Die sprookjes in de Efteling zijn best heftig voor kinderen...zelfs de meer onschuldige sprookjes zoals het huisje van Roodkapje. Ik kan me nog herinneren dat ik 5 was en met mijn ouders naar de Efteling ging. Bij het huisje van Roodkapje riep ik heel hard: Roodkapje, niet naar binnen gaan, want de boze wolf ligt daar en die gaat je opeten! Mijn ouders vertellen dit verhaal nu nog steeds, zo schattig vonden ze dat. Hans en Grietje vond ik ook heel eng, laat staan het spookslot. En toch kan ik niet wachten tot ik er met mijn eigen zoontje naartoe kan
Ja, JIJ. Maar iedereen is verschillend. Ik heb daar ook kindjes gezien die zonder blikken of blozen bij de spiegel stonden EN ik heb kindjes gezien die gingen huilen bij de draak. Moeten ze dan ook maar de draak weghalen? Waar leg je de grens?
.. Wat zit je moeilijk te doen .. Ik zeg toch niet dat je je kinderen overal weg moet halen ? ... Denk dat je je grens pas ergens kan leggen als je merkt waar ze bang voor zijn ... Die kleine van mij geeft geen kik bij de spiegel en niet bij de boze wolf maar weer wel bij de Draak ... Maar vind de nieuwe spiegel gewoon TE ... dat kan toch ?
Jeetje zit niet zo te mieren zitten. Dat die spiegel gewoon TE is lijkt me duidelijk. En tuurlijk zullen er kids zijn die het niet eng vinden maar over het geheel genomen is het gewoon te eng.
Ik snap niet waar jullie je druk om maken, ik vind het een veel grotere shock dat die spiegel mijn naam niet noemde!!! Dat is pas erg
hahahaha .. ja doe hij zegt normaal gesproken al mijn naam hoor maar denk laat die sneeuwwitje ook eens een pleziertje hebben
Nou inderdaad niet echt kindvriendelijk. Sneeuwwitje is toch voor kinderen bedoeld. Ik had het even op Youtube opgezocht maar ik vindt het zelfs nog wel eng YouTube - Winter Efteling 2010: Sneeuwwitje Spiegel (HD)
Dat kan, maar ik bedoelde meer in het algemeen voor de mensen die al boze brieven naar de Efteling aan het schrijven waren om te eisen dat die spiegel weg moet o.i.d. Die spiegel bestaat nu al jaren. Als hij echt te erg zou zijn, zou hij allang gesloten zijn.
Lieve schat deze versie hangt er echt niet al jaaaaren ... en wil je zeggen dat jij het dan een normale spiegel vind ? oftewel ik stel me aan in jou ogen ? Ben benieuwd hoe jij zou reageren als jou kinderen doodsbang die hal uit komen .. en mij zie je geen brieven schrijven hoor om de spiegel weg te halen maar ik zou het wel beter vinden als ze de spiegel wat minder eng maken maar goed nogmaals die spiegel hoeven ze voor mij niet verwijderen, ik wil mensen er gewoon voor waarschuwen ... Gelukkig ben ik niet de enige die hier zo over denk maar goed ....
nou ik ben blij met je waarschuwing hoor, ik had mijn meisje volgende jaar op 2 jarige leeftijd zo meegenomen die hal in als ik dit niet had gelezen, ik ken haar nu een beetje en ik weet zeker dat ze er heel bang van zou worden (net als mijn man vroeger en toen was die spiegel nog niet eens zo eng )