Welke videocamera kopen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Sunshine1, 20 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunshine1

Sunshine1 Bekend lid

18 nov 2013
    621
    0
    16
    Iemand verstand van videocamera's ? Waar moet ik op letten als ik er eentje wil gaan kopen? budget max 300 euro.
    Het is om straks de kleine en ons als gezin te kunnen filmen.
    Alle info en advies is welkom!

2. ansje1982

ansje1982 Niet meer actief

Zelf hebben wij toentertijd een dure filmcamera gekocht. Die hebben nauwelijks gebruikt. Onze digitale camera kon ook prima filmpjes maken. Daarna zijn we overgaan op een smartphone met goede camera. Het zijn toch vaak spontane momenten die het filmen waard zijn. Dan heb je 9 van de 10 keer geen filmcamera bij de hand.

Ik zou het geld investeren in een digitale camera of smartphone die mooie foto's en filmpjes kan maken.

3. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Videocamera gebruiken we nooit, ik vind het sowieso leuker om korte filmpjes terug te kijken en niet stukken van een half uur over 1 onderwerp, wij gebruiken onze telefoons.

4. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Precies dit. :)

5. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Ik film met mijn spiegelreflex camera. Zijn wel grote dingen die je niet even in je handtas doet. Maar je maakt er wel super mooie foto's mee. Mobiel valt het beeld meestal best tegen.

6. Sunshine1

Sunshine1 Bekend lid

18 nov 2013
    621
    0
    16
    Nog eens goed overnadenken dan. Ik heb een spiegelreflex camera maar film er nooit mee. Ik heb een iPhone maar film er nooit mee. Ik ga nog eens goed nadenken.... thanks all

7. Kimkommer

Kimkommer Bekend lid

15 mei 2011
    511
    63
    28
    NULL
    Wij hebben zowel een spiegelreflexcamera, digitale compact camera en een videocamera.

wij filmen voornamelijk met onze filmcamera (oude sony camcorder uit 2012). Deze is haarscherp en heeft niet veel moeite nodig om scherp te stellen. Ik film niet ellendig lang maar gewoon kleine stukjes om ze vervolgens thuis in een wat langere film te zetten.

De spiegelreflex filmt mooier, afhankelijk van heb objectief die je gebruikt. Het nadeel is dat het lang duur om iets scherp te stellen, vaak tussentijds wazig word wanneer er iemand door het beeld heen loopt. Ook kun je niet voor een langere tijd achter elkaar filmen. (Bijv een show) Ook zijn ze veel zwaarder en kost het wat moeite om hem in de hand zo schokvrij mogelijk te houden. Tenzij je op een statief filmt.

Filmen met telefoon of tablet doe ik niet. Ik vind de kwaliteit ervan best slecht vergeleken met bijv de filmcamera of spiegelreflex. Ook filmen mensen vaak verkeerd (telefoon rechtop) waardoor je dus een smalle strook aan beeld ziet.

Als je een film wilt maken ter herinnering voor je kinderen/vakantiefilm die je laat zien aan familie wil ik je aanraden om of met de spiegelreflex te filmen of een videocamera te kopen.

8. miramare

miramare Bekend lid

1 mrt 2013
    792
    148
    43
    Wij filmen ook met een iPhone maar mijn oude laptop speelt deze niet goed af, we kopen binnenkort een nieuwe, zou dant dan uitmaken? Of is er een speciaal programma voor?

We hebben ook een filmcamera , die nemen we mee voor speciale momenten, bijv zwemmen een wedstrijd optreden op school. iPhone inderdaad de spontane momenten.

9. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Wij filmen met onze iPhone, hebben ook een filmcamera, maar gebruiken deze eigenlijk nooit. Onze telefoon hebben we altijd bij de hand, kwaliteit is best goed en je kunt met de juiste apps ook leuke bewerkingen maken. Wel de telefoon in de juiste stand houden, kwartslag draaien dus.

10. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.324
    10.293
    113
    We hebben ook een camera maar gebruiken hem ook weinig. Gelukkig was hij niet duur maar heeft wel een goede kwaliteit.
    Hij is heel klein maar toch gebruik je snel je telefoon.je hebt die altijd bij de hand.

Deel Deze Pagina