Snel drinken, daarom onrustig?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sleepy, 10 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sleepy

sleepy Actief lid

13 nov 2016
    292
    72
    28
    Had deze ook al bij flesvoeding gezet maar heb het idee dat er hier meer gelezen wordt dus plaats mijn vraag hier ook maar:

al sinds de geboorte is mijn zoontje (nu 4 maanden) een onrustige baby. Snel huilen/jengelen...wil liefst gedragen worden. Maar heeft ook echt wel relaxte momenten en het lijkt laatste weken iets beter te gaan.
    Ineens bedenk ik me dat hij erg snel zijn flessen leegdrinkt, ik denk max 5 min over 180cc... (toen ik nog bv gaf dronk hij ook max 5 min per borst).
    Zou het misschien kunnen zijn dat hij last heeft van het (te) snelle drinken?
    Ik geef hem 3 schepjes JBPM in een 180 fles met avent drie standen speen op stand 2 vaak. Het stroomt niet langs zijn mond verder ofzo.. Na he drinken is hij niet extra onrustig. Gewoon de hele dag door eigenlijk.

Zijn er moeders die ook zulke snelle drinkers hebben? Waren jullie kinderen verder wel tevreden?

2. Pluis79

Pluis79 Actief lid

23 dec 2014
    377
    40
    28
    NULL
    NULL
    Hoi
    Hier ook een onrustige baby van bijna 4 maanden. Ik gebruik de dr brown fles kan hij iets minder gulzig drinken en doet hij langer over de fles maar veranderd niks aan de onrust. Hiervoor advent flessen en ook altijd heel snel leeg. Mijn baby is op veel gebieden onrustig kan bijv ook niet rustig stil liggen altijd in beweging, moeite om zich aan slaap over te geven slaapt iverdag ook maar blokjes van een half uur enz. AL merk ik wel dat hij beetje bij beetje wat relaxter wordt, minder jengelen en huilen

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Snel drinken betekent lucht happen en kan dus onrust veroorzaken inderdaad. Maar jbpm kan ook problemen geven. Waarom gebruik je dat? Heb je meer onrust gezien nadat je dat introduceerde?

4. Ballon

Ballon Niet meer actief

Ja dit idd. Welke flessen gebruik je? Zoals hierboven ook genoemd werd zijn dr Browns hier geschikt voor. Door het ventiel wordt de lucht eruit gezuiverd welke boven in de fles blijft hangen en dus niet in de speen komt. Heb je al geprobeerd tussendoor te laten boeren? 5 min over 180 ml is echt veel te snel, wellicht wat kleinere flesjes over de dag gaan geven?

5. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Hier ook een snelle drinker gehad. Alles geprobeerd en op een gegeven moment de difrax speen voor gulzige drinkers op de dr brown fles maar nog de flessen in 5 min op. Ook ingedikt deed ze er niet veel langer mee. Ik heb mij er op een gegeven moment maar bij neergelegd. Wel nu voor een tweede alles in huis ;)

6. Boommm

Boommm Niet meer actief

Waarom gebruik je de drie standen speen voor gewone melk? Ik gebruik die alleen voor pap. Met een normale speen kost het meer moeite en doet hij waarschijnlijk langer over de fles.

7. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier de ervaring dat de 3-standenspeen, op welke stand dan ook, vaak veel te hard gaat. Was hier inderdaad alleen handig voor de pap.
    Ik weet niet waarom je de JBPM gebruikt, maar als dat alleen voor het snelle drinken is zou ik daarmee stoppen.
    En dan op zoek gaan naar een fles waarmee hij wat langer over de voeding doet, liefst 15minuten.
    Dr. Brown is inderdaad een goede fles, maar hier beviel de difrax erg goed. Daar kan je evt. nog een dental speen op zetten, die ervoor zorgt dat ze wat meer moeite moeten doen om de melk uit de fles te krijgen.

8. sleepy

sleepy Actief lid

13 nov 2016
    292
    72
    28
    Gebruik JBPM tegen spugen.
    Hoor ook van anderen dat ze hiervoor de 3 standen speen gebruiken..

Maar onrust zal wel niet hierdoor komen.... hoop zo graag een oorzaak te vinden maar misschien is het wel gewoon hoe hij is en gaat dit ook over ooit.

9. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Zeker als hij veel spuugt, zou je moeten zorgen dat hij minstens twintig minuten over een fles doet. Dat zal veel effectiever zijn dan jbpm.

10. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Een aanvullende tip voor de tweede; de dr browns flessen hebben een prematuurspeen, deze zorgen voor nog rustiger drinken. De speen die jij noemt ken ik niet of was dat de dentalspeen?

In principe is het rijtje van langzaam naar sneller zo;
    (Db = dr brown, d = difrax)
    Db prematuur -> db level 1 -> d maat s -> db level 2 -> d maat m -> db level 3 -> d maat l.
    De dental speen van difrax is heel wisselend, maar lijkt volgens mij in het meest rustige geval op de level 1 speen. Dus rustiger dan de s-speen, maar de dentalspeen wordt ook vaak net geaccepteerd.

11. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Oudste dronk ook te snel, 5 minuten. Hij deed het super op de dr brown level 1 en kreeg ook jbpm.

Te snel drinken kan vaak ook de oorzaak van spugen zijn. Dus heg kan zo dat als hij rustiger drinkt je de jbpm kan laten vervallen of minderen.

12. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Heb de dr brown 1 en de s speen van difrax. Ik weet niet of dat een dental speen was. Is een gek ding om te zien.

13. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Kersspeen heeft een ronde bovenkant, zoals de meeste spenen. De dentalseen heeft een plat vlak.

Mocht het te snel gaan; prematuurspeen van dr brown. Tegenwoordig zowel voor de smalle als brede fles.

14. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Als je kindje veel spuugt, kan je ook proberen om vaker kleinere flesjes te geven. En dan inderdaad met een zo langzaam mogelijke speen. Een half uurtje rechtop houden nadien helpt ook :)

De natuurlijke maaginhoud is tot 6 maanden ongeveer 100cc, dus 180cc is behoorlijk veel om te drinken.

Daarbij komt ook nog dat de zuigbehoefte meestal pas na 20 minuten vervuld is. Dus ik denk dat je zeker wel verbeteringen door kan voeren wat betreft drinkgedrag :)

Wij dikken overigens een beetje in met Gelilact. JBPM was hier een drama. Obstipatie en krampen...

Deel Deze Pagina