Hier is het echt spekglad! Ik heb al een fietser zijn enkel zien breken. Ik ging zelf met wandelen ook bijna onderuit. Sneeuw durf ik best te rijden. De meeste wegen zijn wel begaanbaar maar hier in de wijk is echt zoooo glad!
Het heeft hier ook weinig zin idd.. ik bedoelde idd ook dat het hier niet mag maar veel mensen ook niet wat echte winterbanden zijn vandaar mijn het niet kennen verhaal
Tis ook een lange weg. Kan best lokaal verschil zotten tussen eindhoven en Renkum 2 uitwijden van de a50 Zelfde geld voor de a2 die begint/eindigt bij roermond maar bestaat ook nog helemaal voorbij utrecht. Dan kan het daar prima te doen zijn terwijl rondom roermond het echt nog drama is.
A2 loopt door tot aan de Belgische grens, tot voorbij Maastricht. Is in totaal ruim 200km lang, de A50 is 160km. Die zijn idd niet in totaliteit afgesloten
Ik wilde vanochtend wegrijden en draaide direct een slip in! Maar weer geparkeerd dus. Normaal vind ik het niet zo erg gewoon sneeuw maar met die ijzel erover vond ik het echt niks. Een fietser en wandelaar gingen hier in de straat ook zo keihard op hun bakkes dat die fietser onder het bloed zat. Dit mag van mij voorbij zijn
tja ik heb ook talloze fietsers onderuit zien gaan, maar als je met dit weer en de staat van de weg gaat fietsen ben je ook wel ongelooflijk dom vind ik.
Nja ik moest vandaag gewoon werken... dus ja ook hier gewoon de weg op En op de doorgaande wegen was er helemaal niets aan de hand en op de snelweg ook njet. Alleen kleinere straten, parkeerplaatsen en woonwijken waren niet gedaan en ook daar was prima te rijden.
Ben ik het niet mee eens. wij gingen van richting hengelo naar rotterdam vandaag, althans dat was de bedoeling. Tussen Bathmen en Deventer werden we van de weg omgeleid omdat er een vrachtwagen omgekeerd op de weg stond tegen een viaduct aan.... Ik rij dus een stukje verder op de linkerbaan. Op de rechterbaan reed een vrachtwagen. Terwijl ik daar reed (70/80) voelde ik dat de achterkant van mijn auto begon te bewegen, heel zachtjes, maar wel duidelijk van links naar rechts, van de gladheid Ik heb het gas losgelaten en hem "uit laten rijden". Remmen kon ik niet, want je raakt geheid in een slip, bij de vrachtwagen zag ik precies hetzelfde gebeuren Je kunt niet naar links of rechts, alleen rechtdoor en er schoot vervolgens terwijl wij zo aan het glijden waren een auto van rechts achter de vrachtwagen bij mij voor, terwijl ik niks kon, niet remmen, helemaal niks..... Ondertussen voor ons kwam een file in aantocht.....Het is met terugschakelen zonder te remmen Godzijdank goedgegaan, maar het was doodeng en kostte me veel moeite de auto recht te houden. Ik heb al járen mijn rijbewijs, ik rij ook altijd met sneeuw, al vind ik het niet heel prettig, maar bang ben ik doorgaans niet, maar dit heb ik serieus nog nooit meegemaakt. Mijn schoonvader zat bij mij in de auto, heeft al ruim 40 jaar zijn rijbewijs en zelf hij zag wit en had dit nog nooit meegemaakt. Rotterdam hebben we niet gehaald, ik ben vlak daarna van de snelweg gegaan en omgekeerd.
Hier was het inderdaad ook zo. Het was overal wel glad maar als je gewoon rustig reed gebeurde er niet zoveel. Zijn er dus gewoon op uit geweest met de auto.
Gewoon weg geweest, niks aan de hand. Snelwegen waren prima te doen. Hier in de wijk was het glad maar daar rij je ook naar.
Tsja, kan je het niet mee eens zijn... maar hier was het toch echt het geval dat het prima te doen was.. Maakt niet dat ik het onwijs naar vind voor jullie wat er is gebeurd!
je schreef "en op de doorgaande wegen was er niks aan de hand"...ik las dat als algemeen, later bedacht ik dat je bedoelde "de wegen bij jullie" sorry. En ik ben me écht naar geschrokken.
Hier is het nog steeds geen doen... wat een ellende. Wij wonen in een wijk met gebakken klinkers in de straat. Je kan het beste schaatsen aantrekken 🙄
Haha nee, ik hoorde dat het in het oosten wel erger was, woon zelf in het westen. ECHTE ijzel hoeft van mij ook niet hoor, maar sneeuw/gladheid van sneeuw vind ik eigenlijk best leuk ( zolang er natuurlijk geen halve meter op de snelweg ligt he haha) Fijn dat het bij jullie in ieder geval goed is afgelopen!
De a2 stopt in Amsterdam, echt bijna in oud-Zuid bij knooppunt Amstel. En de andere kant stopt letterlijk op de grens met België in totaal is hij 217 km lang, en het is glad vanaf Eindhoven ongeveer. Oh nee ik heb het over omgeving Eindhoven. Bijna alle snelwegen waren of zijn nog dicht in deze omgeving. Op de a2 hier waar ik woon wordt nu zo'n super machine van rijkswaterstaat ingezet omdat ijs niet weg te krijgen is. Er is hier namelijk wel overal gestrooid maar er ligt ijs op. Zelfs de doorgaande wegen of snelwegen zijn niet te doen.
Maar dat lag er ook niet, er was echt gestrooid en goed begaanbaar, op dat stuk zelf zag je ook NIKS, maar was zo'n 300 meter lang spiegel, spiegelglad En als je gaat, hou je er niks aan. heb 3 jaar geleden ook al eens met de auto andersom gestaan, maar dat was op een industrieterrein wat niet gestrooid was, ik reed toen niet harder dan 15 en moest de bocht om. nou ik heb het geweten; ik tolde en tolde....doodeng! Gelukkig heb ik wat dat betreft een vrij heldere geest, vandaag ook, maar toch. Voor je het weet rijd je jezelf dood hoor, je hoeft maar net verkeerd terecht te komen, bah! En ik heb notabene winterbanden en zo hard rij ik écht niet, zeker niet met gladheid
Mijn man vertrok rond 12.30 uur uit Woensdrecht en richting oosten (Den Bosch). De snelwegen (a16/a27/a59) waren goed begaanbaar, maar zodra je er af ging, was het spekglad!