Ik heb een hekel aan jochies die sneeuwballen gooien op auto's en het zijn iedere keer hetzelfde soort schoffies. Af en toe een klap incasseren van een uitstappende automobilist vind ik dan ook het risico van het vak Je kunt mij niet wijsmaken dat die schoffies niet in de gaten hebben dat dat gedrag niet door de beugel kan. Het zijn vaak jongens tussen de 13 en 15 jaar ofzo die overal lak aan hebben. Als mijn kind met dit verhaal thuis zou komen dan zou ik geen aangifte doen, maar hem huisarrest geven! Maar als er meer dan een klap was uitgedeeld dan was het een ander verhaal, dan zou die vent de mijne zijn...
Dit dus inderdaad. Ik keur het echt niet goed dat die man heeft uitgehaald maar snap inderdaad zijn frustratie wel.
IK heb begrip voor die man maar niet zo veel meer begrip dat hij een kind slaat. Dat hoeven ze echt niet bij mijn kinderen te flikken. Als ik merk dat mijn zoon gevaarlijk sneeuwballen zou gooien dan is die de mijne en krijgt hij van mij zijn preek wel. Maar van ander mans kinderen blijf je af.
Hoe naief kan je zijn! Ik leer mijn kinderen zoveel, maar of ze alles zullen nakomen?? mmm...deed ik dat? uhhh..nee...
Ben het op zich met je eens, maar slaan mag natuurlijk nooit. Je slaat (als het goed is) je eigen kind ook niet, dus waarom wèl het kind van een ander. Maar wij horen het natuurlijk alleen van de kant van TS...weet niet hoe oud het joch was? Stel een 13-jarige, die je iets vreselijks naar het hoofd slingert en dan heb je slaan en slaan natuurlijk...vind ik toch weer iets anders dan een 8-jarige die puur onschuldig sneeuwballen staat te gooien en verder ook geen grote mond heeft gegeven.
Sorry hoor, maar sneeuwballen gooien naar verkeer kent net zo goed als het slaan geen enkel excuus. Kinderen mogen in de herfst toch ook niet met kastanjes gooien? Of krassen op auto's maken? Die laatste hoor je nog wel eens en dan vinden we dat toch ook niet normaal? natuurlijk gehoorzamen kinderen niet altijd. Zeker als ouders het niet zien, maar zulke berichten lees je elk jaar. Je bent als ouder wel verplicht om je kind bij te brengen dat sneeuw en verkeer gevaarlijk is en je nooit weet hoe iemand reageert. Mensen kunnen uitstappen en een draai om de oren geven..of van schrik op de rem trappen en de auto in een spin jouw kind raakt..dan wordt het opeens toch anders denk ik! En dan hebben we het niet eens over wat zo'n ventje met sneeuwbal kan doen met je auto, wie zal die betalen of oma, kan die straks weer lopen met nieuwe heup? Slaan hoort niet, maar sneeuwballen gooien net zo min, idd huisarrest, minimaal tot het 30 graden wordt.
Ik kan me de irritatie van die man wel voorstellen. Maar het is niet nodig om die kinderen te slaan. Wij hebben het van het zomer met het warme weer gehad. Toen stonden er 2 kinderen achter een struikje met grote ballons vol met water. Toen wij langs reden mikten ze op onze achterramen. Het was een hele harde klap mijn vriend schrok behoorlijk. En heeft toen de kinderen er op aangesproken en uitgelegd dat het gevaarlijk is. De kinderen zeiden dat ze zouden stoppen. En niet in de gaten hadden gehad dat het gevaarlijk kon zijn.
Ik had een sneeuwbal gemaakt en kei hard kei hard in zijn gezicht gegooid. Wie niet horen wil moet voelen. Vind het zo raar dat mensen hier zeggen ja naar sneeuw en kinderen etc. Nou sorry maar vind dat geen excuus. Ook maar waterbalon gooien in de zomer en castanjes in de herfst? Hier mogen de kinderen best gooien maar niet tegen vreemde mensen, auto's , ramen of fietsen maar enkel tegen de muur eventueel achter in de tuin tegen mijn raam. Ze zijn 3 en 5 maar hebben in deze 2 dg prima gedaan wat is afgesproken. Fout is naar binnen en niet meer naar buiten tot de sneeuw weg is. Duidelijk maken dat mensen gewond kunnen raken of zelf dood kunnen gaan aan die geintjes. Vind slaan niet kunnen maar als ouders ze het lesje niet leren dan een ander maar. Waar zijn de ouders ( als het een jong kind was) of bij een ouder kind wie leert hun de grenzen. Natuurlijk doen alle kinderen wel is wat fout maar vooral ouders kinderen 6+ weten heel goed wat wel en niet mag.
Ik weet gewoon niet wat ik lees! Je gaat toch geen kind slaan om het gooien van sneeuwballen??? Wat een wereld zeg!
ik vind het wel irritant om te lezen dat zoveel mensen schrikken van een sneeuwbal tegen hun auto. Blijkbaar ben je dan in dromenland ofzo. Of je bent te bang om te rijden in de sneeuw. Zeker als er sneeuw ligt en je rijdt/glibbert door een woonwijk, dan ga je gewoon niet hard. Dan zie die jochies en meiden gewoon staan en samen lol hebben. Als je die sneeuwbal niet ziet aankomen, dan zie ook een kind niet aankomen. De gemiddelde peuter weet wel dat hij op de stoep moet blijven, maar met al die sneeuw is er geen onderscheid meer tussen stoep en weg. En hoeveel honden mogen in de sneeuw loslopen? Als er een pak sneeuw ligt, lijkt er voor een kind veel minder gevaar. Als ze vallen, vallen zij (zij wel, ik niet) lekker zacht, van de dijk afglijden is ook leuk en geloof me, sleeën is echt wel lastig dus een stuurfoutje is zo gemaakt. die paar dagen dat er sneeuw ligt, lekker van genieten.
zo hebben wij gehad dat er een joch een sneeuwbal gooide waar een steen in zat! ruit kapot!! en je schrikt je het apezuur.. en nee! we zagen hem niet aankomen. door die ervaring ben ik erg allert.