Het komt niet vaak voor, maar op 14 April 1998 sneeuwde het! En niet zo'n klein beetje, maar echte dikke vlokken. Was wel de volgende dag al weg.
170 jaar oud Happy Meal smaakt nog prima - Globaal Nieuws Dit artikel geloof ik ook niet zo OT: het is wel wisselvallig natuurlijk en de afgelopen weken is het ook afwisselend lekker warm en heel koud geweest maar sneeuw.. Ik weet het niet. Hier in de omgeving hebben we nog wel soms vorst aan de grond 's nachts maar het is niet koud genoeg voor sneeuw lijkt mij. Ze roepen qua weer wel vaker dingen die niet gebeuren (zoals een ge-wel-di-ge zomer of extreem koude winter). Eerst zien dan geloven! Maar van mij mag de kou, sneeuw en regen heel ver weg blijven!
Ik heb op mijn verjaardag (13 april) nog wel sneeuw gehad hoor! Aprilletje zoet heeft ook nog wel eens een witte hoed, ken je dat spreekwoord niet? Neemt niet weg dat het nu volgens mij veel te warm is voor sneeuw en dat ik er helemaal geen zin in heb!
maart 2008 - In een normale april wordt op gemiddeld een of twee dagen sneeuw waargenomen. Door clustering van buien kan het soms enige uren achtereen onafgebroken sneeuwen, waardoor alles wit wordt, "Aprilletje zoet heeft ook nog wel eens een witte hoed". Zelfs in mei kan dat nog gebeuren; de "laatste" datum in het voorjaar waarop in De Bilt nog sneeuw is waargenomen is 17 mei in het jaar 1935. In de ochtend van de 2e mei 1979 werd ons land verrast met een laag van enkele centimeters sneeuw. Opmerkelijk waren toen de enorm grote sneeuwvlokken, wat verband houdt met het grote watergehalte van de sneeuw. Ook op 14 en 15 april 1999 zijn in ons land grote sneeuwvlokken waargenomen van 5 cm doorsnee, waardoor een flinke sneeuwlaag ontstond. Vooral in Limburg viel veel sneeuw, op de Vaalserberg lag 15 cm. Veel takken braken af onder het gewicht van de sneeuw. Ook in 1998 viel er op 13 en 14 april sneeuw in Nederland, vooral in Den Haag en omgeving. In 2001 was Paaszaterdag (14 april) meer een winterdag: 's ochtends vroor het licht tot matig en in de namiddag en avond viel op uitgebreide schaal sneeuw, in het binnenland 1 tot 3 cm. Heel uitzonderlijk was de sneeuwval op 11 april 1978. De bloeiende bolgewassen (narcissen en hyacinten) in het westen en noorden van ons land verdwenen die dag onder een dikke laag sneeuw. In het westen van het land sneeuwde het toen zo hevig dat het wegverkeer er veel hinder van ondervond en ook het treinverkeer grote vertragingen opliep. Op Schouwen-Duiveland en de Zuid-Hollandse eilanden groeide de sneeuwlaag op 11 april 1978 aan tot een dikte van 10 tot 20 cm en in Noord-Holland lag 's ochtends 10 tot 15 cm sneeuw. Friesland kreeg 10 tot 15 cm sneeuw; het duurde drie dagen voor alle sneeuw was gesmolten. Bron: Baltus Zwart. De weersverwachting voor vandaag en morgen. Het Spectrum, 1985 Het kan echt. Aprilletje zoet geeft soms nog een witte gloed.
Whaha die site is zo fake! Het is gewoon vermaak,meer niet. Sneeuwen gaat het echt niet,wel kans op regen komend weekend. Gelukkig word hier vrijdag met koningsspelen rond de 22 graden en volop zon geschat! Tja,en anders gaan we gewoon met de slee naar school en haal ik de schaatsen weer uit het vet Wie weet zet ik de kerstboom ook nog wel op! haha