Sneeuwwitje in de Efteling vs Excorsist ...

Discussion in 'De lounge' started by chantal1984, Mar 22, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Female24

Female24 Fanatiek lid

Mar 15, 2008
    2,595
    0
    0
    zo ben ik in die ene 3d attractie geweest in de efteling (weet ff niet hoe die heet) maar dáár kom je pas depri naar buiten! begon met leuke zeedieren die lekker rond aan het zwemmen waren leuk en aardig allemaal je hoort ook iedereen ohhh en ahhhh dan ineen BOEM vissersnetten die alle dieren vangen in hun net je ziet nog net niet hoe n walvis aan stukken wordt gesneden aan boord! mijn god ik kwam daar naar buiten keek me zus aan en zei heb jij nog zin in het park vandaag? die keek me aan met betraande ogen.. nee zei ze hahaha echt erg gewoon!!

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

komt omdat ie samen met WNF is gemaakt, en tijdens de bouw is er enorme discussie geweest met de Efteling om een balans te vinden tussen attractie en goed doel-achtig iets.

WNF heeft duidelijk gewonnen. ik vind de Pandadroom in deze vorm niet in de Efteling thuishoren.

3. Tigger77

Tigger77 Actief lid

Sep 11, 2009
    116
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het klopt idd dat het best eng is voor de kleintjes, daarom staat er ook een waarschuwingsbordje...
    Wij komen er regelmatig en mijn dochter van bijna 3 vind het idd ook errug spannend...

4. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Nou idd .. en ik snap het WNF wel want de film laat gewoon de werkelijkheid zien maar om dat nu in een attractie park te zetten waar kleine kinderen ook komen dan snap ik niet ... die kleintjes snappen dat toch allemaal nog niet .. :(

5. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Wat ik in dit verhaal mis is, hoe oud is je nichtje?
    Of heb ik daar over heen gelezen?
    Ik had als kind geen last van sprookjes hoor. In tegendeel! Was er verzot op!
    Mijn kinderen ook trouwens.
    Waar ik nachten van wakker gelegen heb was de duivel....DAT vond ik nou eng!
    Mn vader had me nml verzekerd dat die je kwam halen als geen goed mens was. En tegelijker tijd trapte hij me de grond in met alles en niks dus was ik geen goed mens in mn hoofd...
    Mja ach...je kan maar ergens bang voor zijn heh.

Sprookjes hebben een bepaald moraal maar negen van de tien keer verliezen ze die tegenwoordig door dat het op n afgezwakte manier verteld wordt.
    Of omdat grote mensen het leuk vinden om kinderen extra te laten schrikken (door de wolf bvb een extra enge stem te geven en ineens "IK GA JE OPETENNNN!!!" te laten schreeuwen.
    Als t normaal verteld wordt dan leren ze er onbewust van dat ze niet van de paden af moeten gaan omdat anders de wolf ze mee neemt/opeet.
    Net zo goed als dat ze tegenwoordig niet met vreemden mee moeten gaan.

Overigens vond ik dat spookhuis altijd enorm spannend...en mijn zoontjes van 3 en 5 vonden het mooi...tjah..

6. Female24

Female24 Fanatiek lid

Mar 15, 2008
    2,595
    0
    0

nee ik vond het echt een domper op de dag hahaha mij krijg je er ook echt niet meer in hoor! als ik zoiets wil zien download ik wel n filmpje op you tube

7. Female24

Female24 Fanatiek lid

Mar 15, 2008
    2,595
    0
    0
    nee inderdaad! die dag was dat ding ook net geopend maar je zag dus echt kinderen huilend naar buiten komen daar hahaha

8. Female24

Female24 Fanatiek lid

Mar 15, 2008
    2,595
    0
    0
    of je moet dat sprookjesboek eens kijken ik heb die gekocht voor jayla maar die ligt behooorlijk hoog op de kast hoor hahaha die verhalen zijn best eng! en staan foto's bij die ook nogal vreemd zijn...

9. chantal1984

Mijn nichtje is 4 ...

Maar moet het dan tegenwoordig zo hard en eng gemaakt worden zoals in dit geval bij Sneeuwwitje ?
    Kom op zeg vind het gewoon eigenlijk te erg voor woorden dat ze het op zo'n manier brengen ...
    Mijn nichtje heeft ook geen last van de sprookjes, ze heeft de de originele versie van Sneeuwwitje kapot gedraaid en vond het geweldig maar als zo'n kind ineens geconfronteerd word met de Excorcist ( zo zie ik het ) dan snap ik best dat die kinderen daar van schrikken ...

En als je de originele verhalen van de sprookjes bekijkt / leest dan worden deze dus echt niet afgezwakt maar zoals ze het in de efteling vertelde vind ik gewoon niet kunnen ...

je laatste zin komt een beetje over alsof je vind dat mijn nichtje zich een beetje aanstelt, of lees ik het verkeerd ?

10. YenD

YenD VIP lid

Aug 31, 2009
    6,343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    En ik maar denken dat de Efteling voor kinderen was....
    Hahaha

ik kom er zelf nooit, te duur helaas.
    Mijn zoon gaat wel met zijn vader regelmatig, maar heb hem daar nog nooit over gehoord... Zal het eens vragen!

11. chantal1984

Normaal kom ik er ook niet idd veel ste duur maar nu hadden we een actie dat je voor 10 euro erin kon, kijk en dan ga ik wel :D

was trouwens een actie van de Tros Kompas

12. YenD

YenD VIP lid

Aug 31, 2009
    6,343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    Kijk dat is wel beter!
    Ik hou het lekker op de dierentuin.. Dichtbij huis en niet zo duur ook!

13. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Nee dat bedoel ik dus dat ze niet meer origineel verteld worden EN dus anders gaan overkomen bij kinderen.
    Met mn laatste zin doelde ik te zeggen dat je eigenlijk nooit helemaal kan inschatten HOE een kind precies gaat reageren.
    Ik vond het spookhuis eng, mn kinderen vonden het juist mooi (had verwacht dat zij het ook wel spannend zouden vinden).

Kinderen die ergens bang van zijn moet je altijd serieus nemen. Anders wordt het alleen maar erger omdat ze het idee hebben er bij niemand meer mee te kunnen komen want die vinden dat t onzin is. En dan zitten ze er dus in hun eentje mee ipv dat ze er over kunnen praten en het mogelijk zo afgezwakt wordt.
    Ik zal dus NOOIT zeggen dat een kind zich aansteld als het bang is (overigens ook niet van n volwassenen want ook al hoef je ergens niet bang van te zijn....je kan je angst niet "uitzetten" kijk maar naar hoeveel volwassenen bang zijn van de tandarts bvb ;))

14. chantal1984

Oke dan heb ik het verkeerd gelezen excuus ;)

we hebben haar ook serieus genomen maar buiten dat vind ik het nog steeds vreemd dat ze het op zo'n manier laten zien ... het is gewoon te ...

snap wel dat je je angst niet uit kan zetten maar vind wel dat je in een pretpark zoals de Efteling wel een klein beetje rekening moet houden met het feit dat er kleine kinderen zijn ..
    Ze hoeven het verhaaltje niet aan te passen maar zo hoeven het niet zo eng te brengen zoals ik gezien heb...

15. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

May 26, 2008
    9,749
    0
    0
    Mee eens.

16. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn

Jamaar dat bedoelde ik ook. Ze moeten het niet overdrijven OF afzwakken. Gewoon dit is het verhaal en klaar.
    En dan eventueel maar leeftijden erbij ipv "het kan indruk maken"
    Want dat is ook weer zo'n vage kreet. Ja in n draaimolen zitten kan ook indruk maken....is maar net hoe je het ziet. Maar n draaimolen daar hebben ze achteraf geen problemen van en van die spiegel....tja...
    En ik heb het sprookjesbos altijd als iets voor kleinere kinderen gezien. Dan moeten die er ook gewoon rond kunnen lopen zonder dat soort enge dingen tegen te komen.
    Kan me die spiegel nog vaaglijk herinneren...is dat niet met n soort gong erbij?
    Is al zo lang geleden dat ik er geweest ben... zeker alweer 8 jaar ofzo. Prijs is me iets TE gortig.

17. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

ik mag van mijn man niet naar de efteling met mijn dochtertje voor haar 8ste :D
    hij heeft er op zijn 4e namelijk nachtmerries van gehad en is dat nooit meer vergeten, eigenlijk moet er bij elk sprookje een leeftijdsindicatie komen aan de buitenkant voordat je erin loopt.
    sommigen zijn namelijk echt niet geschikt voor jonge kindjes,

18. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Sneeuwwitje is cool! Dat ze Willeke van Ammelrooi daarvoor hebben kunnen strikken is echt gaaf. De special effects zijn geweldig!
    En ja, die waarschuwing is zeker niet overbodig. Die hing er het eerste jaar nog niet. :D

Als ik daar sta en ik zie kleine kindjes, dan spreek ik de ouders even aan en waarschuw ik ze. Die stellen dat meestal wel op prijs.

19. chantal1984

Ben het ook absoluut met je eens, hij is ook grappig en hij is ook mooi gemaakt alleen niet voor kleine kindjes ;)

@wilma: ben het helemaal met je eens ..

20. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Dat vind ik dus ook! Kom je kei depri uit... en wat staat er dan meteen klaar? Een goed doel om je slechte gevoel mee te sussen!

Share This Page