hartruisje

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Caithlin79, Oct 12, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    De arts van het CB liet me woensdag een beetje schrikken.
    Nadat ze Jennifer had onderzocht vroeg ze tussen neus en lippen door of ik al eerder is gehoord had over het hartruisje van Jennifer? :(
    Ik schrok me gelijk rot, raakte bijna in paniek.. wat HARTRUIS?
    Maar volgens de arts was het niets ernstigs, kwam het veel vaker voor en ging het vanzelf weer over.

Puur voor m'n eigen geruststelling heeft ze een verwijsbriefje gemaakt voor de huisarts waar ik dan ook dinsdagochtend heenga.
    Maar ik merk wel dat ik me zorgen maak, ondanks haar geruststelling.

Nog meer baby's hier met een (klein) hartruisje?

2. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    He gatsie Caithlin. Kan me goed voorstellen dat je flink geschrokken bent! Ik heb er gelukkig (nog) geen ervaring mee!
    Hopelijk valt het allemaal mee met Jennifer zoals de CB-arts vermoedt.

Liefs Minya

3. sim

sim Niet meer actief

elijah heeft volgens het cb al twee keer een hartruis gehad! kan me daar zo kwaad om maken, ze maken je in paniek om niks! ik ook naar de dokter en die hoorde niks en had ook al gehoord dat het cb niet zuinig was met deze uitspraken! echt belachelijk! ze denken al een ruisje te horen bij een verkoudheidje. het is wel waar dat ze hier over heen kunnen groeien, mijn dochter heeft het in het begin gehad dus ik raakte niet zo heel snel in paniek, maar kan me voorstellen dat je schrikt!

4. brussie

brussie Fanatiek lid

Nov 22, 2006
    1,927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Mijn dochter is ex-vsd-patiente. VSD is een gaatje in het hart. Ze had een klein-tot-middelgroot gaatje (valt dus heel erg mee) maar had de symtomen van een groot gat.
    Ze is nu 2 en heeft geen vsd meer (nog wel een gaatje maar dat groeit als het goed is dicht).
    Kinderen met een ruis zijn er genoeg. Dat het CB ermee strooit heb ik ook wel eens gehoord ja.
    Als je zekerheid wil, zou ik vragen om een hart-echo (krijgt mijn zoon ook voor de zekerheid).
    En dan nog wat: ik zie dat jouw kindje 6 maanden + is... Is dat niet een beetje laat om het te horen? Bij mijn dochter hebben ze het al met dag 10 gehoord! Laat je niet gek maken! Wil je zekerheid; vraag om een echo.

5. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

Sep 30, 2007
    5,584
    2
    38
    hoi hoi

alisjha van mij die bleek ook hartruis te hebben die maar niet wegging uiteindelijk bleek bij controle in het ziekehuis dat ze 3 gaatjes in haar boezemwant had dit hebben ze 2 jaar geleden door middel van een hartcatherisatie dichtgemaakt

destiney blijkt nu ook een hartruis te hebben dus zijn we direct doorgestuurd we zijn nu nog aan het onderzoeken of het bij haar ook iets ernstigs is of niet

groetjes nathalie

6. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Ik heb als baby ook hartruis gehad, maar daar heb ik nooit problemen van ondervonden volgens mijn moeder.

Groeien kindjes vaak vanzelf overheen. Veel baby's hebben dit.

Maar tuurlijk, als ouders schrik je je een ongeluk als de cb-arts dit zegt!

7. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    @Brussie, ja daarom vroeg de (vervangende) arts er ook naar, aangezien er niets over een ruisje vermeld stond in de map.
    Dus het is óf nog nooit eerder gehoord óf ze vonden het niet belangrijk genoeg om het te melden.

Hoe dan ook, ik wil nu duidelijkheid!
    (en hoop idd ook dat het weer een van de vele CB-artsen is die er onnodig mee zit te strooien)

8. sim

sim Niet meer actief

bij ons heeft het buro in valthermond het gezegd, weet niet of je daar ook naar toe gaat, maar ik had een klacht ingediend en ga nu ergens anders heen...

kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, hoop dat ze het niet goed hebben gehoord en anders dat het natuurlijk meevalt.. hou je ons op de hoogte?

9. pascha

pascha Actief lid

Aug 11, 2006
    265
    0
    0
    Hoi

ik kreeg op het buro ook te horen dat jayden een hartruis had en was ook heel erg geschrokken..het schijnt idd best vaak voor te komen..ze hebben in het ziekenhuis een echo gemaakt en het bleek allemaal goed te zijn..het was overigens maar heel licht te horen bij hem..kan me voorstellen dat je in paniek bent..maar het hoeft niet altijd wat te zeggen...
    gr.

10. Cynthia85

Cynthia85 Bekend lid

Aug 4, 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    Fatih had 2 dagen na zijn geboorte ook een hartruisje, maar was de volgende dag weg. Dus het kan ook onschuldig maar dat weet je nooit.

11. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

Dec 15, 2006
    2,397
    1
    0
    Ik heb mijn hele leven al een hartruis! ;)

Ik ben geboren met de Tetralogie van Fallot, een 4-voudige hartafwijking. Ik had een te smalle longslagader, een te grote aorta, een gaatje in mijn hart en verdikking van mijn rechterhartkamer.

Anyway, ik ben 2 maal hieraan geopereerd toen ik klein was (2 en 4 jaar oud) en nu heb ik nergens last van, behalve dan die ruis vanwege dat gaatje..

Ik was heel bang dat Elena ook iets met haar hart zou hebben, maar dat ik gelukkig niet het geval.

Natuurlijk is het als moeder heel erg schrikken om zoiets te horen. Ik hoop ook voor je dat het niets ernstigs is!

12. sam

sam Fanatiek lid

Sep 11, 2005
    1,543
    0
    0
    Sam heeft ook een gaatje in haar hartje ASD
    Dat is dus een gaatje in het tussenschot van de linker en de rechter boezem. Dit gaatje is op dit moment 8 mm Het is dus mee aan het groeien. We hebben een hele spannende tijd gehad. Want ze zou misschien een openhart operatie krijgen. Maar ze heeft nu plas medicijnen en het gaat nu een stuk beter. Nu moeten we regelmatig een echo laten maken. En kunnen we de operatie waarschijnlijk uit stellen tot ze een jaar of 3a4 is. Dan kunnen ze het met een parapluutje doen.

Bij Sam zijn ze er na 9 dagen achter gekomen. Sommige hartruisjes zijn nauwelijks te horen zelfs als de gaatjes dus zo groot zijn. Ik zou gewoon vragen om een verwijzing naar de kindercardioloog, dan ben je pas echt gerust gesteld denk ik.
    Groetjes

Share This Page