Snel en veel doen

Discussie in 'De lounge' gestart door Fleur1, 6 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik was benieuw hoe iedereen zijn huishouden doet gewoon uit nieuwschierigheid.
    Hoe je zoveel mogelijk in zoweinig mogelijk tijd.

Hoe doe jij je huishouden????

Ik begin 's morgens altijd met de afwas. Maar wil ik me hele huis doen ben ik al snel 2 dagen bezig dus wie kan me helpen haha. Nu heb ik er niet altijd een hekel aan maar sind me nesteldrang wel want ik begin 's morgens en eindig pas weer om een uur of 5 met alleen maar poetsen en opruimen.

2. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    laat maar komen dan die nesteldrang, want hier is het een zooitje.
    beneden is het wel (bijna) altijd netjes en stofvrij, maar boven.......
    ik weet altijd wel wat leukers te doen op mijn vrije dag. haha.

3. Jantien

Jantien Bekend lid

20 feb 2006
    906
    0
    0
    Nou die nesteldrang.... die moet voor mi nog uitgevonden worden.
    Ik heb nergens puf voor of zin in.

wel vind ik het leuk om de babykleertjes etc. alvast te wassen en in de kast in te ruimen.

Maar strijken van onze eigen kleding, bah
    resthuis houden nog meer bah.

Nee als de nesteldrang komt dat hoop ik dat ik meteen de energie heb om te gaan soppen, want dat is soms wel eens hard nodig bij ons.

4. Niet meer actief

ik doe 1 keer per week de grote schoonmaak, dat doe ik in een uurtje of 2 en de rest van de week doe ik van alles en nog wat.

5. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Ik probeer elke dag wat te doen (kan nou niet zeggen dat dat lukt...) zodat ik niet zo lang in 1 keer bezig ben. Heb er gewoon een hekel aan.

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm ik heb tegenwoordig FLY-lady

Dat werkt best goed :)

7. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Mijn man doet de was de boodschappen en de vaatwasser.
    Ik dweil 1 keer in de week de vloeren en dan sop ik alles af.
    De rest van de week stofzuig ik zo'n 3 keer en ruim ik rotzooi op.

8. sim

sim Niet meer actief

ik ben mijn doel al voorbij gelopen :oops: mijn nestdrang is niet leuk meer! de bedoeling was om de zolder rustig na de grote vakantie leeg te maken, een waskamer ed voor te maken, wat eerder de babykamer was etc.

nu is alles (echt alles tot en met de meterkast) aan de kant in huis, de babykamer hoeft alleen nog hier en daar afgewerkt te worden en verder ben ik helemaal bij, hoef dus alleen maar bij te houden. geeft wel een lekker gevoel in mijn hoofd, want in huis houd ik me alleen nog bezig met thema's voor elke kamer..(slaapkamer van ons moet er nu aan geloven, die wordt paars dankzij de nieuwe ikeafolder in de duizend en éénnacht stijl)

en mijn man krijgt binnenkort een tweedaagse cursus waar alles nu staat en opgeborgen moet worden (er zit zowaar een systeem in) haha

9. toetie83

toetie83 Fanatiek lid

20 jan 2006
    1.392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    ik wordt wakker en dan ga ik douchen of aankleden.
    douche mestal sávonds.

sochtends ontbijten daarna luieren en rond een uur of 10 ga ik afwassen en afstoffen de wasmachine aandoen of de droger.

stofzuigen doe ik ook ff niet elke dag.

uhm daarna deze hele week moet mijn vriend 1 uur beginnen met werken dus koken om 12 uur te eten.

zo gaat het al elke dag. volgende week is de routine weer anders.

10. hardloper

hardloper Niet meer actief

tja, ben niet zo'n geweldige huisvrouw, maar toch wel continu bezig...
    nesteldrang heeft bij mij niet echt zin, dan ga ik de meest idiote dingen schoonmaken. (bv cd doosjes soppen, stuk voor stuk, maar dan ook de binnenkant :) )
    als er sneeuw ligt is het wat anders, dan sjees ik het hele huis door... alles soppen, dweilen, ruimen, en vooral weggooien....
    ach ieder zijn afwijking moet je maar denken... :D

lidwina

Deel Deze Pagina