Hier vanmorgen sneeuw geruimd op de stoep en royaal gestrooid en inmiddels alweer spekglad. Dus mijn man heeft besloten de boodschappen toch nog uit te stellen.
Hier is de sneeuw helaas ook over gegaan in ijzel. Je ziet gewoon dat de sneeuw nat en weer bevroren is. De yoshua ging gelijk onderuit toen hij 1 stap in de tuin zetten en wilde weer naar binnen. De oudste zag dat en besloot om binnen te blijven en de middelste is lekker buiten bezig. Hij wilde sneeuwballen gooien, maar heb hem even verteld dat dat nu ijsballen worden en hij ze dus niet ergens tegen aan mag gooien en ook niet tegen iemand. Ben wel benieuwd hoe lang het duurt voordat hij binnenkomt met de mededeling dat hij hard is gevallen. Hij is namelijk zo'n stuiterbal dat hij ook met gladheid rustig Door stuiterde en dus nog wel eens onderuit gaat in zn enthousiastme. Wij zouden eigenlijk vandaag op pad voor een nieuw kussen voor mij en nog wat andere dingen, maar dat moet maar even wachten. Had vanmorgen een weerkaart gezien waarop stond tot hoe laat de ijzel zou duren en wij zitten net op de grens van zo'n lijn. Als we geluk hebben duurt het Tot 14.00 en als we pech hebben (en we dus aan de verkeerde kant van de lijn wonen) duurt het Tot 19.00.
Mijn man is vanmorgen een half uur later naar zijn werk gegaan moest 40 km rijden en heeft er bijna 2 uur over gedaan om er te komen. ging niet harder dan 25 -30 km per uur. Hij moest wel gaan ze hebben een deadline. Ik ben met de kids op de slee naar de supermarkt gegaan het is 1 hele grote ijsbaan wij moeten een heuvel op het dorp uit ze komen gewoon niet boven. Net ook een mevrouw heel akelig zien vallen.
Vanmorgen heerlijk met dochter en hond gespeelt in de sneeuw. Slee erbij, ging prima en ik vond het niet glad. Nu ijzelt het al een hele tijd dus het zal wel glad zijn. Dochter en ik moeten straks de deur nog uit om de hond uit te laten en naar de supermarkt. Ik neem de slee maar mee, lijkt me de veiligste optie. Mijn vriend is met de auto naar zijn werk. Het is normaal maar 20 minuten rijden, ik hoop dat het nog meevalt met de gladheid en dat de winterbanden van de auto een beetje helpen..
Dat is echt een Nederlandse instelling, in Scandinavische landen wordt er met spijkerbanden gereden en dan nóg let iedereen op het weerbericht. Wat sneeuw is met winterbanden te doen, met ijzel is er geen houden aan. Dat is geen betutteling, dat is gewoon domheid. Net als mensen die de kracht van het water of de bergen onderschatten. Je bent niet sterker dan de natuur.
Amen. Sommige mensen verkeren ook in de waan dat hun met winterbanden niks zal overkomen. Maar die zijn ook niet heilig en helpen ook al helemaal niet bij ijzel!
Wij 'moeten' vanmiddag naar Wageningen. Vanaf onder Rotterdam. Ik zie er wel een beetje tegenop eigenlijk. Hoe zijn de wegen nu? En dan moeten we vanavond rond 20 uur ook nog terug. Ik wil graag gaan. Gezellig met heel de familie samen voor nieuwjaarswensen. Is altijd supergezellig, maar ja die rit......
Wij zouden van Friesland naar Nijmegen gaan vandaag. Maar hebben we dus niet gedaan. Ben helemaal geen bange rijder, man ook niet, maar vond het gewoon niet verantwoord.
Wij zouden naar Wassenaar, via Vlaardingen, vanuit onder Eindhoven. We zijn niet ver gekomen want de snelweg die we moesten hebben was afgesloten en verder reed het allemaal enorm traag en voorzichtig. Wij ook, want mijn man reed en hij vond het echt heel glad. We zijn dus omgedraaid want in dat tempo hadden we nu nog op de weg gezeten en waren we veel te laat gekomen voor onze afspraak. Nu zitten we gelukkig weer veilig thuis, doorrijden was echt onverantwoord geweest, we proberen het volgende week nog maar een keer. De sneeuw hier is ijs geworden maar de jongens spelen wel lekker in de tuin nu, die vinden het geweldig
Wij zouden naar Arnhem gaan, verjaardag van schoonzus en neefje. Het is ongeveer 3 kwartier rijden vanaf hier maar we gaan niet, mijn ouders moet nog 10 min langer gaan ook niet. Mijn broer vond het een beetje onzin geloof ik, maar dat is dan mooi jammer, morgen weer een dag Onze dochter speelt al vanaf 8:00 buiten en heeft op de mat staande haar boterham voor het ontbijt gegeten en is 10 min binnen geweest om met twee buur kinderen iets te eten en drinken.
Dode op spekgladde A15 - RTL Nieuws Voor degenen die de weerswaarschuwingen maar betutteling en overdreven vinden.....En menen dat snelwegen prima te doen waren. Niet overal dus, blijkt maar weer.
En dan nog zijn het geen eens echte winterbanden want die hebben dus echt die spikes en die kennen we in Nederland niet. Op de snelweg was het vanmorgen hier ook echt heel glad, mijn man moest werken en om 5 uur de deur uit en moest echt heeeeeel goed opletten op de snelweg, hij begon al wat te glijden maar kon hem nog wel houden. ik ben blij dat ik hem met de auto gestuurd heb en niet met de scooter want de fietspaden zijn nog veel erger en niet gestrooid om die tijd.
Wij gaan ook de weg niet op vandaag. Ik neem geen risico met zulk gevaarlijk glad weer dus we nemen het advies ter harte als je niet percee weg hoeft thuis te blijven. Dochter speelt buiten, tussen de middag pannenkoeken gebakken, net cake gemaakt en nu lezen manlief en dochterlief een boek samen en zit ik aan de thee. Heerlijk zo'n dagje hoor geen probleem mee
Ik snap de mensen niet die nu met dit weer en waarschuwingen nog voor onbenullige dingen de weg op denken te moeten gaan. Ik wil wel eens zien wat er gebeurd als er niet wordt gewaarschuwd voor ijzel en er dan ernstige ongelukken gebeuren dan piept iedereen dat niemamd er voor gewaarschuwd heeft. Die waarschuwing geven ze echt niet af om ons te pesten maar om ons te beschermen jet is voor je eigen veiligheid. En met dit weer zijn er altijd nog mensen die denken dat het allemaal maar half zo erg is en rijden als een idioot alleen al om die idioten ga ik vandaag met mijn gezin niet de weg op. Je kan zelf nog zo goed opletten en weet ik veel maar ijzel is echt niet te doen en heel gevaarlijk Hoe goed jij zelf ook denkt op te letten. Voor dingen die niet moeten vandaag ga ik absoluut niet de weg op. Ik wordt liever te vaak gewaarschuwd dan 1x keer te weinig. Iedereen moet zelf weten wat je met deze waarschuwing doet maar ga niet dom roepen dat dit betutteling is want dan heb je zeker weten nog nooit met ijzel op de weg gezeten.
Ik zpu vanmorgen mijn dochter bij oma ophalen, ze heeft gelogeerd. Maar ik wacht wel tot de ijzel weg is, en desnoods blijft ze daar nog een nachtje. Ik ga echt niet met ijzel 40km rijden.
Wij zijn toch ook maar niet weggegaan. Het is een uur rijden en straks gebeurd er wel wat of sta je dik in de file en dan sla je jezelf ook voor de kop. Als het morgen wel kan gaan we morgen en anders een andere keer.
Ik reed vanmorgen als eerste door de sneeuw.. (Moest werken) De wegen waren nog niet bereden en er was nog niet gestrooid op dat moment (dat was om 04:15) Ik kon 30 rijden harder niet.. Op de snelweg was al wel een paar keer gestrooid.. Daar kon ik 80.. Ik was natuurlijk te laat ook al was ik 25 min eerder vertrokken Nu zijn alleen de wegen waar ze niet strooien nog beijzeld.. Snelwegen en doorgaande wegen hier in Drenthe verder prima te berijden ondanks de -0,5 en miezer regen