erg regelmatig en toch wil het niet lukken!

Discussion in 'Zwanger worden' started by babywish84, Dec 22, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. babywish84

babywish84 Bekend lid

Jul 14, 2011
    807
    0
    16
    hoi!

zijn er meiden met hetzelfde probleem hier?
    ik ben erg regelmatig ongesteld (ik kan bijna altijd uitgaan van 29 dagen) en heb altijd op dag 13/14 een positieve ovulatie test.
    we weten dus wanneer we moeten klussen en toch is het na 7 maanden nog steeds niet gelukt...
    en daardoor raak ik het vertrouwen soms een beetje kwijt!
    zijn er meiden met dezelfde ervaring?
    of juist hele positieve verhalen en tips??? :)

2. snoopy100

snoopy100 Actief lid

Sep 12, 2011
    237
    42
    28
    Female
    Brabant
    Hey Babywish84,

Bekende uit de club ;). Heb hetzelfde. Maar wij zijn 2 maanden korter bezig. Ronde 5 en vanochtend positieve ouv test gehad. Verder een hele nette cyclus van 28 dagen. Maar tot nu toe nog geen resultaat... Als ik dan in de NOD lijsten kijken is het bij best veel mensen al in de eerste cycli raak. Nu weet ik dat je gemiddeld op een jaar moet rekenen voor het lukt. Dus daar houd ik me maar aan vast! Verder is het voor mij altijd fijn om steeds weer een nette positieve ovulatietest te zien. Teken dat dat iig allemaal werkt. Vanmiddag ga ik naar de gyn ivm ovulatiepijn. Krijg dan een echo en hoop een mooi eiblaasje te zien en mooi dik bmslijmvlies. Allemaal bevestigingen. Ik zou je nog niet zo heel veel zorgen maken hoor. Ga gewoon van een jaar uit. Als het dan nog niet gelukt is, zou je er eens wat meer werk van kunnen maken. En enige tip die ik kan geven: leef gezond! En zelfde geldt voor je vriend!

3. babywish84

babywish84 Bekend lid

Jul 14, 2011
    807
    0
    16
    ja gezond leven doen we! ik rook en drink niet en ik kook bijna altijd gezond.. vriend rookt ook niet en die 2 biertjes in het weekend zullen vast wel kunnen! ;)
    ik weet inderdaad dat je van een jaar uit moet gaan maar in mijn omgeving worden steeds meer mensen "zomaar" zwanger, dus begon toch een beetje te twijfelen aan mezelf wat ik nu verkeerd doe..
    we willen het gewoon heel graag, zoals iedereen hier! :)
    en er "niet aan denken" is makkelijker gezegd dan gedaan! ;)

4. babywish84

babywish84 Bekend lid

Jul 14, 2011
    807
    0
    16
    maar hoezo naar de gyn ivm ovulatiepijn? is die zo erg bij je?

5. emjee11

emjee11 Bekend lid

Dec 6, 2011
    856
    0
    0
    Gelderland
    Hoi dames,

hier hetzelfde verhaal :(. Alleen iets korter, wij zijn nu in ronde 4 bezig voor een tweede kindje. Mijn cyclus is altijd rond 29 en 30 dagen en idd met ovu test ook al dagen ervoor "geklust".... Maar helaas, geef wel een beetje mezelf de schuld, ivm zenuwen/spanningen!

Bij mijn eerste bevalling een manuele placentaverwijdering gehad die niet geheel makkelijk verliep dus daar ben ik ook wel wat onzeker ;) over (of de baarmoederwand goed genoeg is voor innesteling), maar goed het blijft een wonder...

Helaas dus geen opbeurend verhaal, maar je bent in ieder geval niet alleen ;)

6. september08

september08 Fanatiek lid

Oct 20, 2008
    3,356
    4
    38
    Kunnen zoveel redenen voor zijn he?!
    Als je man vb zwak zaad heeft is veel vantevoren klussen niet goed...
    Je hebt snelle zaadjes, die zijn misschien te vroeg.
    Langzame zaadjes die zijn misschien net te laat.
    Probeer alles uit zou ik zeggen.. ;)

7. me83

me83 Niet meer actief

bij best veel vrouwen die een posi ovu test hebben is het echt geen garantie op een zwangerschap..

buiten dat je netjes op tijd klust en je zeker weet dat je eitje er is.. moet ook je baarmoeder genoeg voeding hebben en genoeg slijmdikte om in te kunnen nestelen.
    dan moet het hele proces van bevruchting nog goed gaan.. wat ook heel vaak fout gaat..tis echt een gok op geluk!

heb een beetje geduld en doe wat je kan doen.. dan komt jou geluk ook wel!;)

8. snoopy100

snoopy100 Actief lid

Sep 12, 2011
    237
    42
    28
    Female
    Brabant
    Nou de pijn is niet mega heftig, maar duurt lang. Begint een week voor ovu en loopt tot 2 dagen na ovu. En ik heb daarbij bruine afscheiding. Vandaag bij gyn geweest. Heb klein haardje endometriose achter mn bm en misschien 1 op mn linkereierstok. Hij gaat over 4 weken nog een keer kijken en als het er dan nog hetzelfde uit ziet krijg ik een kijkoperatie om er zeker van te zijn of het idd endometriose is... Verder wel gerustgesteld over mooie follikel, bm slijmvlies en zaad van mn vriend.

9. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

Mar 21, 2010
    1,614
    0
    0
    is je partner al onderzocht?

10. ik was ook heel regelmatig nou bleek dat het zaad van mijn man gewoon heel erg slecht is, dan kan het langer duren. er kunnen ook andere dingen aan de hand zijn, maar soms duurt het gewoon langer zonder reden. ronde 7 valt nog mee, al duurt het altijd te lang als je het graag wilt!

11. Nogevengeduld

Nogevengeduld Bekend lid

Feb 24, 2011
    643
    41
    28
    Ik ben ook heel regelmatig maar heb een lf van 11 dagen. Niet heel erg maar ook niet optimaal. Daarnaast overgewicht maar volgens mijn huisarts hoeft dat niet perse een belemmering te zijn. Al is afvallen natuurlijk altjd beter. Ik ben al eens eerder heel veel kilo's verloren en dat wil ik na de feestdagen opnieuw gaan proberen. Is alleen maar positief.

Oja, ook hier iedere maand een positieve ovulatietest en een kruis in fertility friend dmv temperaturen maar ondanks dat inmiddels in ronde 12.

12. Alexandra2008

Alexandra2008 Fanatiek lid

Aug 21, 2008
    3,438
    6
    38
    Female
    Almere
    Tja meid, 't is hier allemaal al eens gezegd. Het is geluk hebben en je weet natuurlijk nooit of alles bij jou en je man optimaal is. Er zit niks anders op dan blijven proberen en na een jaar naar de huisarts gaan voor een zaadtestje. (Zo gepiept.)
    7 maanden is nog niets on je zorgen over te maken trouwens.

13. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

Dec 6, 2011
    1,855
    2
    38
    NULL
    Ook ik ben 1 van die vrouwen waarbij het (naar mijn idee) niet snel genoeg ging.
    Net als de meeste vrouwen hier had ik een keurige cyclus van 28/29 dagen ben zelfs tot 2 keer toe 6 dagen overtijd geweest.
    Maar helaas die 2 keren mocht het niet zo zijn :(
    1x een ovulatietest gebruikt, en bij de positieve test flink geklust, nou ja flink.............
    Ik en mijn vriend vonden het vreselijk om op die manier een kindje te MOETEN maken althans zo voelde het voor ons.
    Die is de vuilnisbak in gegaan en nooit meer een nieuwe voor in de plaats gekomen.
    Ik snap je gevoel helemaal, ben zelfs een keer bij de huisarts geweest om te vragen of het wel normaal was dat het zo (lang) duurde.
    Maar het was volkomen normaal en kreeg de woorden als je na een jaar nog niet zwanger bent mag je terug komen.
    En twee maanden later was het dan zo ver :)

Wat ik je als tip kan mee geven, dat hebben wij de laatste keer gedaan.
    Rond je eisprong klussen, begin twee dagen er voor en probeer het ongeveer een week om de dag te doen (als je er natuurlijk zin in heb)
    Wij hadden toevallig een goeie week ;) en dat heeft geresulteerd in een bijna 8 weken zwangerschap.

Kop op meis, het komt allemaal goed ;)

14. babywish84

babywish84 Bekend lid

Jul 14, 2011
    807
    0
    16
    wat een lieve reacties allemaal!
    en inderdaad, als je iets zo graag wil duurt het altijd te lang!
    hopen dat 2012 het jaar van de babys wordt! hihi!

15. Rebma

Rebma Actief lid

Sep 7, 2011
    292
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier helaas ook geen goed nieuws. Ben de tel kwijt in rondes maar bijna 1,5 jaar verder. Alle onderzoeken gedaan en niks uitgekomen. Dusssssss ook wij hopen op een beetje geluk in 2012 of misschien nog eind 2011.
    NOD 31-12-2011
    sterkte allemaal.

16. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

Mar 29, 2011
    4,322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Een iet wat andere situatie maar toch een beetje (vind ik) vergelijkbaar! Hier gaan we vandaag of morgen ronde 5 na 2e miskraam in.. Opzich nog niet zo heel lang, maar we zijn al bijna één jaar gestopt met de pil, 2 zwangerschappen verder en nog staan we met lege handen én lege buik. Ben bij alle 3 de zwangerschappen snel zwanger geraakt dus nu lijkt 5 rondes dus echt heel erg lang. Heb een lange cyclus van gemiddeld 33 dagen. Hij is wat onregelmatig na 2 miskramen maar door middel van tempen weet ik wel wanneer mn ei is geweest en elke keer hebben we echt wel op de juiste momenten geklust. Vanmorgen dus weer een test gedaan en die was nog witter dan wit. Morgen is mijn nod dus dan zou de ongi wel doorbreken, grr..

17. babywish84

babywish84 Bekend lid

Jul 14, 2011
    807
    0
    16
    dat lijkt me nog het ergste, dat je allerlei onderzoeken krijgt en er geen reden voor gevonden wordt dat het niet wil lukken!
    dat is soms ook een beetje mijn angst..:(

ik duim voor jullie dat het ook heel snel raak mag zijn en er veel baby's in 2012 geboren mogen worden!!

18. babywish84

babywish84 Bekend lid

Jul 14, 2011
    807
    0
    16
    ik kan me jou machteloosheid ook helemaal voorstellen!!
    en dan de blijdschap van zwanger zijn en dat het vervolgens toch mis gaat..
    ik ben sinds gisteren ook weer ongi, dus we gaan naar ronde 8.. :(

19. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Hier nog zon typje die het lang vind duren allemaal. Zitten nu in de zevende maand (zesde ronde).
    Ik heb nu een aantal keer gewerkt met een ovulatietest en daar heb ik heel duidelijk een eisprong gezien. Dus goed geklust maar tot op heden zonder succes. Er komt toch ook echt een hoop geluk bij kijken, er zijn zoveel factoren die in orde moeten zijn, en het stomste vind ik, je weet dus niet of dat goed is. Was ons lijf maar doorzichtig dan konden we even meekijken van binnen;)

20. Lonit27

Lonit27 Actief lid

Sep 24, 2008
    478
    0
    0
    Wat herkenbaar! Hier ook een vrij regelmatige cyclus van om en nabij de 30 dagen, maar na ruim een jaar proberen voor een tweede kindje ben ik nog niet steeds niet zwanger. Ik ben ongesteld het nieuwe jaar ingegaan (fijn) en daarmee in ronde 16 beland. Bij onze eerste heeft het ook een tijdje geduurd; toen raakte ik in de 12e ronde zwanger. We gingen er daarom al vanuit dat het wel weer een tijdje zou duren. Maar ronde 16....pfff...mijn geduld wordt behoorlijk op de proef gesteld nu. We hebben besloten om in februari naar de huisarts te gaan als het dan nog niet raak is.

Share This Page