snel antwoord aub, bewegingen 25 weken zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door jerlin, 26 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jerlin

jerlin Actief lid

20 sep 2007
    378
    0
    0
    hallo allemaal,

hoe vaak moet je met 25 weken zwangerschap de kleine voelen?
    voel de kleine sinds gisteren een stuk minder, ook als ik min buik duw als ik rustig lig dan komt er niet veel reactie. moet ik me zorgen maken? of is dit in deze termijn normaal?
    wil niet onnodig de vk bellen, ook al zeggen ze 'altijd bellen'.

groetjes Jerlin

2. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    tja, dat hang er helemaal vanaf, kindje kan ook gedraaid zijn en nu tegen je placenta aan liggen te bewegen, dan voel je het weinig tot niet... maar zolang jij niet gerust ben moet je gewoon ff bellen en afspraak maken om hartje te horen, dat vinden ze geen probleem, kost maar 5 minuutjes en ben jij weer wat geruster, want weet uit ervaring dat dit de hele dag/nacht aan je blijft knagen tot je weer een flinke trap krijgt ;)

3. Fleur81

Fleur81 Actief lid

2 mei 2009
    281
    0
    0
    Parttime aan het werk en fulltime thuis ;)
    Zuid-Holland
    hoe vaak weet ik ook niet precies. Ik zou haar nu 5 keer per dag moeten voelen, maar daar kom ik makkelijk overheen.
    Met 25 weken kunnen ze natuurlijk nog draaien, dus het kan goed zijn dat je kleintje met z'n rug nu naar je toe ligt waardoor je de bewegingen niet zo goed voelt, of hij/zij heeft een relax dagje ;) Ik herken je bezorgdheid hoor, heb me hier ook ontzettend vaak druk over gemaakt en dan was ze de volgende dag 3x zoveel aanwezig :) Maar als je het niet vertrouwd gewoon je vk bellen! Ik heb ook zo vaak aan de telefoon gehangen!

Succes!

4. claire1978

claire1978 Actief lid

5 jan 2010
    438
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Als ik het goed heb is het zo dat je rond week 28 de baby een aantal keer per dag zou moeten voelen. De weken daarvoor mag dat nog anders zijn. Maar inderdaad, de verloskundige gewoon hierover bellen hoor. Dan krijg je het bevestigd en lekker verder genieten.
    Dat vinden ze echt niet erg!

Fijne zwangerschap!

Groetjes Claire

5. jerlin

jerlin Actief lid

20 sep 2007
    378
    0
    0
    dank je voor je snellen reactie, hem de kleine paar keer gevoeld maar dan inderdaad heel lichtje en minimaal. meestal als ik naar bed ga is het drukke boel daarbinnen, maar gisteren bleef dat echter weg. wacht nog ff af en als onze zoon in bed ligt ga ik rustig liggen, misschien tot er dan meer reactie komt.

thanks

6. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Jerlin, bellen die vk. Je vergeeft het jezelf nooit als er echt wat is. Daar krijgen die mensen voor betaald hoor, het is hun werk. ;)

Succes!

7. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Maak je niet druk: ik heb dit precies vorige week ook gehad. Minder sterke bewegingen en ik raakte in paniek. (ik ben ook 25 weken!) Mijn arts zei woensdag dat de paniek niet nodig is omdat de kleine nog zoveel ruimte heeft dat je soms een dag helemaal niets voelt! Ik heb er een nacht van wakker gelegen, huilbui, maar uiteindelijk kwam er idd weer een flinke trap hoor. het is precies wat er hier wordt geschreven, als het kindje ff ergens ligt waar je placenta ligt of richting rug trapt voel je het niet of nauwelijks. Mijn arts zei: met 28 weken pas gaan 'tellen'...Maar voor jezelf is het beter ff de vk te bellen. Hoef je niet wakker te liggen want da's ook vermoeiend voor jou en kindje!

Komt goed!

8. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    wat ook helpt is inzichtelijk maken voor jezelf, maak een trappelschema dan noteer je op welk tijdstip je bewging hebt gevoeld. en dan kan je zien hoeveel op de dag bewogen is. je verloskundige kan uitleggen wat normaal is. babys hebben al een heel schema van beweging en rust. misschien begint er een systeem in te komen voor jouw kleintje

maar..... bij ongerustheid verlos bellen! daar zijn ze voor en kunnen ze je geruststellen of even naar hartje luisteren

9. spinner

spinner Actief lid

7 mrt 2009
    152
    0
    16
    Ik had dit ook rond die termijn. Mijn vk vertelde dat dit kwam omdat het kindje een klein groeispurtje had en alle energie dan daar in gaat zitten. Ik ben er toen op gaan letten, en idd, na een paar dagen relatieve rust in mn buik, was mn buik weer gegroeid!

10. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    ik heb dat nu een beetje.
    2 dagen terug was mijn buik een grote trappelzak maar gister echt een heel stuk minder en vandaag ook.
    zit er echt aan te twijfelen om de gyn te bellen maar moet er morgen vroeg heen voor controle.
    dalijk vinden ze me een zeur of zo

11. happymama79

happymama79 Fanatiek lid

19 mrt 2010
    2.399
    0
    0
    In principe is het niet vreemd. De baby heeft nog alle ruimte om te draaien. Ik heb het Maar mocht je echt twijfelen dan zou ik voor je eigen gemoedsrust toch bellen.

12. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    is normaal dat je je babytje dan nog niet heel veel voelt
    maar als je je zorgen maakt, zou ik gewoon de VK bellen. Zij vinden dat niet erg, en jij bent weer gerust gesteld.

13. jerlin

jerlin Actief lid

20 sep 2007
    378
    0
    0
    heb de kleine alweer een beetje voelen bewegen en trappelen en op een andere plek. eerst lag de kleine dwars en trapte me bij he schaambeen, maar daar voel ik niks meer. grote kans dat de kleine zich gedraaid heeft.

bedankt voor jullie reacties, erg lief

xxx

14. Manny211

Manny211 Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.905
    8
    38
    Mama
    Ergens
    Hier precies zo :(
    Normaal als ik in bed lig dan voel ik haar altijd..
    Gisteravond niet gevoeld en nu ook niet ik kan zo veel schudden als ik wil, maar geen reactie :( Pff van dat soort dingen wordt ik toch wel zenuwachtig.... Als ik haar snel niet ga voelen ga ik toch maar even bellen..

Deel Deze Pagina