hoe doen jullie alles?

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 27 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik heb een dochter van bijna 2 en een zoontje van bijna 9 weken. Erg druk dus. Soms word ik een beetje gek van alles runnen: kindjes vermaken, huishouden, hond! Pfff heb ik net alles netjes, klopt de hond zich ff lekker uit en alles onder de haren. Word er gek van. En de was is ook zo veel! Als ik straks ook nog ga werken weet ik niet hoe ik alles moet doen hoor.

Hoe doen jullie dit allemaal? Hebben jullie een schoonmaakschema? Vind het gewoon zo frustrerend dat je altijd bezig blijft.

Mijn man doet ook heel veel in huis hoor, maar meer de taken rondom huis en koken enzo..

2. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Ik lees mee, ik vraag het me ook vaak af hoe anderen het allemaal doen.
    Want veel hoor je dat mensen hun huishouden doen als de kids slapen maar dan ben ik juist blij dat ik even kan zitten.

3. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Ik heb een stiefzoon van 14 (heeft veel begeleiding nodig) een dochter die in september 2 word, en een zoontje van 6 maanden

Mijn dag:
    6.45: Wakker worden
    Eten maken voor stiefzoon
    7.15: Dani flesje geven
    vaatwasser uitladen, stofzuigen, de was vouwen
    ca 8.00: Dani aankleden
    ca 8.30: Layla Aankleden / Eten maken Layla / Aan tafel

Daarna ga ik verder mn poetswerk doen

Layla speelt veel zelf of kijkt even TV, tussendoor even spelen met haar
    Dani slaapt meestal hierna nog even (tussen 9 en 10)
    Om 10.00 krijgt Layla fruit en geef ik Dani ook zijn fruit
    Daarna tot 12.00 uur ook spelen en dan middageten Layla
    Dani krijgt daarna wat te drinken en een koekje/broodstukje

Om 12.30 gaat Layla naar bed tot zeker 15.30/16.00 dus heb ik tijd voor eventueel meer poetswerk en voor Dani waar ik dan veel aandacht aan besteed.

om 16.00 haal ik Layla uit bed, krijgt ze nog wat lekkers en begin ik alvast met eten
    Mn stiefzoon komt dan ook thuis van school, die geef ik hulp bij zijn huiswerk terwijl ik sta te koken

Om 18.00 (na as the world turns haha) maak ik het eten af, en komt Peter thuis van zijn werk (dan heb ik lekker hulp)

Tis druk, maar tis wel een goed schematje ;)

4. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    op dit moment is het half 10 en Dani slaapt zeker al een half uur, Layla speelt of gaat even bij de TV, BabyTV kijken
    Ik heb nu rustig de tijd voor een bak thee en wat computer werk tot 10.00 als ze beiden hun fruit krijgen

5. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Hier een peuter van 2 1/2, een baby van 9 weken en een hond die hele tapijten aan haar uitschudt :x;)

Ik sta rond half 7, 7 uur op, hond alvast even in de tuin voor een plas, wasmachine aan, kinderen aan borst/broodje.
    Ik stoom daarna flink door, boven alles luchten en aan kant, beneden de vaatwasser legen, nieuwe was erin, stofzuigen, etc.
    Peuter speelt even zelf en baby ligt in de box. Meestal is het rond 10 uur allemaal aan kant en gedaan en blijft de rest van de dag over voor de boodschappen, hond en om achter zoonlief aan te lopen :D

Als ik volgende week ga werken, sta ik weer om 6 uur op... we zien het wel, komt vast goed, ook bij jou, Minny!

6. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

ik ben ook heel benieuwd.
    als ik eerlijk ben is de hond de grootste vervuiler.

7. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    #7 lieselot84, 27 mei 2010
    Laatst bewerkt: 27 mei 2010
    Ik lees ook even mee.
    Eigenlijk zou je inderdaad het meeste kunnen doen wanneer je kind in bed zit, maar dan ben ik idd ook blij dat ik even met de benen omhoog kan liggen :p

ik werk trouwens 28u p/week. ik ben dinsdag, donderdag en vrijdag middag vrij.

8. Setteke

Setteke Niet meer actief

Ik ben wel wat makkelijker geworden hoor met 2 kids. Ik doe 's morgens de vaatwasser en de boel opruimen en evt. de was in machine. Na de lunch stofzuig ik (al die broodkruimels) en dweil ik evt. Mijn jongste gaat dan naar bed, de oudste vaak niet. "s middags vouw ik nog wel eens was op, maar ook wel 's avonds. Ik doe 1 keer in de week de uitgebreide poetsbeurt, meestal op zaterdag. Mijn vriend helpt dan een beetje mee en entertaint de kids ondertussen. Voor boven heb ik eens in de 4 weken een hulp die dat voor me poetst. In de tussentijd onderhoud ik het. Ik kijk wel uit hoor, naar de tijd dat mijn oudste naar school gaat en de jongste naar de peuters, dan heb ik weer eens wat meer tijd, want sommige dingen blijven nu liggen.

Oh en ik werk nu niet, ik studeer, 1 dag in de week naar school (vrijdag, dat was altijd mijn poetsdag, maar helaas). na de zomervakantie ga ik drie dagen per week stage lopen. Eens kijken hoe het dan gaat, maar dan zal het minder gauw vies worden omdat de kids dan bij de oppas zijn...

9. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Het wisselt hier ook: het ene moment is het chaos en willen ze alle 2 tegelijk aandacht en het andere slapen ze lekker allebei.

In principe is dat het moment om ff op te ruimen enzo, maar ff dutje is dan eigenlijk slimmer, helemaal nu we nog gebroken nachten hebben.

Ik probeer het huishouden een beetje los te laten, maar vind dat moeilijk omdat ik het graag netjes heb. En die honden haren are driving me crazy!!!! Waarom moet een hond zich constant midden in de kamer uitschudden? Haren vliegen alle kanten op :x Ik doe onze hond met mooi weer dan ook zo de hele dag in de tuin, dan hou ik het overdag nog netjes....

10. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Drentjuh: wat heerlijk trouwens dat Layla tot half 9 slaapt!!!! Hier is het al feest om half 7 of soms nog eerder...

11. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik ruim savonds op...Overdag heeft het geen zin met die hond en relkabouter in huis.Dan kan ik wel 4x per dag gaan stofzuigen enzo...
    Dingen als de was en vaatwasser doe ik wel overdag maargoed daar zitten de kleine en de hond ook niet in/aan ;)

12. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik had eerder ook vaste dagen waarop ik dingen deed, maar dat loopt nu een beetje in het 100.
    heb totaal geen fut en zin op dit momet en moet mezelf echt dwingen om iets te doen.

meestal doe ik het huishouden als alyssa op bed ligt en in het weekend als mn man thuis is boven schoonmaken en bedden verschonen.

ik moet voor mezelf ook echt weer regelmaat gaan inbouwen in het huishouden want zo gaat het niet werken als straks de kleine er is en al helemaal niet als ik in oktober weer moet gaan werken.

liefs doris

13. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Nou zoals nu slapen beide kinderen, dus kan ik doen wat ik wil.
    Nu dus kiezen: ga ik stofzuigen en de boel opruimen of ff dutje?
    Heb net al wel de was opgevouwen, maar strijken heb ik geen zin in...

Ach het loopt uiteindelijk wel allemaal. Maar moet er nog vrede in vinden. Want als ik nu zou gaan slapen, dan voel ik me toch opgejaagd door het huishouden..

14. Danjay

Danjay Fanatiek lid

3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    Sinds ik kids heb ben ik in iedergeval een heel stuk makkelijk geworden anders word ik gek:D ik heb 2 kids, 1 van 2,5 en 1 van bijna 4 zwanger van de 3e, een hond en 4 pony's, ik werk 2 dagen buiten de deur en doe ook werk op de boerderij.
    Tevens doe ik een avond opleiding.

schoonmaken doe ik wanneer ik tijd over heb en sowieso op zaterdag altijd de grote schoonmaak.

Mijn schoonmoeder doet vaak de was en strijk voor me en houd de tuin bij.

Een schema heb ik weleens geprobeerd maar was erg lastig om vol te houden.

15. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Ik heb er opzich niet zo heel veel moeite mee het huishouden en kids (heb een peuter van 3 en een dreumes van 1,5)

Huishouden doe ik na het ontbijt,aankleden en dieren eten, ong rond 9.30 een uurtje a anderhalf uur, dan doe ik even stofzuigen, opruimen, de was ophangen nieuwe was erbij.
    tussen de middag doe ik de afwas van die morgen.
    en savonds na dat de kids na bed zijn weer de afwas en alles opruimen

weekends als de kids er niet zijn doe ik de grote schoonmaak (soppen)
    en savonds als ze in bed liggen hang ik nog wat was op en dweil ik ( 2x in de week)

ik ben dan wel thuis bij mn kids, maar als je veel werkt dan is het niet vies in huis natuurlijk :D

16. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Hier een peuter van bijna 3 en een baby van 8,5 maand en een labrador. 's Ochtends rond half 7 wordt Ruben wakker. Ga dan (na een schone luier) met hem naar beneden. Maak zijn brood klaar en als hij brood zit te eten, ruim ik de vaatwasser leeg en de keuken op (manlief maakt er nogal een zooitje van 's ochtends). Rond 8 uur is Mika wakker en die kleed ik dan aan en geef hem pap en BV.Als Mika klaar is met eten leg ik hem in de box en ga dan naar boven om me eigen te wassen, aan te kleden en Ruben aan te kleden. Rond 10 uur gaat Mika weer naar bed en speel ik met Ruben. Rond 11 uur komt Mika er weer uit en gaan we met zijn allen de hond uitlaten. Bij terugkomst krijgt Mika zijn brood (in de kinderstoel). Als hij klaar is maak ik brood voor Ruben en mezelf. Mika blijft in de kinderstoel. Als alles klaar is met eten gauw opruimen (vooral speelgoed) en stofzuigen. Mika gaat na de BV weer naar bed, en Ruben vermaakt zichzelf. Hier doe ik meestal wat in het huishouden. Rond half 4 is Mika wakker en geef ik Mika fruit. Ruben mag dan even TV kijken. Rond half 5 is manlief thuis en als hij de hond uitlaat (meestal samen met Ruben) geef ik Mika zijn warme hap en ga ik koken. Na het eten met zijn allen spelen. Rond half 7 moet Ruben alles opruimen en gaan we douchen (zowel Mika als Ruben). Rond half 8 krijgt Mika de laatste BV en Ruben zijn fruit. Mika naar bed, Ruben tanden poetsen en dan ook naar bed. Meestal als alles op bed ligt ga ik de was doen (strijken en vouwen).

Op de dagen dat Ruben naar de PSZ gaat ziet het er anders uit. Dan is alles om 7 uur wakker. Mika krijgt pap en BV aan tafel, terwijl Ruben zijn brood eet. Rond half 11 maak ik Mika wakker (die ligt er dan een uurtje op) en gaan Mika en ik de hond uitlaten, om vervolgens om 11 uur Ruben weer op te halen van de PSZ.

Je krijgt vanzelf een ritme, echt waar! Ik stofzuig maar 1x per dag, heel soms 2x. Ik zou het elke 5 minuten kunnen doen, maar ik heb me lang geleden er al bij neer gelegd dat er altijd haren te zien zijn. Mijn kids krijgen niks van die haren. Vuil is het hier niet, alleen dus die haren.

Middagdutjes doe ik zelf nooit. Zou heel graag willen, maar heb het nooit gedaan. Vond ik zo zonde van mijn tijd:):):)

17. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Ik heb momenteel 1 kindje en dan is het nog redelijk makkelijk om het huishouden te doen maar ook ik ben soms lui :)
    Ik heb vrij op maandag en vrijdag en meestal doe ik op vrijdag de badkamer poetsen maar dat doe ik altijd met Kyano erbij. Hij vindt het erg gezellig om mama mee te helpen poetsen en zo zijn we toch ook leuk samen bezig en doe ik nog iets nuttigs :D Als hij slaapt doe ik kleine klusjes zoals was opvouwen / strijken, toilet beneden of dweilen. In het weekend doen mijn man en ik vaak wat grotere klussen zoals de tuin, of ramen wassen. Een van de twee kan dan aandacht aan Kyano geven. Op maandag ga ik gymmen met Kyano en na zijn slaapje doen we samen boodschappen of even het beddegoed verschonen.
    Maar we zijn bezig voor een tweede kindje dus dan zal er wel wat meer druk op de ketel komen :D

18. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

je zal het niet leuk vinden, maar helaas, er zal op kort termijn niks veranderen.. tropenjaren noemen ze het ook wel. Hier is het zwaar. Ik werk drie dagen en geen hulp in de huishouding ( buiten manlief uiteraard) De dagen dat ik vrij ben ben ik samen met de kids. Maar je groeit er wel in en het wordt steeds makkelijker naarmate ze zelfstandiger worden. Voor nu, accepteer dat je huis nooit schoon of af zal zijn, je wel 10 verschillende rollen op je moet nemen en het uiterste van gevraagd zal worden. Maar als je dit overleeft, kan je alles aan ;)

Ik ben ook echt van mening dat de vrouwen die én kinderen hebben én werken én de rest in en om het huis runnen, het sterkst van allemaal zijn. Ik heb dan ook alleen maar respect als ik weer een mama voorbij zie fietsen met een bakfiets, op weg naar haar werk. Ik stap in de auto om de kids weg te brengen naar het kdv terwijl al mijn collega's nog drie keer omdraaien in hun bed. Ik heb een halve dag erop zitten als ik op mijn werk aankom en ben pas rond 20.00 uur klaar met alles om nog een uurtje tijd voor mezelf te hebben en dan vervolgens weer naar mijn bed te gaan, omdat de wekker weer om half zes afgaat...

Maar verder gaat het prima met me hoor! :p

19. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik doe de dingen in het huishouden als mijn dochters slapen... en savonds als ze in bed liggen doe ik het hele huis ffe gauw... en als mijn oudste op de peuterspeelzaal zit dan doe de grotere klussen zoals de badkamer, slaapkamer soppen en zuigen, ramen lappen... ik had eerder een schoonmaakster die eens in de 2 weken kwam maar wilde het weer zelf doen.... is een kwestie van heel goed plannen en zelfdicipline...

en als mijn dochters wakker zijn gaan we er lekker opuit!

gaat me nu eindelijk goed af om alles bij te houden, en tja met 2 jonge kids en een huishouden blijf je toch altijd bezig....

20. linda81

linda81 Fanatiek lid

7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    Ja en als je kinderen met anderhalf jaar geen middag slaapje meer doen en je hoogzzwanger bent vand de derde wordt het pas echt zwaar;)

Deel Deze Pagina