Voor niet noodzakelijke dingen zou ik de weg vandaag niet op gaan. Visite enzo komt morgen of volgende week wel weer. Ga straks lopend even klein boodschapje doen, met de kinderwagen voor steun.
Natuurlijk, moet de boodschappen doen, nieuwe eetkamerstoelen kopen en de oudste krijgt een nieuwe slaapkamer. Dus we rijden naar een paar woonboulevards. Gewoon voorzichtig en opletten. Zoals het gaat in Nederland, klein laagje sneeuw en gladheid en code rood en iedereen moet binnen blijven. Net als blaadjes op de rails, rijden er geen treinen meer. Betutteling ten top. Gewoon gezond verstand gebruiken en je komt al een heel eind.
Zet je kindje (als die meegaat ) in ieder geval goed vast, ben 1 keer onderuit gegaan met ijzel en mijn oudste zat er toen ondersteboven in
Idd, fietsen doe ik niet nu. Maar met de auto gaat prima hoor. De snelwegen zijn sowieso vaak snel schoon.
Heel stoer. Hier vanochtend iemand gesproken die maar weer omgedraaid is. Hij reed wel voorzichtig maar er zijn mensen die je gewoon met 80 inhalen. Snelweg is hier ook gedeeltelijk afgesloten. Advies is er niets voor niets, al die ongelukken die er zijn gebeurd zijn natuurlijk ook allemaal mensen die roekeloos rijden?
Ja, maar misschien al wel weer open? Degene die ik vanochtend sprak is trouwens niet zo'n moeilijke met rijden maar hij zag het echt niet zitten om verder te rijden. Was rond 9:00. Zal wel beter worden in de loop van de dag (westen hier) maar blijft uitkijken. Wij moeten rond 12:00 rijden maar is binnen onze woonplaats en zal dan niet meer glad zijn vermoed ik.
De meeste ongelukken gebeuren op dit moment op de snelweg. Dat komt omdat er geen normale gladheid is, maar ijzel. Bij normale gladheid helpt het zout dat ze strooien, zeker wanneer genoeg auto's dat inrijden, bij ijzel niet. En juist daarom is het nu zo verraderlijk om de weg op te gaan. Als het niet nodig is, zou ik het dan ook gewoon niet doen.
Het schijnt dat hier na 13.00 de gladheid weg is. Ik kijk het tot die tijd aan wat ze zeggen op het weer en dan zie ik wel verder.
Ik kom uit mijn bed en het is wit buiten heerlijk . Dat word een lekker stukje wandelen , dit doen wij altijd als het sneeuwt.
wij zouden vandaag naar rotterdam gaan naar familie lees voor ons 180 kilometer rijden we zijn niet gegaan
Hier ook ( Arnhem ) mijn vriend is al vanaf vannacht 2u aan het strooien. Fijn om te lezen dat er eindelijk een keertje geen gemopper is 😊 Zo vaak hoor ik; veel te glad, niet gestrooid ect ect terwijl ik de andere kant zie en weet, dus super dat jullie zo positief allemaal zijn 😁
Ik moet vanavond iemand op schiphol ophalen vanuit omgeving Den Bosch. Iemand die mij kan vertellen hoe het op de snelweg is? De binnenwegen zijn vaak slechter toch...
Ik heb vanmorgen ook de boodschappen al gedaan met de auto. Ik was al vroeg de deur uit. Ja, er ligt sneeuw en ja, het is glad. Maar het is te doen als je gewoon voorzichtig bent en gezond verstand gebruikt. Ik ga juist 10x liever met de auto nu dan de fiets hoor! Ik blijf er in elk geval nooit voor thuis van werk oid. Kijk als ik nu ergens op visite zou gaan wat een eind rijden dan zou ik dta denk ik wel schrappen maar de dagelijkse gang van zaken gaat toch gewoon door