Ons zoontje is nu 7 maanden. We zijn vandaag doorverwezen naar de fysio door de kinderarts. Iemand ervaring om op deze leeftijd naar de fysio te gaan,of is het aan de late kant. Liam heeft sinds 2 maanden een wat platter hoofdje, dit is niet extreem. We hopen dat het met de fysio bijtrekt. Hoor graag ervaringen. Groetjes Cindy
Ik heb zelf contact opgenomen met de fysio en heb oefeningen gekregen voor Mason omdat hij én z'n hoofdje scheefhoud soms en daarnaast een lichte afplatting op zijn achterhoofd heeft..de oefeningen voor het scheefhouden werken goed en de tips met het aantrekkelijk maken van zijkanten ook (speeltjes aan zijkanten hangen en leggen)..Ik zou zeggen doen wat je kunt om onder de helm vandaan te komen! Mason heeft ook een lichte afplatting dus maar die bobbel onderin z'n nek zeg maar zit er nog wel, dat schijnt een soort van marge voor hun te zijn..als die er niet meer zit gaan ze ook opmeten..dat hebben ze bij Mason niet eens gedaan omdat ze er "zo zeker van is" dat het wegtrekt! Nummer 1 tip: veel op ze buikje..maar dat weet je allang denk ik! haha Succes! Voor het scheefhouden heb ik (helaas) een afspraak moeten maken bij een ostheopaat. Waarschijnlijk, door een heftige bevalling, heeft er iets klem gezeten waardoor het hem moeite kost z'n hoofdje soms recht te houden!