sneeuw

Discussie in 'De lounge' gestart door dorisn, 6 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Wij zouden vandaag naar nijmegen gaan, maar ook niet gedaan omdat het ons niet erg verantwoord leek... zo dan maar eventjes lekker naar buiten om een beetje van de sneeuw te kunnen genieten 🤗

2. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Die kennen we in Nederland niet? Die MOGEN in Nederland niet! En in de meeste andere Europese landen zijn ze ook verboden OF gelden er heel strenge regels. In België mogen ze geloof ik wel, tussen 1 november en Pasen of zo. Maar ja, kijk maar eens naar het wegdek in België. Hoe zou dat nou komen? ;)
    Spijkerbanden in Nederland: toegestaan? | tirendo.nl | tirendo.nl

Een winterband is niet alleen voor al het sneeuwt, maar hij is gemaakt voor temperaturen vanaf 7°C en kouder, voor extra grip bij regen, ijzel, sneeuw, natte sneeuw, etc.

Spijkerbanden zijn winterbanden, maar dan met metalen spijkers. Ze zijn bedoeld voor dikkere lagen sneeuw. Niet voor die 3 cm, die hier ligt.

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ja ik weet het niet.... Het ligt niet aan de weg en ook lang niet altijd aan de weersomstandigheden, maar aan de mensen, die de situatie onderschatten. Mensen rijden te hard, houden te weinig afstand, voeren niet de juiste verlichting, etc. Ik wil niet zeggen, dat deze persoon door eigen schuld van de weg is geraakt en is overleden, misschien was het wel door een onvoorzichtige medeweggebruiker. Maar daar komt het eigenlijk ook op neer: Het is nu niet veilig op de weg, niet omdat het zo glad is, maar omdat 'wij Nederlanders' niet gewend zijn aan zulke weersomstandigheden en de situatie onderschatten. Wij kunnen zelf inschattingsfouten maken, maar we kunnen ook het slachtoffer worden van de inschattingsfouten of gewoonweg roekeloosheid van anderen.

4. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Wij wonen ook rond rdam en zijn net terug uit ede. Goed te doen hoor wegen zijn best goed maar weet niet wat de regen die nu valt nog doet

5. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Ik woon in noord limburg en hier ligt een dun laagje sneeuw...
    Wel ijzelt het hier al vanaf een uur of 11 en het is echt heel erg glad.
    Dacht net even met de hond te gaan lopen,brak al bijna mijn nek op het stoepje bij de achterdeur....die was vanmorgen niet glad,nu gewoon een stuk ijs....
    Ik blijf mooi thuis,zou even naar mijn ouders gaan maar dat kan morgen ook wel.

6. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Idd, paar jaar geleden lag half Nederland plat door sneeuw en toen dachten wij dat we prima konden rijden. Het gíng ook prima, met 50 op de snelweg, maar dan zijn er idioten die er gewoon langs scheuren. Echt onverantwoord hard én ronduit gevaarlijk, ze brachten medeweggebruikers gewoon in gevaar.
    Net zoals bij mist laatst, echt stevige mist, we konden vanuit een open raampje de grond niet eens goed zien. Zijn er idioten die gewoon gas geven en op goed geluk rijden. Doooodeng!
    Als iedereen z'n snelheid zou aanpassen en bv zorgt voor verbeterde grip met goede winterbanden, zou het allemaal niet zo erg zijn. Maar veel mensen passen zich gewoon totaal niet aan.

Maar goed, hier glij je met winterbanden al uit over de drempels nu, echt niet te doen. Dan moet je ook in zien dan rijden onverstandig is. Er gleed net zo een auto tegen een geparkeerde auto.

7. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    #127 Insomniac, 7 jan 2017
    Laatst bewerkt: 7 jan 2017
    Als jij je gezond verstand gebruikt zou je gewoon thuis blijven. Strooien helpt namelijk niet tegen ijzel, en wegen veranderen in een spiegel. Ik vind het ronduit onverantwoord dat jij je kinderen in gevaar brengt voor iets dat niet acuut hoeft. Ik ben absoluut geen bange automobilist, eerder eentje die zich aan het slappe gedrag van anderen stoort, maar ik ga vandaag voor geen goud de weg op.

Ot: Toen ik vanmorgen de sneeuw van de stoep aan het vegen was, bedacht ik me dat dit misschien niet zo handig was ivm ijzel. "Loop" net naar buiten en jawel, spekglad. Ik loop nu dus door de stroken sneeuw die nog op straat liggen, dan glij ik tenminste niet. hier is een cm of 5 gevallen. En dat ligt er nu nog, het is -1 hier. Ik woon omg Eindhoven.

Edit: zit net uit het raam te kijken, komt er een auto voorbij echt stapvoets, recht vooruit maar glijd zo weg tegen de auto van de buurvrouw. Niet hard, wel schade. Dat er idiots rondrijden weet iedereen, bij alle weersomstandigheden, maar dit is gewoon gevaarlijk voor iedereen, ook zonder idiots.

8. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    En dát is het hem! In Scandinavië snappen de mensen het wél. Hier niet. Dom volk. En dáárom waarschuwt de overheid. Dat is geen betutteling, dat is schadebeperking.

9. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Wij zijn 11jaar geleden een keer met behoorlijke sneeuw gaan rijden. Ik woonde nog thuis en mijn man (toen nog vriend) was bij mij omdat we savonds naar zijn huis (schoonouders) zouden gaan. We moesten er doorheen omdat hij geen medicijnen bij zich had en wij dachten dat het op de snelweg wel zou gaan. Nou dat hebben we geweten. Wij reden niet harder dan 30 en werden met een noodgang ingehaald. 50 meter verder stond diezelfde auto achterstevoren tegen de vangrail. Wij zijn na ruim 2 uur rijden (normaal nog geen 45min) veilig aangekomen en ik heb na het weekend gelijk medicijnen van mn man bij mij thuis gelegd zodat hij kon blijven als het nodig was.

Mn middelste is heel gebleven vandaag. Hij ging wel mega hard onderuit toen ik hem uit de speeltuin ophaalde. Die slimmerd dacht dat hij wel even de weg over kon rennen. Die weg was een ijsbaan waar je op kon schaatsen zo glad.
    Mijn man vond het niet nodig om het tuinpad te strooien, hij dacht dat het niet zo glad was daar, tot hij naar de klik moest. Hij heeft alsnog gestrooid.
    Het is hier nog steeds spiegelglad.

Wel lekker een hoop kunnen doen in huis, dat is dus weer een voordeel van dit weer.

10. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Ik moest vanmorgen helaas de weg op .. Moest werken en werk in de thuiszorg .. Het was soms gewoon niet te doen ..
    Kon m'n auto niet eens de stoep op krijgen en vol gas geven durfde ik ook niet ,. Nu moet ik weer de weg op .. Moet weer werken ..
    Ben geen bange bestuurder maar vind dit maar eng hoor.. Je kan geen kant op als je uit glijd .. En ik kan nog zo goed opletten maar een ander kan ook uitglijden en/of macht over het stuur verliezen .. Als ik uit de auto stapte viel ik al bijna op m'n bakkes ..
    Cliënten gebeld met de mededeling dat ze me wel zien verschijnen ..

11. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik ben vandaag gewoon aan het werk geweest de hoofdwegen waren goed begaanbaar en kon je gewoon de normale snelheid (lees aangepast aan het weer maar geen 30 op de snelwev zoals sommige) rijden. De overige wegen gingen van normaal naar spiegelglad.

Nu rijd ik wel met winterbanden en heb ik veel ervaring met winter rijden....

12. vertelikniet

vertelikniet Niet meer actief

Jij zit dan vast in een ander gedeelte van het land dan wij ;) wij zitten daar waar al die vrachtwagens vanmorgen achterstevoren stonden en de wegen niet begaanbaar waren die van de langste files ;)

Mijn man is net thuis en is blij dat die heelhuids thuis was terug ging het wel binnendoor wat die het laatste stukje moet was haast niet normaal te doen, maar de rest ging nu wel maar vanmorgen was het echt slecht en zat die met samen geknepen billen... was maar goed dat die gegaan is deadline is 3 dagen vervroegd :$

13. Joyciejj

Joyciejj Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.486
    223
    63
    Hier is het een drama op de A73

14. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Ze hebben zelfs een stuk afgesloten..

15. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Idd, is hier niet ver vandaan.

16. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.183
    113
    Brabant
    Oost brabant is echt drama...

17. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Ik heb de a12 de a15 de a1 de a50 en de a2 gehad beste rondrit gemaakt vandaag. Het meerendeel was echt prima te rijden. De binnendoorwegen waren inderdaad wat minder maar met aangepaste snelheid etc niet reuze spannend

18. Ballon

Ballon Niet meer actief

Overal werd aangegeven dat het vanavond beter werd. Even een waarschuwing voor de regio Arnhem in ieder geval.. let alsjeblieft op. Mijn vriend was net pas thuis en werd alweer opgebeld dat hij weer een route moest gaan rijden, tegen alle verwachtingen in.

19. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Wij reden daarstraks voorbij na de afsluiting richting Venlo. In kort stukje 3 ambu's en 2 ongevallen wv 1 op de kop in de berm...

Het verkeer reed 70-80kmh en af en toe en idioot die er met 130 langs vloog.

20. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Inmiddels zijn de a50 en de a2 dicht, in een uur tijd 48 ongelukken. Zal vast niet zijn omdat het zo mee viel :)

Deel Deze Pagina