snel groeiende buik.....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jodi, 17 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jodi

Jodi Fanatiek lid

17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    Hoi meiden,

Heb het gevoel dat mijn buik zo snel groeit dat ik het de eerste 12 weken niet eens stil kan houden...... (Wat wel mijn bedoeling was)

Hoe los ik dit op????

Help??

Liefs Jodi

2. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Ik heb niet gewacht totdat de 12 weken om waren, hoor. Waarom zou ik? Ik ben uitgegaan van de 90% waarin het wel goed gaat, i.p.v. het kleine percentage waarin het helaas mis kan gaan. (Altijd positief blijven.) Bovendien vond ik dat als het mis zou gaan, het ook fijn zou zijn als ik dat verdriet met anderen kon delen.

3. Silly

Silly Fanatiek lid

24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    Ik heb het ook al met 6 weken verteld.
    Nou is mijn buik pas echt met de 20 weken echt gaan groeien dus ik had het nog wel even stil kunnen houden maar idd er kan altijd wel iets fout gaan dus heb ik niet tot de 12 weken gewacht.

Silly

4. Selin

Selin Fanatiek lid

15 aug 2005
    1.396
    0
    0
    Maastricht
    Mijn buikje groeide ook enorm hard in het begin (vooral mijn darmen waren helemaal opgezet). Heb het dan ook eerder gezegd...

5. wish

wish Lid

15 jun 2006
    25
    0
    0
    Ook bij mij hebben verschillende mensen het al geraden. Heb ook last van opgezette darmen en ook mijn boezem wordt alvast maar groter en groter...Ik werk met allemaal vrouwen dus die hebben dit soort dingen zowiezo in de gaten. Ik heb het dus ook eerder verteld!

6. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Ook bij mij was het in het begin snel raak wat groeien betreft..
    Maar het kan heel best zijn dat het straks wat afzakt.. (had ik ook)
    Het zijn gewoon je darmen.. Kan je kindje nog niet zijn..

Ik zou het niet eerder vertellen dan na de 12 weken.. Tenminste op je werk.. De rest van de familie.. Ja moet je zelf weten..
    Maar je verbeeld het jezelf ook vaak.. jeetje wat een buik, terwijl het reuse meevalt.
    Ook denk je opeens dat iedereen naar je buik zit te staren..
    Dat is gewoon omdat je een geheim hebt, en dat dit letterlijk op je buik geschreven staat!

Doe wat jezelf wil..
    Maar je hoeft het echt niet te vertellen als je niet wil, valt echt niet op, ook al denk jezelf van wel1

Groetjes Kalush

7. elasMIEKje

elasMIEKje Actief lid

14 feb 2006
    152
    0
    0
    Nou ik vraag me ook af of niemand het eerder ziet bij mij want ik kan bepaalde broeken al niet meer aan, heb maar rokjes gekocht voor de rest van de zomer die pas je heel lan en dan valt het niet zo op.

Aangezien ik pas na mijn vakantie (vanaf nu 4,5 week) naar de VK ga wil ik nog wel wachten met vertellen aan vrienden en kennissen gelukkig ben ik weg dus zien ze me niet hahaha.... maar zal het daarna wel snel moeten vertellen denk ik.

miek

8. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    ik heb het ook gelijk verteld

9. mannie

mannie Lid

30 jun 2006
    16
    0
    0
    den bosch
    Bij mij op mijn werk (ik werk met 21 vrouwen) heb ik gewoon vorige week een keer geroepen of er iemand toevallig tampons bij zich had.....(ik was 6 weken 3 dagen). HA HA niemand vraagt dus of ik misschien zwanger ben alhoewel ik bijna niets lunch en rare dingen eet.(frisse dingen i.p.v. de chocolade waar ik nooit af kon blijven).
    mannie

10. bianc

bianc Fanatiek lid

30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    de eerste weken groeide het voor mijn gevoel ook erg hard, vooral mijn boezem...
    maar nu eigenlijk niet meer, waren vooral mijn darmen die ff niet goed werkte!
    had toen het knoopje van mijn broek open...
    mijn darmen werken nu weer perfect dus mijn mijn broek weer gewoon dicht!

@mannie, hihi die van die tampons vindt ik erg goed!! :) :)

11. Jodi

Jodi Fanatiek lid

17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    Ha ha, die is zeker goed. (die tampon)

Heb ook al eens migraine gezegt, en dat ik dat altijd heb als ik ongi moet worden....
    Mijn ouders en zusje weten het al, maar mijn schoonouders nog niet.
    Maar nu die darmen zo opgezet zijn is echt een plof buik. Ben normaal niet superslank en moet er vaak aandenken om mijn buik in te houden (en dan lijkt het wel wat), maarja, dat lukt nu dus echt niet. Lijkt daardoor waarschijnlijk wel mega.

En ja, zoals Kalush zegt, je hebt een geheimpje en je denkt meteen dat iedereen naar je buik kijkt en hel al door heeft. Dat gevoel heb ik echt.
    Loop ik op de gang op werk: buik in buik in buik in, straks ziet iemand het.......

Mijn directe collega weet het nu ook, das ook wel fijn moet ik zeggen.

Morgen moet ik voor het eerst naar de vk, kijken wat ze over mijn buik zegt :)

Had gister nog lopen kijken op internet, was een site met pregnant bellys, zo he, daar waren er sommige met echt al hele toeters met 8 weken.
    Wat kan het toch verschillend zijn bij iedereen.

Liefs Jodi

12. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

4 jul 2006
    1.864
    0
    0
    Hostess Felicitas, Jonge Gezinnen
    Nijmegen
    eej dames...

mijn buik groeit hier ook als kool pfff maar ik vraag me af of dat nu door die toekomstige tweeling komt of idd door mn darmen die lekker omhoog geschoven worden?
    ik heb als het goed is 2 foto's in mn album staan...

en wat betreft het vertellen... ik heb er nu bewust voor gekozen om het gelijk te vertellen want bij mijn zwangerschap hier voor had ik het s'avonds tegen de kids verteld en die dag erop wist natuurlijk de halve school het maar s'middags ging het verkeerd! dus de een kwam nog feliciteren tewijl een ander mij een hart onder de riem kwam steken dus tja dat was beetje dubbel allemaal...
    nu kan ik lekker langer van genieten dat is ook wel lekker he?
    ik heb alleen nog niet verteld dat ik waarschijnlijk zwanger ben van een tweeling omdat ik dat helemaal zeker weet als ik de 26e de echo heb gekregen.
    ze hebben vorige week wel 2 vruchtzakjes gezien, maar nog geen activiteit in beide zakjes dus ff wachten...

13. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Mijn buik groeide in het begin ook zo, maar is later weer verdwenen. Ik heb wel gemerkt dat mensen het vaak veel minder snel zien dan je zelf denkt. Ben nu 18 weken en mijn onderbuik is al heel wat dikker, maar zolang ik geen superstrakke shirts of hemdjes draag is het niet echt opvallend. En ik ben toch best wel stevig, dus t is niet dat ze het niet zien omdat ik zo slank ben. Ik denk dat je zelf de enige bent die het echt opvalt, voor de rest kijken mensen niet zo nauw hoor.

Deel Deze Pagina