dat kan je zelf het beste bepalen wanneer jullie er klaar voor zijn is het beste moment. Zelf was ik er pas klaar voor toen zoonlief ruim 3 was hihi.
Hier zit er 1,5 jaar verschil tussen de 1e en 2e. Wij vinden het juist fijn. Natuurlijk is het ook lastig en vermoeiend en denk ik regelmatig waar ben ik aan begonnen. Maar ik vond het ook heel fijn dat de oudste nog niet naar school ging en gewoon alles op mijn gemakje kon doen. Nu gaat hij inmiddels 4 middagen naar de psz maar ik vind het echt fijn. Ook de fases gaan we gelijk door. Mijn dochter wordt volgende maand 1 en ik ga de babytijd wel missen maar vind het ook heel fijn dat we niet over 2-3 jaar opnieuw moeten beginnen want het is allemaal ook wel lastig met hapjes en eten etc. Mijn zoon is nu 2,5 en het is al veel makkelijker allemaal. En ze zijn ook heel dol op elkaar en de gedachte dat ze altijd elkaar hebben met vakanties en uitstapjes Vind ik ook heel fijn en als we ergens gaan zal het voor allebei geschikt zijn. Dus al met al zie ik alleen maar voordelen. Een 3e willen we niet.
Mijn zus is van begin september en ik kwam een jaar en 3 weken later.. Mijn moeder met 3 maanden weer zwanger
Hier was de wens voor een tweede kindje meteen na de bevalling al sterk aanwezig en is in de maanden daarna alleen maar sterker geworden. Na de bevalling hebben wij even voorbehoedsmiddelen gebruikt maar al vrij snel hebben wij het gewoon op zijn beloop gelaten. Ons tweede kindje zal geboren worden als onze dochter 19 maanden is. Ik moet zeggen dat wij niet anders zouden willen.
Jaa.. Manlief wil aan de slag als dochterlief 1 jaar is.. Dus nog ongeveer 4 maandjes.. Ik vind dat nog best lang wachten.. Cannot wait! hihi.. Ik vind max. 2 jaar leeftijdsverschil mooi. Het is of dat, of echt 4/5 jaar verschil ertussen.. Bij de eerste had ik echt een fantastisch zwangerschap, bevalling was ook niet dramatisch en was de tweede maand al zwanger. Nou ben ik momenteel 24 jaar jong, dus ik heb genoeg tijd.. Alleen kriebelt het gewoon heel erg!!
Bij ons zit er 2,5 jaar tussen. Ik zelf vond dat heel fijn. Dochtertje was al zinderlijk en kon al veel zelf. Nu is de derde onderweg. Dan zit er bijna 5,5 jaar en bijna 3 jaar tussen. Ideaal. Ze kunnen zelf dan wat weer en je kunt ze ook veel uitleggen.
Nog nooit van gehoord, juist dat het beter voor die tijd kan omdat ze dan minder jaloers zijn. Hier werd de ontwikkeling van de oudste (toen 18maanden) juist erdoor versneld. Wilde ineens alles zelf doen maar als 2,5jaar of meer wachten "het beste" is dan hebben mijn broers/zussen en ik toch een probleem Ben wel benieuwd wat jouw professionele ervaring is?
Onze dochters schelen 2 jaar en 3 weken. Ik had wel sneller weer zwanger willen worden, maar ja, afhankelijk van IVF en dan heb je niks te willen en mag je blij zijn als het überhaupt nog een keer lukt.
Ik zou zeggen volg je gevoel. Zoveel mensen zoveel wensen, daarbij ook grote verschillen ik zwangerschap, kindjes en wat de een zwaar vind ten opzichte van de ander. Mijn zus haar jongens schelen 13 maanden. Het eerste jaar, anderhalf was echt heel pittig. Maar daarna werd het steeds makkelijker en nog steeds kan ze het iedereen aanraden. (Jongens zijn nu 5 en 6) Zelf heb ik op dit moment ook zoiets van; wil er niet heel lang tussen laten. Dat heeft meerdere redenen, wij moeten weer de mmm in en de kans is best aanwezig dat het sowieso even gaat duren. En als het ons gegund is dan zou ik ook niet heel oud willen zijn voor een tweede. Het idee voor nu is om dit najaar wellicht weer richting het ziekenhuis te gaan, dan is onze dochter ongeveer 10-11 maanden. En dan afwachten hoe snel de behandelingen kunnen beginnen.
Ik dacht eerst te willen wachten totdat onze kleine meis 2 jaar is, maar uiteindelijk toch besloten lekker eerder te beginnen het voelde gewoon goed, ik begon weer echt lekker in mijn vel te zitten en eigenlijk zijn wij het al heel erg gewend om een gezinnetje te zijn. Dus begonnen en nu lijkt het erop dat het direct de eerste maand gelukt is haha, daar had ik deel al rekening mee gehouden maar toch even een shock soort van. Ik zou zeggen, doen wat goed voelt! Maar wel in overleg, wij hebben ook echt even rustig erover gepraat of wij er al beide achter stonden
Wij wisten ook snel dat we een tweede wilden, zoontje is nu 18 maanden en ik ben 21 weken zwanger van de tweede
Herkenbaar! Hier kriebelde het ook alweer heel snel. Werd alleen lang niet ongesteld. Nu na 1 cyclus wel gelukt. Straks 20 maanden tussen onze uk kies. Veel succes met het maken vd keuze!
Onze dochters schelen 17 maanden. Was na 8 maanden weer zwanger, wel bewust voor gekozen. Ik vond de tweede zwangerschap niet zwaarder dan de eerste. Ook had mijn lichaam totaal geen problemen met 2 zwangerschappen dicht op elkaar. Mijn oudste moest helemaal niks van haar zusjes weten, maar was niet jaloers. Echter na een paar maanden (3 ongeveer) werd ze jarloers. Alle aandacht wat jongste kreeg moest oudste ook hebben. Maar nu (jongste is nu 11 maanden) merk ik dat ze meer naar haar zusje omkijkt. Wel is ze af en toe wat hardhandig 😉 Ik vond de eerste 9 maanden met 2 kinderen dicht op elkaar heftig, maar ik zou het zo weer doen! Dus als jij 2 dicht kinderen op elkaar wilt hebben moet je dat vooral doen ! Het is zo leuk