Snel bevallen, minder moe?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Jebb, 27 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantale

Chantale Lid

6 feb 2016
    61
    48
    18
    Een bevalling gehad van 30 min geen ontsluitingsweeën tenminste niet gevoeld 20 min op de verloskundige moeten wachten toen die er eenmaal was duurde het nog 10 min tot de kleine meid er was maar totaal niet moe 2 uur na de bevalling alweer beneden op de bank

2. ijsje82

ijsje82 Actief lid

8 jan 2014
    470
    3
    18
    De eerste duurde 30 uur eb begon savonds waardoor ik dus heel lang wakker was en doordat het zo lang duurde helemaal gesloopt was. Ik was zo moe dat de kleine me de eerste dag niks kon schelen.

2e en 3e keer duurden 12 en 6 uur. Ik was wel een beetje moe daarna maar ik kon niet slapen eerst. Alleen naar dat kleine mensje staren.

3. Antje88

Antje88 Bekend lid

8 mei 2013
    859
    13
    18
    De eerste heb ik er dik 20 uren over gedaan. De hele nacht in de weer geweest en eigenlijk verrassend fit gevoeld nadien. Nu 4 uurtjes, goede nacht gehad en ik ook weer fit gevoeld. Wel vette naweeën die ik bij de eerste niet had. Schijnt dat je daar sneller kans op hebt als je een snelle bevalling hebt

4. mc87

mc87 Actief lid

11 apr 2013
    336
    39
    28
    Vrouw
    Bij de eerste bevelen in 4 uur. Werd ingeleid en daarna was ik wel moe en duizelig. Dus moest echt mijn rust pakken.Was ingeknipt Bij de tweede ging het super snel. Was nét een half uur in het ziekenhuis en ze was er al. Super bevalling gehad weinig bloedverlies naar wel hechtingen gehad . Ik was niet moe had natuurlijk maar van de hechtingen... en de derde... snelle bevalling in het ziekenhuis weinig bloedverlies en geen hechtingen😊met 29.2 weken. Super bevalling!! Plotseling maar wel makkelijk en niet echt moe.
    Ligt ook echt aan het bloedverlies en hoe lang de bevalling duurt.En of je uitgerust de bevalling in gaat... of het snachts of overdag is.Bij mijn laatste die in 2 uur snachts kwam die nacht niet geslapen. In de ochtend wél een paar uurtjes. Zoo onverwachts!! En er moest veel geregeld worden. Dus zo kan het ook gaan.

5. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Hier in 5uur45 bevallen om 18.45.
    Nacht ervoor heerlijk geslapen en voorwerk ook half slapend opgevangen heel relaxed.
    Bijna 2 uur moeten persen en dat kostte me zoveel lichamelijke kracht dat ik minder controle kreeg over m'n spieren. Krampen, shaken, krachtverlies. Maar verder niet echt moe geweest. Naferhsnd zit je zo vol adrenaline en hormonen dat er van slapen niks komt.
    En ook nu kan ik prima met minder en onregelmatig slapen functioneren.

6. Bureau

Bureau Bekend lid

3 jul 2014
    901
    41
    28
    Bij de eerste 10 uur over gedaan en bij de tweede heb ik 52 uur gebroken vliezen gehad, die 52 uur ook geen seconde geslapen. Ik was na allebei de bevallingen totalloss, ik weet zo niet of het bij de een erger was dan bij de andere. Maar bij de eerste had ik hoge bloeddruk en weinig bloedplaatjes, ik was die hele zwangerschap al extreem moe. Lastig te vergelijken :)

Deel Deze Pagina