snel hulp hulp hulp gevraagd!!!

Discussion in 'Borstvoeding' started by lynn1986, Apr 26, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lynn1986

lynn1986 VIP lid

Jan 7, 2008
    5,901
    56
    48
    Female
    In het kort:

bevallen doormiddel van een KS..Zoontje ligt op de couveuse afdeling en door verschillende reden nog niet goed aankunnen leggen... Krijg met de kolf al een beetje maar echt nog niet veel...

Dus tips gevraag om een goede productie te krijgen...

2. patje20

patje20 Fanatiek lid

Sep 14, 2006
    2,871
    13
    38
    Female
    Ergens in de polder
    Als je niet kan aanleggen zou ik toch wel om de zoveel tijd (dacht 2) proberen te kolven! Helpen ze je in het ziekenhuis niet dan met de productie op gang te brengen??

3. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    2,106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    Elke 2 uur kolven en aangeven dat als het mogelijk is dat je wel wilt aanleggen. Ga desnoods in zijn bijzijn kolven.

4. allwoman

allwoman VIP lid

Jan 29, 2008
    5,589
    0
    0
    bezig bijtje
    Gefeliciteerd!
    wat er al gezegt is en heb je een foto voor bij het kolven van je kindje?

5. lynn1986

lynn1986 VIP lid

Jan 7, 2008
    5,901
    56
    48
    Female
    hoi,

Ja ze helpen me wel alleen ik dacht misschien zijn er hier nog behulpzame dames...

Ik kolf nu elke 2 uur 5ml dus niet echt veel... Ik kan hem maar 2 keer per dag aan leggen (de kinderafdeling is een eind weg, hij is misselijk en ik zit ook met mijn kswond...)
    En idd foto ben ik aan het kijken als ik kolf...

6. Ireen

Ireen Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    2,305
    1
    0
    Goed eten, goed drinken, goed rusten, zo vaak als mogelijk bij je kindje zijn, buidelen (huid op huid), om de twee a drie uur kolven ('s nachts mag er 1x 6 uur tussen), borstcompressie toepassen.

En om een lactatiekundige vragen (laat je niet afschepen!).

Gefeliciteerd met de geboorte van je zoontje!

7. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

Apr 25, 2010
    2,998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    gefeliciteerd met je zoontje.
    Ik heb een poosje fulltime gekolfd. In het begin had ik 2,5 ml in 2 keer! Dus je 5 ml is zo beroerd nog niet al snap ik dat het best frustrerend is.
    Wat bij mij hielp was 7-5-3 Dus, de ene borst 7 minuten, ff pauze, 5 minuten, ff pauze, 3 minuten
    En dan de andere borst.
    Kreeg toen na 3 dagen mega stuwing en opeens 200-300 ml per keer.
    Hopelijk komt het snel op gang!

8. makey

makey Fanatiek lid

Feb 16, 2006
    1,999
    0
    0
    Vraag idd om een lactatiekundige die is als het goed is gewoon werkzaam in het ziekenhuis!!!
    succes meid!

9. Bri

Bri Niet meer actief

De eerste dagen is het heel normaal om maar een paar ml per keer te kolven. Vreselijk frustrerend, dat wel. De regelmaat is hier al genoemd, veel drinken ook, proberen rust te nemen (al zal dat echt niet meevallen). Misschien helpt het je als je een rompertje van je baby (dat hij net gedragen heeft) bij je te hebben als je kolft, ipv alleen een foto. Of iemand kan misschien zijn gehuil voor je opnemen, zodat je dat kunt afspelen. Van dat geluid krijgen veel vrouwen wel een toeschietreflex! Je hebt meer zintuigen dan alleen zicht, probeer die andere dus ook te prikkelen.

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon. Ik wens je een voorspoedig herstel en een mooie kraamtijd!

10. cocko

cocko Fanatiek lid

Apr 21, 2011
    3,594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ik had hetzelfde probleem destijds..wat belangrijk is: ONTSPANNEN! Juist omdat je weinig kolft, wil je meer produceren en dat houdt juiste de productie tegen! Ga gewoon rustig zitten, en ga op je gemak kolven. Denk bij jezelf: elke ml die er meer in zit, is prima! En het kan echt een aantal dagen duren voordat het op gang komt..blijf rustig, en houdt regelmaat aan zoals al genoemd is.

11. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    met een ks duurt het even voordat het op gang komt. Bij mij een dag of 3 en toen had ik ineens heel veel... dus probeer je niet al te druk te maken!

12. lynn1986

lynn1986 VIP lid

Jan 7, 2008
    5,901
    56
    48
    Female
    Wat lief allemaal!!! Super om te lezen!

Idd bij mijn eerste zoontje had ik op een gegeven moment met kolven overproductie maar die kon ik ook aanleggen...

Vanaf morgen liggen we samen dus dan kan ik echt op aanbod gaan geven!! Voor nu heb ik een thee en ga ik kolven en lekker slapen~!!!

Echt super lief allemaal!

13. Bri

Bri Niet meer actief

Wat heerlijk dat jullie vanaf morgen samen komen te liggen, dat zal je productie goed doen.
    Bereid je voor: bij m'n tweede kindje kreeg ik echt een mega-mega-overproductie. Op dag 3 of 4 ben ik maar eens gaan kolven om de druk eraf te halen, die stuwing was echt niet leuk meer. Na een paar minuten had ik al 180 cc, en toen ben ik maar gestopt - ik wilde de druk eraf halen, niet de productie nog verder opvoeren.

14. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Gefeliciteerd meid met de geboorte van je zoon en geniet van jullie samen zijn!

15. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

Aug 11, 2008
    1,477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Van harte gefeliciteerd met de geboorte van je zoontje!

Bij mij hetzelfde verhaal als de voorgaande dames, de eerste dagen kwam er niets tot heel weinig (hebben helaas ook iets moeten bijvoeden), maar ik bleef kolven. Op dag 4 ging ik naar huis en kwam het goed op gang, op dag 5 had ik ontzettende stuwing zodat ik zelfs midden in de nacht maar onder de douche ben gestapt om de druk van de ketel te halen en de 'pijn' wat weg te kunnen masseren. Daarna kolfde ik ineens meer dan genoeg... dus volhouden is het credo!! ;)
    Geniet van je kraamtijd en je kleine mannetje, neem voldoende rust (!!) en laat je vooral verwennen die eerste dagen.

Share This Page