(te)veel aandacht?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Jucade, Oct 12, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik vind Justin behoorlijk 'claimerig' worden de laatste week. Ik kan mn kont niet keren of hij loopt achter me aan. Hij wil constant met mij spelen of met mn man. Hij 'helpt' mij veel op zijn manier met stoffen of stofzuigen of wat dan ook) Hij moppert als ik de deur uitloop (als ik naar het toilet moet bijvoorbeeld) want dan wil hij ook mee. Voorheen vond ik het niet zo erg maar nu begint t wel erg te worden. Wie heeft er tips? Moet ik Justin negeren? (vind ik ook weer sneu als hij bij me komt). Tegen hem zeggen van ga maar even lekker spelen helpt ook niet want dan begint ie te mopperen.. What to do?

2. Monique76

Monique76 Niet meer actief

Hoi,

Wees gerust het is een fase, mijn dochter heeft dit ook een tijdje gehad, ik werd er op het eind zo spuugzat, dat ik haar af en toe negeerde, dan was het wel huilen, maar ik kon het even niet meer hebben. Ik nam haar altijd wel mee naar de wc, want ze vindt dat gewoon gezellig, maar dit heeft ze sinds ze kan lopen altijd al gedaan, en ik vindt het niet zo'n probleem. Al met al heeft het wel een aantal weken geduurd, voordat die bui weer voorbij was.

Momenteel gaat ze steeds meer zelf spelen, en kan ze ook haar zelf even vermaken. Het is vaak wel een verademing, hoe anders ze nu is.

Veel sterkte

Groetjes Monique76

Groetjes Monique76

3. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    hier precies zo Patries. Voel me soms net een vergroeide siamese tweeling met Erik ;)

Kom net van het cb en daar zeiden ze het volgende te doen.
    Als je bijvoorbeeld even tijd voor jezelf nodig hebt ( krant lezen, kop koffie ofzo ) Dan zeggen tegen Justin : mama gaat nu even de krant lezen ( ofzo ) en als ik ermee klaar ben dan gaan we ( bijv.) met de blokken spelen.
    Dus mama gaat nu krant lezen en Justin gaat nu even ( bijv ) met de auto's spelen ( geef hem een autootje )

Krijgt Justin dan een driftbui ( die krijgt Erik altijd ) dan gewoon negeren. ben je klaar met de krant lezen dan ga je met hem met de blokken spelen.

Duidelijk zijn en grenzen stellen

Weet niet of het werkt. we gaan er vandaag mee aan de slag ;)
    Succes!

4. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Dit vind ik nou een supergoeie tip! Anouk is ook erg hangerig, huilerig en wil constant bij mij zijn. Ik denk dat ik het eens op deze manier ga proberen, misschien helpt t wel!

Liefs,
    Duveldraakje

5. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Supergoede tip, moet je alleen niet een kind hebben die zich niet laat afschepen....... :rolleyes:

6. SeRa24

SeRa24 Actief lid

Oct 10, 2008
    248
    0
    0
    lijkt op eenkennigheids fase, lastig maar gaat wel over

7. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Dat is het denk ik niet.. Hij huilt ook niet (meer) als wij hem wegbrengen ofzo. Voorheen idd wel, maar nu is t dadaaag en voor het raam zwaaien.

Share This Page