Op voorhand: sorry voor deze domme vraag, maar wil niets fout doen Afgelopen donderdag had ik EINDELIJK een positieve ovulatietest. Het was de eerste in maanden. Als ik na deze ronde ook niet natuurlijk zwanger ben, is het starten met hormoonbehandelingen. Ik probeer niet teveel hoop te hebben, maar hoop stiekem toch heel hard dat het deze ronde lukt en ik wil deze ronde alle kansen geven. Ik drink dus tussen mijn ovulatie en nod geen alcohol en probeer mezelf extra goed te verzorgen. Nu ga ik iedere dinsdag een uurtje heel intens sporten met mijn beste vriendin. Het is een groepsles in de fitness in de stijl van insanity (echt lopen, springen, zweten en puffen dus). Zou dit eventueel nadelig zijn voor de innesteling?
Wat de innesteling betreft, in mijn boekje van UZ Gent staat dat een bevrucht eitje zich op de meest veilige plek bevindt en rust houden echt niet nodig is. Dat is dan wel een boekje over IVF/ICSI, maar bij bevruchting op de natuurlijke manier neem ik aan dat hetzelfde geldt. Maar even los daarvan: je kunt je leven niet gaan leiden naar een zwangerschap die zich voorlopig misschien helemaal niet aandient. Wie weet duurt het echt veel langer dan gehoopt (wat ik niet voor je hoop natuurlijk) en als je alles daar omheen plant is de teleurstelling des te groter en is het ook gewoon bijna niet meer vol te houden. Dus ik zou gewoon doen wat je normaal gesproken ook doet
Dankjewel TempusFugit. Dat is waar. En ik leid mijn leven ook niet helemaal naar zwanger worden. Zo drink ik in het weekend wel een glaasje wijn en eet ik zoals ik anders eet. Maar deze twee weken zijn voor mij mijn kans om natuurlijk zwanger te worden zonder hormonenbehandeling, dus deze twee weken wil ik echt mijn best doen zodat ik mezelf achteraf niets kan verwijten dat natuurlijk zwanger worden niet lukte.
Ik ken het gevoel Esther. Had ook 5 maart een positieve ovulatie test en zie handtekening voor geschiedenis. Ik heb vanavond uurtje bodypump gedaan en bewust geen gewicht erbij gegooid. Doe ook nog eens een aangepaste detox (op basis van groente en fruit) dus m'n spieren verzuurden wat sneller, maar het kickboksen doe ik nu bewust niet. Wil geen trap of stoot in m'n buik krijgen en de trainingen zijn altijd behoorlijk slopend