Ja je leest het goed, Siem die kwijlt echt bakjes vol op een dag en vooral nu hij op zijn buik slaapt is zijn hele bed rondom zijn hoofd flink nat. Een hydro. luier past niet om het hoofdeinde en een losse lap vind ik eng omdat hij nogal veel beweegt in zijn slaap. Nu heb ik er eentje onder het hoeslaken gelegd en kan dus nog steeds het hoeslaken minstens 1 keer per dag verschonen. Ik vind het een vervelend idee dat hij nu 's nachts op een nat matras ligt, hij is ook verkouden. Dussss wie heeft er een tip??? Oh ja dat kwijlen doet hij al vanaf 3 maanden , hij heeft inmiddels 4 tanden en er komen er nog een paar aan, meneer heeft erg taai tandvlees waardoor het denk ik lang duurt voor de tanden helemaal door zijn en hij veel kwijlt.
Hoe bedoel je dit? Hoe breed is je matras dan? Je kunt de luier in een driehoek vouwen, dan passen de punten nog goed onder het matras. Snoopy had laatst een hele goed tip: een goedkope laken kopen en daar lappen van afknippen en omzoomen. Zo'n lange smalle lap kun je dan onder het hoofd leggen en regelmatig verwisselen. Mijn dochtertje kwijlt de laatste dagen ook veel, en hydro-luier werkt hier nog steeds perfect. In een driehoek (dus ook nog een dubbel) en goed instoppen aan de zijkanten.
Ik ga de driehoek proberen. Hij slaapt in een normaal formaat ledikant 60 bij 120 dus dat zal wel lukken. Ik vind het alleen een beetje eng omdat hij echt vanalles in zijn vuistjes neemt en er aan trekt. Die lappen van een laken is ook wel een goed idee. Ik ga eens proberen een paar oude lakens op de kop te tikken. Bedankt!
De hydro.luier in driehoek was geen succes, meneertje legt nogal een weg naar boven af 's nachts en heeft dus buiten de randjes gelekt. Een handdoek vind ik toch wel eng in bed, is best een lap stof die hij niet laat liggen, hij trekt echt aan zijn beddengoed.
Moeilijk hoor Je zou aan een lap/hydrofiel een elastiek kunnen maken zodat je hem zeg maar over het hoofdeind kan schuiven en de doek op zijn plaats blijft liggen. Hij kan hem dan immers niet lostrekken. Het gevaar is hier natuurlijk wel, dat hij er heeeel misschien onder kan komen???
je kunt ook een aero sleep topper nemen, is wel iets duurder, maar ligt ie nooit nat. Zelfs niet bij spugen...
wij hebben voor dit doel en omdat het een buikslaper is een aerosleep. alles dubbel dus het kost wel ff wat. maar zo heeft hij altijd een fris en relatief droog bed.
Ik denk dat ik ipv het beddengoed vervangen het hoeslakentje even over de verwarming zou leggen of droog fohnen... Maar dat is wellicht heel simpel gedacht.
Het hoeslaken wat eroverheen ligt wordt sowieso nat. Ik vond het voor kwijlen en spugen geen fijne oplossing. Ik gebruik inderdaad bij veel kwijlen/snotteren/spugen (doet ze gelukkig haast niet meer!) stukken laken die we omgezoomd hebben. We gebruikten eerst handdoeken, maar dan krijg je zoveel was als je die 4 keer per dag moet vervangen. Maar bij kwijl zou het wel kunnen, even laten drogen en de keer erna weer op bed. Wij stoppen het goed in onder het matras en het ging hier meestal wel goed. Ze heeft het wel eens losgetrokken. Maar Lisa is erg rustig in bed, friemelt met haar handjes aan de lakentjes, maar blijft verder rustig liggen.
Bedankt voor het meedenken iedereen Een aerosleep heb ik wel over nagedacht maar als ik heel eerlijk ben geloof ik er niet zo in, dat snot en vocht moet toch ergens heen, is de bovenlaag misschien droog maar dat vocht moet ergens blijven toch? We hebben nu wel een speciale matras voor het ademen bij buikligging die ook droog blijft maar het hoeslaken wordt inderdaad vies/nat. Als het een klein plekje is dan droogt het wel in een paar uur tijd. Vanacht heb ik de driehoek geprobeerd van de hydr. luier en dat ging dus aardig maar hij was wel naar boven gekopen en dus weer nat. Ik hoop gewoon dat hij snel alle tanden krijgt hahhahaa ik vrees alleen dat dat wel even duurt met dat taaie tandvlees van hem. Ik ga eens aan de slag met elastiek misschien dat hij dat wel laat liggen.
Die hebben wij ook, en die worden ook nat. Minder nat omdat er grote gaten in zitten, maar het blijft nat. Daarbij zat er hier bij het spuug veel slijm en dat blijft al helemaal nat. Ik vond het helemaal niets, Lisa lag nog steeds in de nattigheid.