Au pair op Mallorca

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Meis28, 25 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Kent iemand een bureau/site/persoon die eventueel voor volgende zomer voor een au pair kan zorgen voor ons zoontje, wij wonen op Mallorca. Ik zit te twijfelen tussen een au pair eventueel of anders de creche. Hij is dan 1,5 jaar. Heeft iemand tips?!

2. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Ik zou het niet via een bureau doen en daar afhankelijk van zijn maar zelf regelen/zoeken op bepaalde sites waar je aanbod hebt van gezinnen die au pair zoeken en meiden die juist een gezin zoeken als au pair. Dan heb je zelf in de hand wat je uitkiest. Vaak is het wel betaald die sites (klein bedrag) om daadwerkelijk een berichtje te kunnen sturen naar mogelijke au pairs die daar een profiel hebben.

Ik ben in 2006 8 maanden weggeweest als au pair, en heb zelf contacten gelegd met verschillende gezinnen via zo'n website. Heen en weer gemaild etc, later gebeld, zodat je een beter idee krijgt of je ook echt bij dat gezin past qua denkwijze/opvoeding/bezigheden etc. Uiteindelijk een jaar naar Australie geweest en alles zelf geregeld. Ticket zelf betaald, visum zelf geregeld, en met het gezin een bedrag per maand afgesproken. Het klikte ook echt met dat gezin, en een leuke tijd gehad.
    De naam van de website weet ik niet meer, maar dat was dus ook al bijna 10 jaar geleden.

Het voordeel van een organisatie is alleen dat als je bijvoorbeeld een au pair hebt die na een week zegt dit is niks ik ga weer weg, dat je dan zelf een nieuwe moet zoeken wat waarschijnlijk niet zo snel gaat in plaats van dat dat aupair bureau dat dan regelt.

Creche kan natuurlijk ook, maar dan moet je misschien wel kijken of je daar toeslag voor krijgt of alles zelf moet betalen, en wat dat dan kost. En wat je zelf liever hebt, een aupair zit meestal wel in je huis dus is ook een stukje privacy minder.

3. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wij hebben onze aupair gevonden via aupairworld.com. Hele fijne site. Je moet een account aanmaken van, ik geloof, 40 euro. Dan kun je met alle aupairs contact opnemen.

Wij hebben nu een Nederlands meisje gevonden die per 1 oktober komt.

4. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wij hebben trouwens voor een aupair gekozen omdat ik voornamelijk hulp wil rondom de bevalling aangezien ze hier geen kraamzorg kennen.
    Ook denk ik dat het leuk is voor de meiden om een soort grote zus te hebben die leuke dingen met ze onderneemt.

Ik ben zelf ook aupair geweest en vond dat een geweldige tijd. Was erg gehecht aan het kindje en aan het gezin en spreek hen nu nog steeds. Door die positieve ervaring heb ik ook sneller ook voor een aupair gekozen.

Wat privacy betreft, de aupair komt bij ons op zolder waar ze een eigen slaapkamer en badkamer heeft. Verder was ik zelf als aupair in de weekenden vaak met vriendinnen op pad. Wij hebben een meisje uitgezocht die ook graag de stad wil ontdekken en ondernemend is. Maar ze is natuurlijk ook welkom om met onze familie activiteiten mee te gaan.

5. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    Een vriendin van mij gaat regelmatig naar een gezin in australie voor een langere tijd en geniet daar intens van!
    Geen idee of ze via een site werkt

6. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Eventueel kun je een MBO school benaderen in Nederland, zij hebben vaak afgestudeerde studenten die graag ervaring willen opdoen of een tussen jaar willen plannen.
    Zo ben ik ook aan mijn gastgezin gekomen in Zwitserland destijds.

Deel Deze Pagina