Gisteren heb ik mijn eerste harde buik gehad. Ik was gisteren wel wat meer 'in de weer' en ik merkte dat bukken en terug overeind komen wat moeilijker ging. Toen ik ging zitten om mijn dochters voor te lezen begon het. Het hield ongeveer een paar minuten aan, en daarna had ik vage kramp in mijn onderbuik. Ik ben op tijd naar bed gegaan en nu voelt alles weer normaal. Baby was gisteren ook erg druk. Is 27 weken niet wat vroeg om al te beginnen 'rommelen'? En wat deden jullie ertegen? Ik heb bij de tweede zwangerschap op 34 weken in het ziekenhuis gelegen met weeënremmers, maar dat was toch al verder en heel plotseling.
De vraag is of t al echt 'rommelen' is. Lijkt mij een reactie van je lichaam dat je het wat rustiger aan moet doen. Ik heb zelf vanaf 20 weken harde buiken gehad en was bij mij echt een teken dat ik het rustig aan moest doen.
Ik had het ook bij mijn dochter. Het begon met 25 weken toen. Idd een teken dat je rustiger aan moet doen. Goed dat je bent gaan liggen.
Hier begon het al met 18 weken.. Is een teken dat je het wat rustiger aan moet doen. Maar is niet verbazingwekkend vroeg.
Ok goed om te weten! Dan moet ik mij niet teveel zorgen maken en inderdaad wat rustiger aan doen. Meer met de benen omhoog dus
Is idd niet rommelen , maar teken van rustig aan doen Tenzij het niet afzakt en pijnlijk wordt Hier ook sinds dit weekend
Idd gewoon wat rustiger aandoen... Hier al vanaf 15 weken harde buiken, ondertussen gestopt met werken(ook vanwege BI), vanaf week 19/20 en nu dus 'alleen' nog maar de kinderen.. Stofzuigen doe ik oppervlakkig, dweilen doet mijn man en alle andere zware dingen ook. Merk wel dat ik nu een stuk minder harde buiken heb Dus rustig aan doen jij
Mwah, slecht eigenlijk haha ik kan 10 minuten pijnloos lopen, dat is ongeveer 1 km... en over de hele dag gezien van en naar achool is 8 km... tel daar je gewone bezigheden in huis en boodschappen doen bij op en tel uit je winst haha. Maar goed ik hoef nog 'maar' 13 weken, hoop ik haha
Misschien een overbodige reactie maar hier ook vanaf 25/26 weken harde buiken gehad. Goed dat je lekker naar bed bent gegaan.
Vervelend kunnen ze zijn die harde buiken he. Toevallig vorige week aan de gynaecoloog fevraagd omdat ik ze ook heb. Al sinds week 18-19. Baarmoedermond is bekeken en die was goed. Maar mogelijk kans door oprekken van baarmoeder en teveel gedaan te hebben. Af en toe duren ze ook erg lang. Ze willen het hierna ook onderzoeken als het zo blijft. Vaak dus een teken van lichaam im het even rustiger aan te doen. Anders aangeven bij de verloskundige /gynaecoloog.
Ik heb nu ook harde buiken vanaf 18 weken. Zolang het geen zeer doet en na een paar seconden/minuten weg trekt is het gewoon een reactie van je lichaam om het rustiger aan te doen. Maar begrijp wel dat je wat ongeruster bent als je al eerder weeënremmers hebt gehad.
Heb toch maar even de vk gebeld omdat ik ook vandaag met harde buiken loop, zonder veel inspanning te doen. Baby'tje lijkt ook veel lager te zitten, ik voel een soort druk op mijn onderbuik, moet veel plassen.. Hij wil toch morgen een extra controle doen. Ook fijner voor mijn eigen gemoedsrust.
Laat morgen ook even je urine checken op een blaasontsteking en daarnaast kweken, kan ook een oorzaak zijn! Ik heb vanaf 13 weken harde buiken gehad dus zou zelf tekenen voor 27 wk . Maar ik ben geen graadmeter
hier begonnen ze met 18 weken later zelfs periodes gehad dat ze in de nacht om de zoveel minuten kwamen maar volgens de vk kon t geen kwaad.. dat bleek gelukkig ook zo want ons zoontje is uit eindelijk met 40 weken geboren
Hoi meiden, Net bij de vk geweest. Alles zit nog goed potdicht, gelukkig Ook de monitor liet niets geks zien, urine ziet er goed uit... Hij heeft me wel een hele week rust voorgeschreven. Better safe than sorry.