Snel een tweede (?) - ervaringen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Monic, 19 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vwpolo1988

vwpolo1988 Actief lid

4 jun 2010
    136
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb er 19 maanden tussen zitten. Erg leuk! Ze hebben veel aan elkaar. Nu met bijna 3 en 4 jaar. Is je wens 2 kids dan zou ik w8ten en lekker genieten nog van de eerste.

2. Tonks

Tonks Bekend lid

5 jul 2014
    519
    53
    28
    Hier zit er straks 16 maanden tussen. Toen onze zoon 7 maanden was had ik weer een positieve test in handen ( Bewust voor gekozen). Hoe druk het straks zal zijn kan ik nog niets over zeggen, maar ik moet eerlijk toegeven dat deze zwangerschap mij best zwaar valt. Moet onze zoon nog veel tillen ondanks dat hij al goed loopt, en met BI is dat toch wel zwaar. En je kunt niet zomaar even gaan liggen als je moe bent.

Maar als ik alles van te voren wist zou ik weer proberen zo snel zwanger te worden. Ik kan niet wachten totdat nr 2 er is en ik probeer vollop te genieten van de zwangerschap, dit is waarschijnlijk de laatste keer omdat we beiden maar 2 kinderen willen.

3. moekkie

moekkie Actief lid

21 nov 2015
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tussen mijn zoontjes zit 2 jaar en 1maand. Nu is het super, ze zijn bijna 5 en 7, alle uitjes zijn een feest, ze vermaken elkaar en er zit natuurlijk wel wat niveau verschil in maar niet zodanig dat ze andere interesses hebben. Met bv 4 of 5 jaar verschil zul je hebben dat de jongste de speeltuin nog heel leuk vindt en de oudste niet bijvoorbeeld.
    Ook op vakantie, allebei nog rommelen met zand en stenen, samen trampoline springen,het is echt genieten.
    Anderzijds hebben ze ook veel ruzie en onenigheid wat ik zeker nu, heel zwaar vind.
    De tweede zwangerschap vond ik ook superzwaar, mijn destijds dreumesje sliep slecht en was vroeg wakker. Nog volop in de luiers en geen tijd om bij te komen.
    Ik merk nu, ondanks nare medische zwangerschap hoe fijn het is om overdag als ze op school zitten, bij te kunnen tanken. Hoe fijn het is dat ik ze niet meer hoef te helpen met luiers/wc, met aankleden. De oudste helpt mij juist door bv hun eigen drinken in te doen, tafeldekken etc.
    Ze zijn ook veel bewuster dat er een baby komt.

Het is niet dat ik het anders zou hebben gedaan nu, maar ik ben wel heel blij dat ik nu nog bewuster kan genieten van dit cadeautje wat er nu aankomt!

4. Wasrek

Wasrek Actief lid

3 jun 2015
    454
    1
    0
    Ik vind het leuk dat mijn kinderen weinig schelen, anderhalf jaar. De tweede zwangerschap was alleen wel gruwelijk zwaar! Ben blij dat we het zo hebben gedaan, maar zou het niet snel nog eens doen en niet iemand aanraden. Mijn oudste is nu op een leeftijd dat ik denk oké nu was een zwangerschap wel veel makkelijker geweest. Mocht er hier ooit nog een komen, dan wachten we tot de jongste 2 is voor we beginnen met proberen.

5. MammaBS

MammaBS Actief lid

29 jan 2015
    290
    8
    18
    Interessant topic, ik lees graag mee. Mijn man en ik hebben dezelfde vraag. Ons zoontje is 4 maanden. Zwanger worden gaat bij ons niet heel makkelijk en ik ben deze maand 37 geworden. Niet de beste omstandigheden om lang te wachten denken wij.

6. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Onze dochter is bijna 2,5 jaar als de tweede komt. Had best eerder gewild, maar wij zijn afhankelijk van icsi. Als ik geen mk had gehad, zou er 22 maanden tussen de eerste en tweede zitten.
    Langer wachten had voor mij ook geen zin, ben nu 36 jaar.

7. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Leuk om te lezen!

Onze dochter is 7 maanden en er zal straks 15 maanden verschil tussen zitten, kijk er echt naar uit!

8. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Mijn zoon en dochter schelen 20 maanden. Wel heel bewust voor gekozen, maar niet verwacht dat de tweede zo snel zou komen. We hebben namelijk 5 jaar op onze zoon gewacht, toen ik zwanger raakte van mijn dochter was het met de eerste poging (cryo) raak. Ik heb twee hele makkelijke zwangerschappen gehad, mijn zoon slaapt veel en goed, dus dat was voor mij ook wel heel fijn. Wel vond ik het de eerste weken na de geboorte van mijn dochter echt afzien. Overleven. Mijn zoon kreeg zijn laatste set kiesjes waar hij enorm last van had, en had een heftige buikgriep onder de leden. Mijn dochter blijkt een wat lastigere slaper te zijn en heeft een week in het ziekenhuis gelegen. Ze is nu 10 weken oud en doet het super. We hebben eindelijk een soort van ritme gevonden en dat doet iedereen erg goed. Haar broer is ontzettend trots en kan niet wachten tot hij met haar kan spelen :) Ze moet bijvoorbeeld in het wipstoeltje bij hem op het speelkleed zitten, krijgt al zijn speelgoed aangereikt en ze wordt overladen met kusjes en knuffels. Wat nu pittig wordt zijn de driftbuien van mijn zoon. Dat in combinatie met een baby die soms niet wil slapen is heel vermoeiend en frustrerend, voor alle partijen. Voor ons als ouders de taak om vooral rustig... te blijven :)

9. Esther311

Esther311 Actief lid

2 mei 2016
    178
    3
    18
    NULL
    NULL
    Tussen onze meiden zit 21 maanden. Was in ronde 3 zwanger van de tweede, eigenlijk dacht ik er zelf eerder aan toe te zijn. Achteraf blij dat het niet meteen raak was. Hoewel ik er geen spijt van heb en het leeftijdsverschil prima vind, is het echt pittig geweest met een pittige zwangerschap en twee slechte slapers. Pas nu wordt alles weer echt rustiger.

Maar, als ik zou moeten kiezen zou ik het opnieuw zo doen

10. Mieleke

Mieleke Actief lid

5 feb 2016
    293
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mijn metekindje en haar broertje zit er 10 maand tussen. Ze mochten niet te lang wachten ivm medicatie die de mama moest nemen en het was dus heel snel raak. Het was ongelofelijk pittig en zwaar maar nu zijn ze groter en hebben ze heel veel aan elkaar. Tussen mijn kinderen zit drie jaar, dan nog eens vier en nu gaat er twee kaarten twee maanden tussen zitten. Het is inderdaad -wat ik op pg 1 ook las- beter voor kinderen om 2,5 jaar en meer te schelen ivm hun persoonlijke ontwikkeling , ik merkte ook aan mijn groten dat ze het Veel makkelijker konden plaatsen dan mijn jongste nu.

11. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Mijn oudste twee schelen 18 maanden en mijn jongste twee net geen 2 jaar.

Wij vinden het zelf super om 4 kinderen in 6 jaar tijd te hebben mogen krijgen

Het vraagt veel geduld en af en toe een beetje organisatie:p maar wij vinden dicht bij elkaar echt fijn en leuk

Maar als we dan kijken naar de oudste en jongste die 6 jaar schelen is het ook wel weer fijn als je kindje al aardig wat zelf kan doen ;)

12. Noa2013

Noa2013 Actief lid

8 jul 2014
    279
    6
    18
    Vrouw
    Mijn dochters schelen 18 maanden en ja, dat was de eerste paar maanden heel erg zwaar, zeker omdat de jongste de eerste 12 weken een huilbaby was. Maar daarna heb je het zwaarst gehad en wordt het steeds makkelijker. Ik merk dat ze steeds meer aan elkaar hebben, zeker nu de jongste loopt. Ondanks dat het flink aanpoten is zou ik er zeker weer voor kiezen. Als onze 3e geboren wordt, is de oudste straks 3 jaar 2 mnd en de tweede ongeveer 20 mnd. Zal heel hectisch worden maar kijk er nu al naar uit!!

13. UmmK

UmmK Bekend lid

9 mei 2015
    777
    55
    28
    NULL
    NULL
    Doen 😊 Zoontje is 5 maanden oud en ben nu bewust zwanger van een tweede. Zullen straks 11 maanden tussen zitten

14. Piewy

Piewy Actief lid

13 aug 2015
    310
    118
    43
    Leuk om de verschillende reacties en redenen te lezen. Lees ook graag nog even mee.

Wij hebben eigenlijk al direct tegen elkaar gezegd dat we er niet zo veel tijd tussen laten zitten. Prima zwangerschap en bevalling gehad. Onze kleine man is nu 3 maanden en planning staat om eind van het jaar weer te gaan proberen. Ik twijfel alleen nu al of we tot het einde van het jaar kunnen wachten:D

15. UmmK

UmmK Bekend lid

9 mei 2015
    777
    55
    28
    NULL
    NULL
    oeps, verkeerde topic :D

16. SJAZS

SJAZS Lid

30 apr 2014
    34
    0
    6
    Mijn dochter is zometeen 16 maanden oud als onze 2e dochter geboren wordt. Wij hebben hier heel bewust voor gekozen. Qua zwangerschap vind ik het oprecht ideaal om zo snel weer zwanger te zijn. Zodra mijn dochter slaapt (nog 2x per dag) kan ik ook lekker een uurtje slapen/ontspannen.

Ik denk dat een 2e zwangerschap gewoon voor iedereen een heel andere ervaring is aangezien je er al een rond hebt lopen en ik denk dat voor iedereen de overgang van 1 naar 2 kinderen zoeken is naar een nieuw ritme. Hoe lang/kort er ook tussen zit. Als ik naar mijzelf persoonlijk kijkt lijkt het me moeilijker dat als mijn dochter bijvoorbeeld al zelfstandig naar het toilet gaat, eet en speelt om dan weer de luiers in te gaan en een afhankelijk mensje bij me te hebben. Nu zit ik er toch nog "in."

17. UmmK

UmmK Bekend lid

9 mei 2015
    777
    55
    28
    NULL
    NULL
    Mooi verwoord! Precies hoe ik er over denk

18. joos1

joos1 Bekend lid

29 dec 2006
    509
    0
    16
    Hier vanmorgen positief getest (4 dagen voor nod) en we hebben al een zoontje van nog geen 6 maanden.
    Uiteraard was het eerst wel een shock (was een ongelukje, maar wel een happy accident ;) ).

Na er wat over nagedacht te hebben ga ik volledig mee in de opmerking van Sjasz.

19. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Dit was ook onze ervaring!
    Tussen 1 & 2 zit 16 maanden, tussen 2&3 19 maanden en als alles goed gaat zal er tussen 3 & 4 17 maanden zitten.

Uiteraard is het druk, maar ook zo ontzettend leuk! Daarbij had ik wel makkelijke zwangerschappen/bevallingen & kinderen, dat speelt uiteraard ook mee hierin.
    Kijk naar jullie eigen gevoel! Dat is het belangrijkste

20. sweetbabygirl

sweetbabygirl Actief lid

12 dec 2013
    262
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wilde ook snel een 2e, maar toen dl 1 jaar werd (we wilden rond die periode weer beginnen) had ik er helemaal geen behoefte meer aan, ik genoot zo ontzettend van dl en wilde die eerste fase echt alle tijd voor haar hebben. Dl is dalijk 3 als ons 2e wondertje komt en nu helemaal klaar voor!

Deel Deze Pagina