doorslapen...

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door cyntje78, 17 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Hoi hoi!

Ons ventje heeft een tijdje in het ziekenhuis gelegen ivm dysmaturiteit en reflux. Daar verkondigde ze dat ons mannetje door slaapt tussen de flessen van 0.00 uur en 6.00 uur (met speling van half uurtje)
    Nou, hier thuis is daar niets van te merken. Elke nacht komt hij rond 04.00/04.30 uur met een grote honger.
    Ik geef hem dan maar een fles (rek het tot 4.30/5.00 uur) ipv de fles die hij om 6.00 zou moeten krijgen. Daarna slaapt hij weer verder tot 8 uur (9.00 voeding ook met speling van 30 minuten)

Hoe kunnen we proberen dat hij toch door gaat slapen? Of is het afwachten tot het wonder gebeurd?

Hij krijgt om 0.00 uur een fles van 100 cc + 3 friso pre

Ook zit hij op 7 flessen van 100 cc + 3 friso pre
    Hoe en wanneer zouden we kunnen proberen om hem naar 6 flessen te krijgen? Mannetje woog afgelopen maandag 3205 gram.

Alvast bedankt!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Wat vervelend dat je kindje zo slecht doorslaapt. Gemiddeld slapen kindjes pas echt door bij 3 maanden, dus wat dat betreft is het niet heel gek.
    Qua hoeveelheid die je kindje mag krijgen per 24 uur, kun je dit het beste even overleggen met de kinderarts. Misschien mag hij dan al 6x een wat groter flesje krijgen op een dag.
    Wel kun je zelf al even kijken naar het drinktempo van je kindje, dit moet tussen de 15-20minuten liggen. Als dit sneller is, kan het zo zijn dat het verzadigingssysteem niet goed intreedt. Je zou dan de voeding wat kunnen indikken met johannesbroodpitmeel (dit mag gewoon door de Prematurenvoeding heen), zodat het drinktempo wat omlaag gaat.

Succes!

Groetjes Laura

3. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Hoi Laura,

Badankt voor je antwoord!
    Toevallig ben ik vanmorgen even bij de kinderarts geweest. Onze Lars is afgelopen dinsdag geopereerd aan een liesbreuk en ik wilde even zijn wond laten checken. Ook drinkt hij zijn flessen niet meer leeg sinds de operatie.
    Maar dit gaat nu de betere kant op lijkt wel.

Als ons ventje helemaal opgeknapt is ga ik proberen om wat grotere flessen te laten drinken en ook mag hij binnenkort (als de friso pré pakken op zijn) over op een normale voeding. Ik mag eventueel proberen om over te gaan op voeding voor hongerige kindjes.
    Hij krijgt al Nutriton ivm spugen en doet netjes 20 minuten over zijn fles.

Over het doorslapen... daar hebben we het ook even over gehad en de k.a. vertelde dat de meeste kindjes met 4 kg door gaan slapen, dat zou dus goed over zo'n 3 weken kunnen zijn.
    We wachten het af... en zo'n ramp is het nu nog niet als hij rond 4.30 uur komt.

Groetjes Cyntje78

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo Cyntje78,

Fijn om te lezen dat je bij de kinderarts bent en dat het naar omstandigheden goed gaat.

Groetjes Angélique

Deel Deze Pagina