Hallo allemaal Mijn dochter van 1.5 heeft bedacht dat t snachts wel leuk is om klaarwakker te zijn. Ze slaapt in een cosleeper en rolt over me heen, geeft kusjes maar kan ook erg schreeuwen als ik zsg dat ze moet gaan slapen.. vannacht heeft ze een uur rechtop gezeten zonder dat ik gereageerd heb op dr.(ze was aan het zingen enzo) Hoe kan dit?? Overdag wil ze ook ineens maar 1x slapen en slaapt dan maar 1-1.5 uur..dit is gelijk begonnen met de slechte nachten. Wie herkend dit? Gr baby001
Slechte nachten herken ik. Mijn dochter is Nog geen 1,5. Maar slaapt ze onrustig omdat haar achterste kiezen doorkomen misschien? Hier is het namelijk steeds raak bij het verschijnen van nieuwe kiezen. Misschien toch een eigen bedje gaan proberen?
Er komen wel twee kiezen door maar heb niet het idee dat het daaraan ligt. Ze wil gewoon niet slapen..is klaarwakker.. overdag is ze ook de grenzen aan het zoeken dus dacht wellicht ook snachts.
Nu ik dit lees moet ik lachen om de herkenbaarheid. Zo zaten wij ook afgelopen weken. Heb ze gelaten en inderdaad ook genegeerd. En een rijstwafel gegeven. Ze zaten steeds hal hap te zeggen. Was het op gingen ze weer liggen hihi. Blijkbaar kan het soms zo iets simpels zijn... Ach en als ze slapen bij je is dat zo fijn voor iedereen
Oh serieus? Rijstewafel midden in de nacht?? Zijn ze bij jou ook ineens naar 1x slapen gegaan overdag? Nu slapen ze snachts dus weer goed? Samen slapen is voor ons inderdaad een hele goede oplossing omdat ze nooit een goede slaapster is geweest. Het zorgt voor veel minder vermoeidheid bij ons
Hier wat jonger. Maar bij mijn andere zoontje was dit ook rond de 11 maanden zo Dat die gewoon klaar wakker was hij is nu 12 maanden en dit heeft toen week geduurd En nee hij bleef niet 1 U wakker maar gerust van 1 tot 4 Dat was een hele zware week Geef je bv ?
Ja ik geef nog bv... snachts krijgt ze ook nog wel maar vannacht viel ze zelfs daarna niet in slaap hopelijk duurt het hier dan ook maar een week dan zijn we er al bijna doorheen
1x slapen is voor de leeftijd heel normaal. Hier slaapt zoon sinds 11 maanden al 1x per dag. Vaak zijn het fases van slecht slapen en last van kiezen zal het in slaap vallen vast niet beter maken. Misschien ook wel wat honger snachts of verwerking van de dag?
Ik weet idd dat dat voor deze leeftijd heel normaal is..maar zo...van de een op andere dag nog niet meegemaakt. Wel fijn voor ons dat ze naar een keer slapen gaat, dat dan weer wel. Ik zal er maar vanuit gaan dat snachts een fase is????
Fase.... O t zijn er veel denk ik soms hihi Ze zijn net 2 weken van de nachtvoeding af. Helemaal vanzelf. Maar ze redden het soms net niet. Maar ga niet weer voeding bieden. Dus vandaar de rijstwafel. Als ze honger hebben eten ze wel hihi. Soms slapen ze wel door in eigen bed. Vaak worden ze in de nacht wakker en dan komen ze bij ons verder slapen. We varen er maar op mee hier. Dat blijkt bij de dames toch de beste strategie
Vast weer een fase .Op zich is één slaapje overdag op deze leeftijd, trouwens niet raar volgens mij. Mn oudste deed rond deze tijd ook slaapjes van 1,5 uur. Pas toen ze wat ouder werd, werden de slaapjes langer. Wat betreft 's nachts wakker worden, de mijne heeft dit ook geregeld periodes. Ik vind het altijd moeilijk om er een vinger op te leggen, want er kan zoveel aan de hand zijn, daarom noem ik het altijd maar gewoon een fase. Misschien is het inderdaad tijd voor een eigen bedje? (tenzij jullie het allebei heel gezellig vinden natuurlijk!)