Raar verhaal en onzekerheid

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Char3003, 31 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Char3003

Char3003 Nieuw lid

31 mrt 2011
    2
    0
    0
    Goedemiddag lieve iedereen,
    Het is best wel een lang verhaal wat mijn vraag is en hoop dat iemand mij kan helpen.
    paar jaar geleden slikte ik de microginon 50 en ben in aug 2009 overgestapt op de nuvaring. i.v.m. stress (wat ik dacht) ben ik 13 kilo afgevallen met gebruikt met de nuvaring.
    Ik bleef ook aardig op gewicht. sinds 3 maanden slik ik de microginon 30. Ben 6 kilo in 3 maanden aangekomen. (volgens mij door de pil). Ik belde daarvoor vorige week de huisarts om het te vragen. door mijn andere bijverschijnselen zoals, pijnlijke borsten, bij in me onderbuik, moe, maar snachts niet goed kunnen slapen, misselijk maar niet hoeven overgeven, geen trek meer in bepaalde dingen, gedrag schommeling melde de assistent van de huisarts mij dat dit mogelijke zwangerschaps symthonen kunnen zijn. Ik moest daarom de dag erna ook een test doen die negatief was. (niet zo gek ik moet morgen of zaterdag pas ongesteld worden). Dus vorige week ben ik naar de huisarts geweest en die zei "ja je moet het maar afwachten maar grootte kans op zwangerschap" ik heb vanmorgen (niet met ochtend urine) weer een test gedaan en die gaf ook negatief aan. Dus nu gaan we zaterdag ochtend maar testen en hopen dat er dan wat uitkomt. :(.. wat is mij nu verder aan te raden want ik word hier wel heel erg onzeker van!
    Alvast super bedankt!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

als je testen negatief zijn denk ik niet aan zwangerschap, dat zou ook raar zijn bij de pil. Het zou echter kunnen dat microgynon 30 te licht voor je is en je toch zwanger bent. Maar ook door de pil zelf kunnen de symptomen komen. Wacht even af of je ongesteld wordt. Als dat niet zo is zou ik na 1 of 2 dagen nog een test doen. Is die ook negatief dan ben je echt niet zwanger. Ik zou wel met de huisarts bespreken of dit dan de goede pil voor je is of dat je toch een sterkere nodig hebt.

Mirjam

3. Char3003

Char3003 Nieuw lid

31 mrt 2011
    2
    0
    0
    Bedankt voor de snelle reactie!
    Mijn huisarts is ervan overtuigd dat het niet door de pil komt. Ben daar 20 min binnen geweest en het enige waar hij over kon praten was zwangerschap. Ik vond t zo vreemd. En kwam voor mij ook totaal onverwachts. Dus wacht het nog even af. of zwanger of maar terug naar de Nuvaring. Ik heb al eerder de Microginon 30 gebruikt en kreeg ik doorbraak bloedingen van en dat is nu totaal niet het verhaal! Ben met mijn vorige ongesteldheid ook maar heel erg licht ongesteld geweest. Dus het word afwachten in spanning.

Charlène

4. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo Charlene.

Succes met afwachten.

Groetjes Ineke.

Deel Deze Pagina