hsg

Discussion in 'Zwanger worden' started by poeipoei, Apr 13, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. poeipoei

poeipoei Actief lid

Nov 30, 2006
    212
    0
    0
    maarssen
    hoi meiden
    ik heb een vraag aan jullie. Ik heb afgelopen dinsdag een hsg onderzoek gehad. Was enorm pijnlijk, maar goed ik heb het achter de rug. Nou mijn vraag, als het goed is krijg ik rond de 15e mijn eisprong, mag ik dan evt. zwanger raken? of is het beter om deze maand over te slaan? Ik heb effe op internet zitten zoeken, maar daar staan verschillende berichten. de meeste sites geven aan dat het geen probleem is en juist beter om nu deze eisprong zwanger proberen te raken. Maar heb ook een site gevonden waar staat dat het beter is deze maand over te slaan.
    Kan iemand van jullie me misschien helpen,of heeft iemand van jullie misschien ervaring hiermee. Ook ben ik benieuwd of er hier meiden zijn die met behulp van een hsg onderzoek zwanger zijn geraakt....
    nou alvast bedankt
    groetjes poei poei

2. Kari

Kari Fanatiek lid

Sep 21, 2006
    1,363
    5
    38
    Hallo,

Ik heb 'm ook gehad en de gyn raade mij af diezelfde maand zwanger te worden. De stoffen in die contrastvloeistof zitten zijn nogal schadelijk voor de vrucht, dus wordt aangeraden 1 cyclus te wachten. Ik heb het gedaan en de cyclus daarna was ik zwanger. (ging wel mis maargoed...)

Succes!

3. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

mag ik vragen wat een hsg onderzoek is?

4. Nataly

Nataly Actief lid

Jul 4, 2006
    409
    0
    0
    Hengelo (ov)
    Ik heb gisteren mijn HSG onderzoek gehad en ik vond het juist erg meevallen, had hier verhalen gehoord dat er echt heeeeeel erg pijnlijk kon zijn maar ik heb maar een paar seconden echt pijn gehad, zou het zo weer doen, gelukkig maar.

Mijn gyn zei dat ik nu rustig zwanger kan worden in dezelfde ronde als mijn HSG onderzoek. Hij zag geen bezwaren.

Dus..............................ook wij gaan volgende week flink klussen, schijnt dat je vruchtbaarder bent na een HSG onzerzoek.

Veel liefs
    Nataly

5. jolie

jolie Fanatiek lid

Oct 26, 2006
    2,089
    0
    0
    beveiliger
    vlaardingen
    Ik heb ook hsg onderzoek gehad, en mijn gyna raadde het ook af om in dezelfde maand te gaan klussen.
    En atwoord op je andere vraag: nee, jammer genoeg ben ik niet zwanger geworden daarna.
    Ik hoop dat jij wel snel zwanger mag zijn, succes.

6. Niet meer actief

ik heb ook hsg onderzoek gehad en mocht gewoon door klussen en evt zwanger worden je bent na zo'n onderzoek tenminste 6 mnd meer vruchtbaar zei mijn gyn

bij mij nog zonder resultaat maar wie weet deze maand en ja ik heb als pijnelijk ervaren maar zou het wel zo weer overdoen omdat het voor een goed doel is

liefs kaley

7. Essiegirly

Essiegirly Fanatiek lid

Mar 14, 2007
    1,712
    0
    0
    Dordrecht

Wat is een Hysterosalpingogram?
    Hystero-salpingo-gram betekent: het zichtbaar maken van de baarmoeder en eileiders door middel van een röntgenfoto nadat contrastvloeistof in de baarmoederholte is ingebracht via de baarmoedermond en –hals.

Doel van het HSG
    Door middel van het HSG-onderzoek wordt nagegaan of er afwijkingen in de baarmoederholte zijn en of de eileiders doorgankelijk zijn.

Groetjes Esther

Share This Page