Iets verkeerds gegeten?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Demino, 22 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    #1 Demino, 22 mei 2016
    Laatst bewerkt: 22 mei 2016
    Vandaag een heftig (lees: lang en vermoeiend) dagje gehad, dus bij thuiskomst lekker eten besteld en daarna vroeg naar bed gegaan. Het eten smaakte ons allebei eigenlijk al niet, we hadden allebei een zalmfilet met frietjes. Er zat weinig smaak aan en het stond me gewoon tegen om het op te eten. Maarja, veel geld uitgegeven en dus toch gegeten. Zoontje kwam steeds frietjes pikken.
    Daarna dus lekker naar bed gegaan, m'n man kwam even bij me liggen en we zijn samen - met kleren en al - in slaap gevallen. Rond middernacht werd ik wakker met een vervelend gevoel in mijn buik en ik merkte dat de band in mijn zwangerschapsbroek teveel was op mijn buik. Ik rolde hem naar beneden en kreeg gelijk last van kramp.. Schrikken natuurlijk, het zat vrij laag en ik dacht als eerste aan de baby! Twijfelde wel, meestal zijn het dan m'n darmen. Ik bleef even liggen tot het wat beter zou gaan, maar het werd eigenlijk alleen maar heftiger.. Dus ben uit bed gegaan en naar de wc gegaan, hopende dat het inderdaad mijn darmen waren. Maar er kwam helaas niks.. Ondertussen werd ik ook steeds misselijker en raakte ik in paniek. Heb mijn man geroepen en die kwam gelijk gelukkig.. Zat ik daar! Opeens moest ik overgeven en daarna raakte ik nog meer in paniek en ging hyperventileren.. Ik word altijd zo bang van dat gevoel wat je hebt als je moet spugen!
    Inmiddels lig ik op de bank, met m'n broek half uit omdat ik ff niks kan verdragen maar ik het zo koud krijg zonder broek. M'n man gaf direct aan dat hij ook enorm veel buikpijn heeft en ik hoorde zijn darmen ook aardig tekeer gaan. Ik heb zelf ook nog steeds buikpijn en ben heel bang dat ik straks weer moet overgeven..
    Wij dachten gelijk aan de zalm. Gelukkig wilde zoontje daar niks van weten, die heeft alleen patatjes op.
    Mijn vragen: zou dit al een reactie kunnen zijn op iets wat we 5 uurtjes daarvoor hebben gegeten? En kan dit kwaad voor de baby? Normaal gesproken ben ik niet snel bang dat er iets met m'n baby gebeurt, maar ik voel me nu zo onzeker..

2. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Wat vervelend zeg

Mischien een warme douche nemen

Het kan idd voedselvergiftiging zijn

Veel beterschap

Anders even de dokter bellen als last houden blijft

3. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

Klinkt als voedselvergiftiging, zeker omdat je man het ook heeft. Ik zou je aanraden Norit te eten, als dat tenminste mag bij zwangerschap. Beterschap!

4. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

En ja voedselvergiftiging kan snel de kop opsteken, heb het zelf twee keer gehad. Binnen een paar uur ben je zo ziek als een hond. Niet bang zijn als je moet overgeven, zie het als een hulpmechanisme van je lichaam: je lijf probeert kwijt te aken wat jou ziek maakt!

5. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Ik ben rond 14 weken ook enkele dagen heel ziek geweest, waarschijnlijk door iets verkeerd te eten. Goed blijven drinken en geen imodium of norit gebruiken, daardoor vertraagt je stoelgang en raak je de bacterien minder snel kwijt.
    Ik zou ook even aan t restaurant laten weten dat jullie ziek zijn geworden, misschien hebben ze nog van die vis die ze anders nog aan andere mensen gaan verkopen...

Beterschap!

6. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Als t eten niet goed was kan je dat heel snel merken. Ook aan dat "restaurant" of waar je t besteld hebt laten weten+

7. jezzebel88

jezzebel88 Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.531
    83
    48
    Vrouw
    Geen norit!! Dit mag niet tijdens de zwangerschap en heeft daarnaast alleen zin bij diarree klachten !

8. Bloem178

Bloem178 Lid

9 jul 2015
    66
    0
    6
    NULL
    NULL
    Drink een glas cola. Cola is rotzooi maar dood alle bacteriën. Je zal je snel minder misselijk voelen.

9. vally

vally Niet meer actief

Kan voedselvergiftiging zijn, of gewoon een buikgriep waar je samen met je man mee kampt....heerst nogal.

Ik had het zelf een paar weken geleden ook, het eten smaakte me ook niet en het avondeten ging er absoluut niet in, al voelde ik me toen nog best ok. 3 uur later hing ik voor het eerst boven de WC pot (en zo nog 9x daarna helaas....).
    Heb het idee dat de zwangerschap het wel heviger heeft gemaakt want mijn man heeft wel superberoerd op bed gelegen 2 dagen, maar na 1x diarree was het wel uit zijn lijf.

Als je het niet vertrouwt, bel de huisarts even.

Voor nu in ieder geval beterschap.

10. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Dit helpt bij mij ook altijd, maar kies tijdens de zwangerschap voor cafeïnevrij!

Aan je verhaal te lezen denk ik voedselvergiftiging :$ Veel drinken en hopelijk komt je ontlasting snel op gang! Voor het overgeven hoef je niet bang te zijn, maar wel even opletten dat je niet uitdroogt natuurlijk.

Wat yoghurt met lijnzaad of chia zaad kan je ontlasting ook sneller op gang brengen overigens.

11. Boommm

Boommm Niet meer actief

Een glas cola kan echt geen kwaad hoor. Hier helpt cola ook altijd. Beterschap!

12. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Ik kreeg dat bij de zwangerschappen gewoon al met patat.. Kon vet absoluut niet verdragen!

Sterkte!

13. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Ik dronk aan het begin van m'n zwangerschap gewone cola tegen de misselijkheid, maar kreeg er iedere keer hartkloppingen van. Hetzelfde met een kopje groene thee.

Dus ik ben toch echt een voorstander van cafeïnevrij tijdens de zwangerschap. Maar misschien ben ik er gevoeliger voor :)

Deel Deze Pagina