Na de hele dag ( vanaf 7 uur in de ochtend ) aan te hebben moeten horen dat we naar Sneeuwwitje gingen ( mijn nichtje ) kwamen we dan eindelijk s'middags aan in het sprookjesbos en gingen we op zoek naar Sneeuwwitje. Toen we na lang zoeken aan kwamen bij Sneeuwwitje pakte mijn nichtje haar sneeuwwitje pop vast en liepen we met ze alle die eerste hal binnen waar '' de '' spiegel hing. '' Spiegeltje Spiegeltje aan de wand wie is het mooiste van het land '' riep de spiegel ... Mevr de stiefmoeder kwam in beeld en de spiegel riep ( uiteraard ) dat sneeuwwitje het mooiste van het land was .. Stiefmoeder werd boos en liep rood aan .. '' SNEEUWWITJE IS DOOD '' riep ze keihard ineens kreeg ik een dejavu ... Had ik dit al niet eens eerder gezien Ineens wist ik het, dit had ik al eens eerder gezien in de film de Excorcist .... De stiefmoeder veranderde gewoon in het zelfde figuur als wat je ziet in de Excorcist ... Mijn nichtje gilde, rende naar buiten en smeet de sneeuwwitje pop op de grond.. Trillend stond ze bij mijn schoonzusje en heeft de rest van de middag niet meer omgekeken naar haar Sneeuwwitje pop... Mijn vriend en ik piste bijna in onze broek van het lachen van die spiegel, die kleine van ons ook trouwens die riep ineens '' OMAAAA '' .. we kwamen niet meer bij hahahah ... Alleen eerlijk gezegd vonden we het niet zo kind vriendelijk en gewoon voor die kleintjes echt eng ... Ik snap best dat de stiefmoeder niet lief en leuk is maar om dat mens nou te laten veranderen in iemand van de Excorcist vind ik wat overdreven ... De spiegel '' breekt '' dan en de stiefmoeder word dan nog bozer en enger en ontploft ... Moet wel eerlijk zeggen dat er aan het begin staat dat het indrukwekkend kan zijn voor kleine kinderen maar dit vond ik niet indrukwekkend maar eerder eng voor die kids ... we haddden het dus wel kunnen weten maar zoiets als dat verwacht je niet ... Zijn er meer mensen die dit zijn opgevallen of ben ik gewoon een zeikerd
heb je het meisje met de zwavelstokjes gezien?! Dat vind ik nog veel erger! Daar kom je gewoon depressief naar buiten hahaha
Hahahahahahaah sorry ik lach me rot.. Hahah OMMAAAAA Nee heb het niet gezien.. Maar next time als ik ga en ik kom bij de spiegel zal ik het onthouden
Ik had eigenlijk moeten vragen welke oma hij bedoelde, als hij dan mijn schoonmoeder dr naam had gezegd dan had ik me er wel in kunnen vinden hahahahahah
hahahaha. Ben ook al lang niet meer in de efteling geweest, maar als we eens gaan maar opletten hahahah. Nou over de excorcist, die was zaterdagavond heel laat op. Nou ik kan daar dus echt niet naar kijken heh, deken voor mijn gezicht hihihi. Manlief wel kijken
Kijk dr ook wel naar, geen problemen, de eerste keer dat ik hem zag vond ik hem wel eng maar daarna de andere delen vond ik niet zo ...
Hier kan ik me wel in vinden, eigenlijk... We hadden zelf een elpee vroeger van het verhaaltje van Roodkapje. Nou ik kroop helemaal inéén als er werd gezegd: "Ik ga jou opeteeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen!" Heel eng vond ik dat. En als de één de ander opeet vind ik niet normaal. Vind ook lang niet alle sprookjes kindvriendelijk en al helemaal niet wat Chantal nu noemt.
als ik het me goed herinner staat er zowel op de plattegrond als bij sneeuwwitje zelf een waarschuwing.
Zeg dat wel ja.. Bij het meisje met de zwavelstokjes kreeg ik zelfs haast de bibbers! Het spookte de hele dag nog door mn hoofd! Het is echt een soort hologram en lijkt dus net of dat meisje echt vlak voor je zit. Vervolgens zie je haar in de sneeuw op straat door mensen genegeerd worden, desparate proberen zwavelstokjes te verkopen. Niemand wil ze en het is Zoooo koud.. ze steekt ze een voor een aan om zich te warmen, begint te 'hallucineren' en sterft vervolgens voor je ogen van de kou. Gezellig...
waar zit dat sprookje ergens, heb dat helemaal niet gezien, achteraf maar goed ook als ik dit zo lees
ben er als kind jarenlang elke dag geweest en nu kom ik er ook nog af en toe maar heb dat verhaaltje nog nooit helemaal gehoord.... hihi maa wel erg apart dat ze het dan zo eng maken voor de kinderen.. valt me wel tegen van efteling..
Is een vrij nieuw sprookje. Is al een tijdje geleden dus moet ff graven, maar volgens mij was het bij de fakir/indische waterlelies/keizer en de nachtegaal.. in die hoek ergens..
Oke dan, daar zijn we heel snel langs gelopen omdat die kleine meid gelijk uit het sprookjesbos wilde hahaha ... @Marieke1983: Geeft niets
voor je linksaf naar de indische waterlelies gaat, heb je een groot plein. daar zit de put van vrouw holle, toiletten, fontein van de prinses en de kikker, en links sneeuwwitje. assepoester zit daar ook, dat is de nieuwste.