Ervaring 2e kindje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Stephanie87, 7 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stephanie87

Stephanie87 Niet meer actief

Wij hebben besloten om in april voor een brusje te gaan:)
    Helemaal blij en onwijs zin in...
    Maar in mijn achterhoofd toch het stemmetje van....
    Lukt het allemaal wel 2 kinderen.
    Gaat dat goed samen..
    Is het niet te kort op elkaar..

Wat is jullie ervaring..maak ok me druk om niks of is het echt zo zwaar als ik in mijn hoofd heb?:)

2. Ilse73

Ilse73 Actief lid

9 jan 2013
    208
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hartstikke leuk toch?

Zelf geen ervaring mee m.b.t. het leeftijdsverschil zo kort op elkaar. Ik heb een zoon van 12 en een dochter van 8 maanden maar oh wat is het leuk !!!!

3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.819
    5.954
    113
    Vrouw
    Laat het gewoon over je heen komen!
    Want van te voren weet je niet hoe je zwangerschap verloopt,wat voor kindje je krijgt,hoe je bevalling gaat...
    Ik kan je in ieder geval vertellen:als je kindje er is, ben je weer verliefd, is het weer de mooiste baby :))
    En hoe het na de geboorte ook gaat,wij mama's kunnen zoveel aan!Met een makkelijke baby maar ook als het wat moeilijker loopt.
    Mijn jongste dochter en zoon schelen 16 maanden.
    Ja.Dat kan best pittig zijn,een dreumes en een baby.
    Maar je doet het gewoon.

En voor je het weet is het alsof je altijd al met z'n 4-tjes was!
    Veel plezier met oefenen ;)

4. Stephanie87

Gelukkig:)
    Onze zoon is onwijs pittig, en zeggen steeds erger dan dit kan niet ( zijn dol op hem hoor, maar veel gezondheidsproblemen )
    Maar mijn vriend is er wel een beetje bang voor van stel dat de 2e net zo pittig is..
    Maar om daarvoor nou 3/4 jaar er tussen te gooien vond ik jammer..
    Als alles loopt zoals wij hopen zit er ongeveer 21/22 maanden tussen...

5. Cinderellea

Cinderellea Niet meer actief

Ik ben aupair geweest voor een gezin waarbij de kinderen 13 maanden scheelde. Vond het super leuk en het had ook wel veel voordelen vond ik

6. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hier zit er maar 15 maand tussen de kinderen. Toen de oudste 6 maanden oud was, was ik alweer zwanger.
    De jongste is nu 3 maanden en ik vind het super leuk. Zeker als de kleinste iets groter is en mee kan spelen/kruipen.

7. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Mijn oudste 2 schelen 18 maanden

Ik vond het super ! Vanaf de geboorte al dol op elkaar, de jaloezie begint nu pas te komen ( zoon bijna 5 en dochter 3,5 jaar) hij gaat naar school en heeft veel vriendjes schoolreisje e.d en zij moet nog eventjes wachten en daar kijkt jaloezie weleens even om de hoek ook met dat hij nu mag zwemmen en zij nog een jaartje moet wachten vind ze niet eerlijk en maken daar weleens ruzie om

Maar als baby zijnde en de oudste 1,5 was het echt appeltje eitje,
    Ze sliep ook wel vlot door ( met 12 weken van 8 tot 8 )

8. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Wij willen rond april ook gaan voor een 2e. Mijn zoontje is 1 maand ouder dan jou zoontje :).

Het lijkt mij in het begin wel druk maar naderhand ook veel voordelen hebben.
    Je zit nu nog in de "baby" fase en je alles is daar ook op afgestemd.
    Je bent straks in 1keer uit de luiers en dat vind ik toch ook wel fijn :).

Ook qua reizen denk ik dat het straks makkelijker is.

9. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

In het begin ... Maar dat is mijn ervaring, is het juist helemaal niet druk

Nu konden mijn kinderen niet goed omgaan met rust en regelmaat en standaard jn bed liggen dus ze gingen altijd overal mee naar toe en sliepen overal waardoor we niet op slaaptijden aan huis vastzaten

Maar het was juist het begin heel makkelijk en rustig gezien de baby nog veel slaapt, met 1,5 jaar sliep de oudste ook nog tussen de middag 3 uurtjes dus dat was ook echt heerlijk !

10. Stephanie87

Dit telt mij enorm gerust!
    Edelhertje, wat leuk! Misschien tegelijk zwanger dus:)
    Dan gaan we er gewoon voor, zo zin in....kan amper tot april wachten!

11. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Lees even mee...
    Wil jullie heel veel suc6 wensen! leuk hoor, dat je voor een 2e gaat! en respect, dat je er al zo snel weer aan toe bent. Onze dochter is afgelopen aug. geboren, wil absoluut een 2e, omdat ik haar niet alleen wil laten opgroeien, maar ben er nog lang niet aan toe. Zwangerschap en bevalling gingen super, maar vond het allemaal wel even welletjes toen kleine meid de 3 maanden had bereikt, haha. Wil nu weer even aan mezelf denken en onze kleine meid in alle rust op laten groeien én ervaring op doen voor de 2e, hihi. Ik wacht dus nog een jaartje of 2.

12. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Hier zit er exact 19 maanden tussen de 2 kids. Nu heb ik nog maar 2 weken ervaring maar onze dochter vind haar broertje onwijs leuk. Helemaal geen problemen. Ze geeft hem kusjes en is niet jaloers ofzo. Het is wel pittig voor mezelf aangezien ik een keizersnee heb gehad en mijn dochter niet begrijpt dat ik haar niet kan optillen etc. Ik merk wel dat de hele dag om de kids draait op het moment, maar dat komt ook doordat het ventje vaak komt voor de borstvoeding. Gewoon tropentijd.

13. Stephanie87

Dat is bij mij ook een puntje...
    Ik krijg een geplande keizersnede maar mijn vriend neemt 1 maand vrij...dat ik Idg goed kan revalideren....
    Mij lijkt een korte tijd er tussen juist super, dus hoop op maximaal 2 jaar al kan je het nooit echt plannen...meeste geluk is het 1 jaar en 9 maanden hahaha:)

14. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Pff ik denk er ook nu al vaak aan hoor (mijn zoon is nu 20 weken), maar ben van de andere kant ook wel bang dat ik eigenlijk meer heimwee heb naar het "zwanger zijn" dan ook echt naar de kraamperiode.
    Mijn zoontje is pas sinds een maand eigenlijk vrij rustig, heeft daarvoor dag en nacht gehuild...Ik ben ook wel bang dat dit weer gaat gebeuren en ik heb het nu ook maar kantje boord allemaal getrokken...

15. EdelHertje

Dat is helemaal super.
    Wij zijn ook vrij makkelijk als het gaat om slapen aangezien hij overal wel slaapt :).

16. EdelHertje

Ik kan ook niet wachten! Mijn man kan al helemaal niet meer wachten :), die wil opzich nu ook al wel beginnen voor een 2e.
    Ik wil graag eerst nog wat verbouwingen in huis laten doen voordat we beginnen aan een 2e :).

17. Stephanie87

Mijn vriend is juist heel huiverig...die vind dat ik er te veel mee bezig ben:)
    Het leeft bij mij al erg in gedachte...
    Heb ook al 2 rompers en een pakje gekocht ( aanbieding )
    Scheelt ook dat de babykamer al bijna af is ( onze zoon had nieuwe kamer gekregen met verhuizen )
    Dus alles is er:) nu maar wachten:p

18. EdelHertje

Haha nou als alles er toch al is en klaar staat ;).

Deel Deze Pagina