
    Utrecht
    Morgen gaat het nog meer sneeuwen ;)

Ik wil ook in het ziekenhuis bevallen (niet vanwege een medische noodzaak). Dus dan maar thuisbevallen. Gelukkig woont er een verloskundige hier op loopafstand en de rest van de verloskundigen ook dicht in de buurt.

10. Ik heb er ook al over nagedacht. Wil graag thuis bevallen, maar mocht het niet lukken, dan zijn we binnen 3 minuten in het ziekenhuis. Is hier gelukkig heel dicht bij.

11. Noukie 81

Noukie 81 Actief lid

26 aug 2007
    264
    0
    0
    noord brabant
    hoi ik heb er ook over nagedacht, ik ben 38 weken zwanger van onze 2e spruit, en mijn man werkt op een transportbedrijf en rijd een jeep met 4 wielaandrijving en zijn collega,s moeten nu sneeuwschuiven, dus dan maar evt een extra rondje van ons thuis naar zkh en rijden wij er achter aan hihihihi(ik zie het al voor me met zwaailamp en al )

12. jo7

jo7 Actief lid

17 nov 2006
    458
    0
    0
    ik denk dat een hoop zwangeren zich dit probleem afvragen.Ik heb nog even te gaan maar ook bij mij schoot het door mijn hoofd.
    Ik weet niet goed wat ik ga doen.
    Waarschijnlijk toch eerder het ziekenhuis bellen bij beginnende weeen en niet wachten tot dat ze om de 5 minuten komen.

13. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Nemen taxichauffeurs geen bevallende vrouwen mee?? Dan moet je dus gewoon niet zeggen dat je aan het bevallen bent en hopen dat je de weeen in de taxi een beetje stilletjes kan wegwerken, en geen plens vruchtwater verliest.... (dat laatste zal wel de reden zijn dat ze het niet willen). Stom hoor, want soms heb je toch gewoon geen keus?

14. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Dat is dan toch wel raar, want we hebben ook geen auto en geen rijbewijs. In mijn vorige woonplaats vroegen we toen aan de VK hoe we naar het ziekenhuis moesten en toen zeiden ze daar dat je een taxi moest bellen (uiteindelijk was het overdag en heeft mijn stiefvader me gebracht)
    Er zijn toch wel meer mensen die geen auto en/of rijbewijs hebben, hoe komnen die dan in het ziekenhuis met hun bevalling?
    Hier neemt de VK je gelukkig mee in de auto, was trouwens wel goed dat we het even van te voren zeiden, want ze zetten het in je dossier.
    In de sneeuw wordt het wel lastig, vandaag de fysio maar afgebeld, maar woensdag moeten we naar de verloskundige...

15. Aszz

Aszz Niet meer actief

Oh hier komt de ambulance je wel halen hoor.
    En anders komen ze maar met de helicopter, heb een heel mooi veldje hiernaast waar ze kunnen landen :D

Ivm gezond kleine MOET ik in het ziekenhuis bevallen, dus ben blij dat ik in het voorjaar ben uitgerekend ;)

16. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik moest er vandaag toevallig ook aan denken!
    Ik zou ook met de eerste weeen naar het zkh gaan, niet dat het dan moet ofzo, maar dan ben je er maar gewoon.
    Als het in de laatste fase nog moet kan je partner ook niet echt rustig meer rijden lijkt me...

17. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    'k Weet niet of het ziekenhuis er op zit te wachten als iedereen met de eerste weeen gelijk naar het ziekenhuis gaat.

De verloskundige in m'n gezin (ben kraamverzorgende) vertelde dat als zij het even niet vertrouwen of het niet gaan redden, je naar het ziekenhuis wordt gestuurd. Verder proberen ze de dichtstbijzijnde vk te regelen en ze hebben de brandweer achter de hand.

18. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Nou hebben wij beide een eigen auto EN een rijbewijs dus dat probleem is opgelost. Maar ik MOET in het ziekenhuis bevallen ivm eerder keizersnee. Dus verloskundige bellen of thuisbevallen is geen optie en we wonen 20 a 30minuten uur van het ziekenhuis vandaan... zonder sneeuw....
    Zodra de bevalling zou beginnen stuur ik meteen mn man op pad om mn zoontje weg te brengen of mn moeder op te halen (als het snachts begint, mn moeder kan momenteel niet autorijden, handig, maar ze moet geopereerd worden) en daarna bellen we het ziekenhuis dat we er aankomen, ze zullen ons met dit weer echt niet naar huis sturen als ze vinden dat het niet snel genoeg gaat...

19. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Nou, hopen dat 'ie nog even blijft zitten dan, voor volgende week voorspellen ze beter ziekenhuis-beval-weer!

20. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

Mijn schoonvader is taxichauffeur vandaar dat ik weet dat ze (hier in de regio) geen bevallende vrouwen mee nemen.

Dit gaat niet om de eventuele vlekken in de bekleding maar vanwege het risico ofzo. Ik weet niet meer precies hoe het zat, het is dan ook al bijna 3 jaar geleden dat ik met 30 weken met spoed naar het ziekenhuis moest en ik de taxi-centrales heb vervloekt (letterlijk aan de telefoon een hoop bombarie gemaakt). Uiteindelijk is mijn schoonvader vanuit Zeeland komen sjeezen met 160 km per uur om mij zsm in het ziekenhuis te krijgen (was ergens op visite). Ik had premature weeën en daar komt blijkbaar geen ambu voor (ook al gebeld maar zij vonden het geen levensbedreigende situaite).

Wel erg fijn dat je met je vk mee kan rijden. Hier kan dat namelijk ook niet en wordt er van je verwacht dat je iemand standby hebt staan die je kan brengen.

Lekker geregeld trouwens in Tilburg als ik er zo over nadenk:x

Deel Deze Pagina