Bakfiets stallen aan de straat

Discussion in 'De lounge' started by Mangolein, Nov 21, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mangolein

Mangolein Lid

Nov 12, 2011
    28
    0
    0
    Hoi!

Vraagje voor de mama's met een bakfiets:

Wat zouden jullie doen? Ik kan voor een leuke prijs een bakfiets overnemen van een vriendin, maar deze driewielbakfiets kan ik met geen mogelijkheid anders stallen dan voor de deur van ons appartementencomplex. Er staan fietsbeugels om je fiets aan vast te zetten. Zijn er meer mensen die hun bakfiets aan straat stallen? Ik zou het erg handig vinden om met een bakfiets op pad te gaan, maar ben bang dat hij binnen no time gestolen is..

2. growingfamily

growingfamily Actief lid

Sep 21, 2015
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vrees dat die er niet lang blijft staan, zelf geen 1 maar hoor maar al te vaak dat die dingen erg vaak worden gestolen.
    Erg gewild ding dus, en ze komen vrijwel overal doorheen...

3. Frisbie

Frisbie Bekend lid

Apr 3, 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Die van mij heeft ook ruim een jaar zo gestaan, niet gestolen gelukkig.

4. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

Jul 8, 2015
    1,835
    368
    83
    Female
    Wij hebben er sinds kort een. We hebben een scooterslot, kost 70 euro, maar daar komen ze niet zomaar doorheen.

5. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    ik heb het niet gedurft. Hij komt bij ons met geen mogelijkheid door de poort aan de achterkant ivm de scherpe hoeken.
    Aan straat...nee te kostbaar en zo weg.

6. berbel

berbel Fanatiek lid

Nov 25, 2005
    2,800
    96
    48
    In Amsterdam staan er heel veel op straat, scooters staan op straat. Met een goed slot zou het toch moeten kunnen? Ik weet niet waar je woont, dat maakt misschien nog uit.

7. Pompoen

Pompoen Actief lid

Oct 25, 2015
    446
    121
    43
    Mijn bakfiets staat ook op straat. Staat vast aan ons huis met zo'n speciaal motor slot die aan de voorgevel is vast gemaakt en dan nog een motor kettingslot. Hier in de wijk staan overal bakfietsen.

Overigens is het niet al te best voor de bakfiets om altijd buiten te staan, maar dat is een ander verhaal ;)

8. Marcy26

Marcy26 Bekend lid

Nov 1, 2010
    594
    58
    28
    Bij mij staat hij vast aan de gevel van het huis aan de voorkant.
    Slot er op en hij staat nu een half jaar zo. Nog niet gestolen.
    We kunnen hem ook nergens anders kwijt

9. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    met een paar goede sloten moet het kunnen. paar tips die ik van de fietsenmaker kreeg:
    - geen sloten alleen aan een wiel vastmaken. als ze hem echt willen dan draaien ze het wiel los en laten ze die achter en de rest nemen ze mee. zo'n wiel is voor hun makkelijk te vervangen.
    - geen sloten op de grond. dan kunnen ze juist kracht zetten met een flinke baksteen of met een betonsschaar. die moeten ze op de grond zetten met voet erop om kracht te zetten.
    - altijd zorgen dat je je fiets vast zet aan iets wat vast staat. zoals inderdaad een gevel van een huis. niet aan van die kleine fietsenrekjes. zo'n ding aan een tegel n de grond. die kunnen ze er uitwippen en met fiets en al al meenemen als ze willen.altijd aan iets vastzetten, als ze hem echt willen dan laden ze dat ding gewoon met sloten en al in een busje. de sloten halen ze er thuis op hun gemak dan wel vanaf.
    - liefst 2-3 goedgekeurde sloten erop.
    - 1 slot om zowel frame als wiel doen. (erdoor halen) en 1 slot van bijv gevel aan het frame maken. deze moeten ze doorzagen om slot los te krijgen, doen ze ook liever niet.
    hoe meer sloten, hoe meer het afschrikt omdat het tijd kost.

ik heb er 3 sloten op zitten. het standaard cilinderslot. daaraan vast zit een goedgekeurd kabelslot die door het voorwiel haal, door frame en weer in slot.
    daarnaast nog een hangslot waarmee ik hem aan een vast punt vast maak.

maar zoals gezegt, een bakfiets word er niet mooier op als hij buiten staat. grote kans om gemollesteerd te worden, honden en katten die er tegenaan staan te pissen, keer een stuk vuurwerk of zo erin enz.

10. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

Aug 4, 2012
    2,044
    0
    0

Dit dus... Daar zie je ze niks anders dan dat ze aan de straatkant staan
    Maar ik kan me wel voorstellen dat je er voorzichtig in bent!
    Ik heb er ook een gekocht sinds 2 weken en een extra goed slot bij gekocht...

11. Eki

Eki Fanatiek lid

Jan 20, 2012
    2,127
    1
    36
    Wij hebben hem voor het huis staan, verankerd met een art3 scooterslot aan een ring aan de voorgevel. Daarnaast nog het normale slot en daaraan vast nog een extra kabelslot die door de spaken van het achterwiel gaat. Er zit bij ons een bakfiets pyjama omheen om slijtage ed tegen te gaan.
    Zorg in ieder geval wel dat je hem goed verzekerd, anders heb je niks, mocht hij toch gejat worden.

Share This Page