Verzakking baarmoeder?

Discussion in 'Gezondheid' started by DeeLighT, Jun 10, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    Wie van de dames heeft er hier ervaring met een verzakking van bv baarmoeder/blaas/achter-voorwand?

2. jippie01

jippie01 Bekend lid

Mar 25, 2011
    846
    114
    43
    Female
    Yup, hier. Alle drie. Vraag maar wat je weten wilt.

3. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    7,996
    6,745
    113
    zuid-holland zuid
    alleen voor en achterwand hier bm zit godzijdank nog op zn plek.. als het voor jezelf is deelight weet ik een goede fysio in onze woonplaats ;)

4. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

Nov 16, 2009
    3,000
    10
    38
    noord-brabant
    Yep.. helaas wel.. blaasverzakking hier.

5. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    jippie, wanneer merkte jij voor het eerst wat? Wat voor klachten heb/had jij en wat heb je er aan moeten doen?

cowgirl; ik ben eens bij een bekkenfysio geweest (E.S vlakbij station?)
    Wat merkte jij voor klachten?

nijntje, elfde vragen eigenlijk voor jou als hierboven....

En hoe oud zijn jullie ongeveer en hebben jullie zware kinderen gebaard?

6. jippie01

jippie01 Bekend lid

Mar 25, 2011
    846
    114
    43
    Female
    Hoi,

Ik merkte het meteen na de bevalling vd tweede. Er hing iets uit toen ik opstond. Ik heb zowel een voor, achterwand als baarmoederverzakking, waarvoor ik dus een jaar bij de fysio heb gelopen. Dit heeft de verzakkingen wat verminderd en de klachten ook, maar weg gaan ze niet. Ook heb ik bij de gyn gelopen en besproken hoe en wat. Met hele kleine kinderen is t niet verstandig nu je eraan te laten helpen. Je mag toch n tijd niet tillen etc, Ik wil er heeeeel graag iets aan laten doen, maar wordt zo bang door alle horrorverhalen op t internet.
    Bekkenfysio kan heel goed helpen. Ben je pas bevallen?

Ik heb twee kindjes van normaal gewicht gekregen, zit 18 maanden tussen de twee en ben halverwege de dertig. M'n jongste is nu 1. Verder geen rare dingen, normale zwangerschappen gehad. T overkomt je blijkbaar

7. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    7,996
    6,745
    113
    zuid-holland zuid
    ik kreeg er last van voor mn eerste menstruatie tijdens de bevalling. Er hangt bij mij niks "naar buiten" maar van binnen voelt het alsof de wanden van mijn vagina alle kanten op lubberen en als ik rechtop sta voel ik een bal voor de ingang.
    Ik heb vooral plasklachten, de week voor mijn menstruatie voelt het de hele dag door alsof ik moet plassen daar word ik helemaal gek van. En ik heb dan zo'n zwaar gevoel onderin mijn buik alsof ik net vorige week bevallen ben.
    Ik zit nu bij een speciaal bekkenbodemcentrum bij mij in de wijk, naast het kleine stationnetje hier.

ik heb 2 redelijk zware jongens gekregen (4310 en 3926 gram) met 3,5 jaar ertussen. Maar volgens de fysio komt het door de schade die is ontstaan tijdens mijn eerste bevalling. Ik had toen een megaknip en dat weefsel is nooit meer lekker hersteld

8. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    jippie01, dat lijkt me wel schrikken zeg... Pittig ook dat je er nog zolang mee moet blijven lopen :(

cowgirl, ik herken wel wat je aangeeft. En ik weer waar het is wat je bedoelt.
    Ik heb bij de eerste ook een knip gehad die later openging en dus vanzelf naar elkaar toe moest groeien. Niet charmant allemaal....

Ik heb dus twee kinderen gehad van 4120 en 3900, net geen twee jaar ertussen. De jongste is net 3 maar toch heb ik pas sinds een tijdje klachten. De laatste tijd had ik het idee dat ik wel drupjes urine verloor maar niet dat mijn broekje nat was. Meer een onfris gevoel.
    Sinds twee weken geleden voel ik dat aan de kant van mijn blaas een ribbel naar buiten is gezakt die er normaal inzit, en een vol gevoel idd ook. Bij lang staan word het erger en voel ik als of ik moet plassen. Ik zie als ik met een spiegeltje kijk ook echt een extra randje zitten. Het tampongebruik was dit keer ook minder prettig (bij vol zitten kwamen ze er te gemakkelijk uit)!

Hebben jullie hierdoor extra pijnlijke menstruaties ook? Ik ahd dit keer echt extreem pijn, dat ik moest gaan liggen, zelfs met pijnstilling.
    En hebben jullie ook een ring in? Ik weet dat het bij ons in de familie zit en iemand daar ook een ring draagt in de vag*na.

9. jippie01

jippie01 Bekend lid

Mar 25, 2011
    846
    114
    43
    Female
    Hoi,
    Nee ik heb geen ring. Wel ongeveer 3 mnd na de bevalling geprobeerd maar die bleef niet zitten. Er zijn ook dagen dat ik klachten vrij ben, al ben ik me elke dag wel bewust van m'n onderkant zeg maar.
    Hier zit t zo ver ik weet niet in de familie. Wel heb ik bij nr 1 anderhalf uur moeten persen en bleek hij achteraf scheef te zitten. Maar na deze bevalling had ik nergens last van, dit is pas na de tweede gekomen.
    Voel je ook echt een bol aan de voorkant?

10. jippie01

jippie01 Bekend lid

Mar 25, 2011
    846
    114
    43
    Female
    @cowgirl hier ook een bal bij de ingang. Er hangt nu ook niks meer naar buiten, maar beter dan dit wordt t niet. Ik zie dat je jongste vier maanden is, en ze geven hier tot n jaar na de bevalling de tijd voor herstel. Dus misschien wordt t bij jou nog wel beter.
    Ik doe nog steeds braaf om de dag bekkenbodemoefeningen, maar goed meer kan ik er niet aan doen.

11. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    7,996
    6,745
    113
    zuid-holland zuid
    @deelight ik had net zo'n probleem-knip als jij destijds, we hebben er op dit forum nog ervaringen over uitgewisseld ;)

Ik heb geen ring, fysio heeft aangeraden om zeker het eerste jaar uit te zingen, mogelijk nog langer als ik bv blijf geven. Door hormonale veranderingen na de bevalling kan het weefsel vanzelf weer strakker worden en als je dan zo'n grote ring in hebt ga je dit een beetje tegen. Maar als ik zulke plasklachten bleef houden dan kon ik het altijd gaan proberen.
    Ik moet zeggen dat het nu alweer minder voelt dan vorige maand, dus we gaan met kleine beetjes vooruit ;)

12. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

May 10, 2012
    1,681
    0
    0
    Mijn moeder had het ook, jaren lang geknooid met een ring, dan weer erin, dan weer eruit, oefeningen gedaan. Weet dit nog bewust dus ze heeft er echt lang mee rondgelopen nadat ze was bevallen van mij. Toen ik 12 was ofzo heeft ze uiteindelijk haar baarmoeder laten verwijderen, toen was het over. Mocht het me nog lukken om nog een keer mama te worden en ik zou daarna een verzakking krijgen zou ik er persoonlijk zo snel mogelijk op aan sturen om het hele geval maar weg te halen. Meer dan 2 kinderen wil ik toch niet.

Ik snap wel dat het qua emoties anders is dan zoals ik het hierboven even kort en droog op schrijf hoor, wil er niemand mee voor de kop stoten in ieder geval...

13. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    7,996
    6,745
    113
    zuid-holland zuid
    baarmoeder verwijderen doen ze niet vaak meer hoor tegenwoordig, er zijn allerlei nieuwe technieken waarbij ze alle organen terug op zn plek zetten. Maar daar moet je geen kinderwens meer voor hebben inderdaad en ook geen bv meer voor geven, dus ik ga dat persoonlijk niet laten doen voorlopig.

14. allwoman

allwoman VIP lid

Jan 29, 2008
    5,589
    0
    0
    bezig bijtje
    Ik had een verzakking van blaas,baarmoeder en darmen..heb uiteindelijk een sacrospinale fixatie met achterwandplastiek gehad een jaar geleden.

15. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

Nov 16, 2009
    3,000
    10
    38
    noord-brabant
    Ik heb pas 10 maanden na mijn 2e bevalling echt klachten gekregen. Wel hing de boel al lager sinds mijn eerste bevalling, ook met flinke knip en kiwiverlossing.
    Ik heb 2 flinke jongens van rond de 4 kg. Bij mij is een paar weken hoesten waarschijnlijk de genadeklap geweest.
    Ik heb veel baat bij de bekkenfysio en ben nu door oefeningen en er op letten vrijwel klachtenvrij. Ik had ook een bal er uit hangen en dat schrijnde. Ook last van mijn urinebuis op slechte dagen,
    Ik ben wel benieuwd wat er na mijn bevalling gebeurt.

16. allwoman

allwoman VIP lid

Jan 29, 2008
    5,589
    0
    0
    bezig bijtje
    O bij mij was het het gevolg van twee heel snelle bevallingen. Klachten kwamen na de tweede echt. Veel pijn, ik kon op het laatst bijna niet meer lopen, het kwam eruit.Erg incontinent, door een complicatie helaas nog steeds. Fysio had geen nut meer en ringen kwamen er gelijk uit. Mijn weefsel is erg slecht dus we weten dat dit niet gaat blijven zitten..hoe lang het gaat houden, is de vraag.

17. Vagans

Vagans Niet meer actief

Hier de voorwand. Wss doorhet teveel doen na de bevalling en mn BI

Kwam er pas laat achter, toen mn dochter 2,5 was ongeveer. Ook zo'n balletje.

Nu flink aan de fysio.

18. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

Nov 16, 2009
    3,000
    10
    38
    noord-brabant
    Jeetje, heftig zeg.
    Kunnen ze dan nog iets anders doen hierna?

19. jippie01

jippie01 Bekend lid

Mar 25, 2011
    846
    114
    43
    Female
    @nijntje11 heb je nu tijdens je zwangerschap dan niet meer last?
    @allwoman volgens mij hebben we eerder wat op en neer geschreven met elkaar hierover of niet?

20. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    #20 Damay77, Jun 10, 2014
    Last edited: Jun 10, 2014
    Heb je die ring later nog een keer geprobeerd? Volgens mijn bekkenfysio en de gyn is 3 maanden veeeeel te vroeg voor een ring. 9 van de 10x zal deze niet blijven zitten omdat alles nog te slap is. Ik heb met 5 maanden na de bevalling een ring gekregen om uit te proberen maar de gyn zei al meteen dat dit niet ging werken. Er staat minimaal een jaar na de bevalling voor, voordat een ring enigzins effect kan hebben. Na een jaar zal het weefsel zich niet of nauwelijks meer herstellen.
    De gyn vertelde ook dat er vaak verschillende maten ringen nodig zijn. Als deze eruit valt dan blijft een grotere misschien wel zitten. Bij mij heeft dit geen nut. Wanden zijn zo verzwakt dat een ring niet blijft hangen.

Share This Page