snel achter elkaar

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jinte, 23 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jinte

Jinte Lid

23 mei 2007
    24
    0
    0
    Wij hebben een dochtertje van 5 mnd oud. Het gaat allemaal erg lekker en ze doet het goed! :D
    Mede daardoor hebben we besloten om nu al voor een tweede te gaan. We waren van plan er iets langer mee te wachten, maar omdat het zo goed gaat en we het erg leuk vinden om het leeftijdsverschil niet te groot te laten zijn, gaan we ervoor!
    We houden er ook rekening mee dat we er bij de eerste meer dan een jaar over hebben gedaan. Dat hoeft nu natuurlijk niet zo te zijn, maar het zou kunnen...

Wie heeft er nog meer kinderen dicht op elkaar gekregen en hoe is dat bevallen? Zou je dit weer zo doen of zou je er toch iets langer mee wachten?

De kinderen van mijn zus schelen maar 15 maanden, dus daar heb ik wel al wat voor- en nadelen van gezien, maar ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn.

2. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik zou wel vitaminen speciaal voor zwangere vrouwen gebruiken en visolie/omega 3 (ook speciaal voor zwangere vrouwen i.v.m. de vitA die er teveel in kan zitten). Je eerste kindje heeft nl. die essentiele voedingsstoffen uit jouw lichaam getrokken voor de opbouw van haar eigen lijfje. Dat is niet 1 2 3 aangevuld. Daarom is het eigenlijk voor zowel de moeder als voor het 2e kindje niet zo goed om zo snel achter elkaar kinderen te krijgen. Dit uit zich vaak in een lager geboortegewicht van het 2e kindje. Ik zou daarom ook overleggen met je verloskundige wat zij ervan vindt.

3. Stientje

Stientje Fanatiek lid

2 dec 2005
    3.886
    0
    0
    kleuterjuf
    Belgiƫ
    Mijn dochter en zoon schelen ook maar 15 maanden. Ik moet toegeven dat het in het begin heel zwaar was maar dat kwam vnl omdat hij maar doorsliep op 6 maanden en last had van reflux. Ondertussen zijn ze 6 en 5 en het zijn mekaars beste vrienden... echte soulmatejes... ok ze maken wel es ruzie... maar ze kunnen elkaar niet lang missen. Dus als je mij nu zou vragen of ik het nog zo zou doen... zeker weten... het was echt de moeite waard !

4. Jinte

Jinte Lid

23 mei 2007
    24
    0
    0
    Bedoel je dat ik deze vitaminen nu al zou moeten gaan slikken of als ik zwanger ben?
    Tijdens mijn zwangerschap heb ik deze nl wel gewoon geslikt en ga nu weer foliumzuur slikken, maar had er niet bij stil gestaan dat zwangerschapsvitaminen evt al voor de zwangerschap geslikt kunnen worden!?

5. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Toen ik zwanger was van Sterre (overleden 24 mnd zwangerschap, trisomie 18 ), heb ik alleen foliumzuur geslikt. Maar als ik nu weer snel zwanger wordt, zitten de kindjes zo dicht achter elkaar... Ik heb nog niet zo lang geleden ook bloed verloren bij de bevalling, dat kost de nodige ijzer. Ik slik daarom nu FemNatal van Davitamon. Er staat op: voor vrouwen die zwanger zijn, willen worden of borstvoeding geven. Dus je kunt er al mee beginnen. Met de omega3vetzuren/visolie (speciaal voor zwangeren) begin ik weer als ik echt zwanger ben. Vooral de laatste maanden is dat van belang voor de hersenontwikkeling van je kindje.

Enne: als Sterre was blijven leven, zou ik nooit zo snel na haar weer zwanger willen worden.

Deel Deze Pagina