Op dit moment heb ik de baby nog nooit gevoeld. Ik weet ook niet wat ik moet voelen dus het is sowieso een beetje lastig. Nu heb ik de placenta aan de voorkant zitten en ik weet dat het langer kan duren voor ik iets zal voelen. Maar hoelang vraag ik mij dan af. Kan het echt zo zijn dat ik bijvoorbeeld met 30 weken pas voor het eerst iets voel? Ik kon er goed mee omgaan en had steeds zoiets van 'ach komt wel', maar merk dat ik nu wat onrustig er van word. Wat zijn jullie ervaringen? En met hoeveel weken zal ik toch echt wel iets gaan voelen?
Bij mijn 2e zwangerschap lag de placenta voor. De 1e achter 1e voelde ik met 18 weken. 2e dus pas met tikjes met 24 weken.. met 28 weken pas echt duidelijk. Hoop dat je de kleine snel voelt
Ik heb de placenta voor maar ik voel de baby al sinds twaalf weken. Het is voor iedereen verschillend en het is denk ik ook hoeveel de baby zelf beweegt.
Ik heb de eerste vanaf 30w af en toe gevoeld, moest vanaf toen 5x per dag voelen en anders ctg. Heb vaak voor een ctg in t ziekenhuis gezeten. Alles was steeds goed. Nadat hij geboren was voelde ik af en toe nog de plopjes. mijn darmen dus geweest.. Nu ligt de placenta weer voor, alleen een stukje bij mn rechterlies ligt vrij, daar voel ik hem nu sinds een paar daagjes. Maar ook echt daar en nergens anders Als je je zorgen maakt kan een angelsound aanschaffen ook helpen. Ik heb nooit die harde schoppen gevoeld waar je sommige dames over hoort, daar stond tegenover dat ik tot aan mijn bevalling goed heb geslapen en niet wakker lag van "een party in mn buik oid" af en toe een rennie nodig, en naar de wc maar dat was het
Bij de eerste had ik de placenta voor en pas iets echt gevoel rond de 25 weken. Maar nooit echt dagelijks waardoor ik extra veel op controle moest komen. Bij deze ligt hij achter maar ook deze voelde ik redelijk laat
Bij mijn eerste zwangerschap lag de placenta achter en voelde ik het bewegen met 17 weken en 6 dagen. Nu met de tweede zwangerschap ligt de placenta voor. Ik voel af en toe een steek en kriebelen. Merk wel dat ik me meer onzeker voel. Ben 1x voor extra controle geweest vanwege die onzekerheid. 2 januari om 8:00uur heb ik weer controle. De dagen kunnen mij niet snel genoeg gaan.....
Ik heb deze zwangerschap voor het eerst de placenta voorliggen. Ik had al heel vroeg het idee de baby te voelen, met een week of 12-13. Daarna heel lang niet meer en pas na 25/26 weken echt duidelijk. Hier kwam het mede omdat de baby met zijn gezichtje in de placenta lag en daar dus in lag te boksen. Want bij echo`s bleek het steeds een heel beweeglijk kindje te zijn. Ik vond het verschrikkelijk dat ik niets voelde en werd er heel onzeker van. Rond 30 weken ben ik een keer extra voor controle geweest omdat ik het stil vond in mijn buik, maar er was niets aan de hand, gelukkig. Nu ligt hij met het hoofdje omlaag, ruggetje links en voel ik rechts ellebogen en knieën flink te keer gaan. Het bewegen is echt wel anders dan bij de vorige 3, daar werd ik de bewegingen echt een beetje zat omdat ze zo heftig en soms zelfs pijnlijk waren, dat is nu eigenlijk niet echt al zo geweest.
2x placenta aan de voorkant gehad. Bij de 1e voelde ik met 24weken af en toe wat kleine kriebeltjes helemaal onderin, met 28 weken voelde ik het goed. Bij de 2e voelde ik met 19weken af en toe kleine kriebeltjes helemaal onderin (nu herkende ik het ook meteen, scheelt wel denk ik). Met 23 weken voelde ik het goed.
Bij 3e lag placenta voor en toch voelde ik (helemaal onderin, ik denk onder de placenta) vanaf 10 wkn al een beetje kriebelen. Wel duurde het relatief langer voordat het 'structureel' werd en kindje 'goed' kon voelen, vergeleken met zwangerschappen waar placenta achter lag. Vanaf ongeveer 22-24 wkn was er geen verschil meer met andere zwangerschappen. Wel was het in de periode 12-20 wkn moeilijk om hartje te vinden door die grote dikke placenta die in de weg lag , bij 17 wkn hebben ze met echo moeten vinden, met doptone lukte het niet. (niet dat je daar van schrikt)
Ik had de placenta ook voor. Vanaf 28wk voelde ik het zo dat ik zéker wist dat het de baby was. Maar voelde het zéér weinig tot niet (soms1x per dag en soms dagen niet) vandaar dus regelmatig ctg.
Bij beide zwangerschappen de placenta aan de voorkant. De eerste keer met 16 - 17 weken en nu dus weer. Plopjes/kriebeltjes/vlindertjes. Nog geen echte schoppen.
Ik had ook de placenta voor en regelmatig aan de ctg gelegen. Vond het zo vervelend... Ik voelde heel lang af en toe wat gefladder maar echt pijnlijke schoppen heb ik nooit gehad.
Placenta ligt voor maar met 20w zag je dr al aan de buitenkant bewegen Alle 3 de zwangerschappen had ik dit
Voelde mijn dochter pas voor het eerst met 29 weken ( lag tegen mijn rug aan ) Kwam er die dag ook pas achter zwanger te zijn Met 31 welen voelde ik haar pas echt duidelijk