ben ik nu overtijd of???

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door naatasja, 22 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. naatasja

naatasja Fanatiek lid

17 jan 2012
    1.003
    71
    48
    Enschede
    Zoals de titel al zegt...
    Ik snap het niet meer, eerste menstruatie 37, 2e 29, nu dag 30 en nog niks?
    Ben ik nu overtijd of moet ik tussen 37 en 29 in gaan zitten?
    2 dagen geleden getest en die was nog negatief! :(

2. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Ik weet niet wanneer je gestopt bent met de pil, maar het kan zijn dat je aan het ontpillen bent. Je lichaam moet dan nog op zoek naar je natuurlijke cyclus.
    Dan is het dus moeilijk te zeggen wanneer je overtijd bent, heel frustrerend!

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Voor de zekerheid kun je het beste altijd uitgaan van je langste cyclus, vooral als je slechts 2 rondes eerder een langere cyclus had.

In jouw geval zou ik dus uitgaan van een cyclus van 37 dagen. En dan nog eens een testje wagen.

4. naatasja

naatasja Fanatiek lid

17 jan 2012
    1.003
    71
    48
    Enschede
    8 of 9 dec was me laatste pilstrip. Had gisteren wel die ongesteldheids hoofdpijn en buikpijn maar tot op heden nog niks. Me banner geeft aan al 2 dagen overtijd, zal ook wel kloppen als ik het gisteren moest worden.

Echt frustrerend dit

5. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    ik wil je niet bang maken, want bij iedereen is het anders, maar bij mij duurde het een jaar voordat mn cyclussen gelijkmatiger werden!
    Ging van rond de 30 naar rond de 70 en daarna rond de 50 :p

Je zou ovulatietesten kunnen gebruiken of temperatuur methode om je cyclus te leren kennen, als je weet wanneer je eisprong is kun je ongeveer berekenen wanneer je NOD zou moeten zijn.

6. Maria87

Maria87 Niet meer actief

@ Naatasja: ik zit in hetzelfde schuitje: ben begin november gestopt met de pil, toen cyclus van 40 dagen en daarna een van 66. Zit nu op dag 30 en heb geen idee wanneer mijn ei is/was, dus ik wacht het ook maar af (vandaag wel nega test gehad, balen). Is heel frustrerend, he!

Ik ga inderdaad vanaf de volgende ronde temperaturen

Succes met het wachten!

7. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Een banner is slechts een indicatie. Je hebt daar waarschijnlijk een standaard cyclus van 28 dagen voor gebruikt en daar in gevuld.

Net als met je eisprong. Dan moet je niet van je banner uitgaan, want die gaat uit van het gemiddelde. En je eisprong kan veel eerder of veel later komen dan dat een banner aangeeft! Een banner kan immers niet in jouw lichaam kijken.
    Beter is het dan om ovulatietestjes te gaan doen. Daarbij gebruik je je eigen urine en dat is vele malen nauwkeuriger.

Maak maar eens een nieuwe banner aan van 37 dagen. Dan zie je dat je in dat geval nog niet overtijd bent.

En inderdaad. Zoals hiervoor ook al gezegd is. Je bent nog niet zo lang geleden gestopt met de pil. Het kan helaas wel een jaar duren na pilstop voordat je cyclus genormaliseerd is.
    Sommige vrouwen hebben na pilstop eerst een aantal keurige cyclussen van 28 dagen en daarna....plots onregelmatige cyclussen.
    Het kan allemaal.

Natuurlijk zou je ook zwanger kunnen zijn. Maar zoals ik al zei: wacht eerst even tot je op je langste cyclus van 37 dagen zit en test dan nog eens weer. Is het dan nog steeds negatief, dan is je cyclus helaas nog steeds op de hobbel en heb je een langere cyclus....:(

8. Ing88

Ing88 Lid

22 mrt 2013
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou een weekje wachten en als je niet ongesteld wordt afspraak maken met de ha

9. Beebbie

Beebbie Fanatiek lid

23 apr 2012
    1.015
    0
    36
    Thuiszorg
    Tilburg
    Hoii ik ben al meer als een jaar verder en zelfs bij mij schommelt mijn cyclus nog ik zou indd toch ook even uitgaan van je langste of indd ovu testen gaan gebruiken... dan kan je als je een postieve hebt ong 2 weken daarna je nod verwachten.. Hopelijk niet want je hoop natuurlijk positief te testen...
    Ik gebruik nu sinds 3 mnd ovus.. en als ik me ei heb klopt t bij mij wel zo na 13 dagen mijn nod..
    Succes

10. mamabri

mamabri Niet meer actief

Waarvoor dan? Voor een test die je ook thuis kunt doen? Elke arts zal je vertellen dat je nog aan het ontpillen ben en dat je kunt testen. Is die test negatief, zal een arts in cyclus 2 echt nog niks anders doen dan adviseren om te wachten op de menstruatie.

Deel Deze Pagina