Ik heb een Storchenwiege en de eerste twee maanden na de geboorte heb ik de doek veelvuldig gebruikt voor onze dochter. Als ze niet in bedje wilde slapen, mocht ze 'de zak' in en sliep ze daar heerlijk in ♥. Maar intussen slaapt ze prettig in haar eigen bed, dus echt voor slaapjes is het niet meer nodig. En in haar wakkere tijd komt er nog best wel vaak, en tot een uur na de fles, nog wat voeding omhoog (spugen). Dus dan is de doek misschien ook niet fijn. Maar wil 'm natuurlijk nog wel gaan gebruiken, want ik vond het heerlijk! Ben benieuwd op welk moment jullie een draagdoek/zak gebruiken?
Tijdens de boodschappen, zo maar lekker wandelen. Of gewoon na de voeding, doordat ze rechtop zit, komt het juist minder omhoog. 😃
Met boodschappen, hond uitlaten, als ik naar de stad ga, dochter naar school brengen, soms met koken en eten
Onze jongste leefde de eerste weken erin. Ook juist omdat de voeding omhoog kwam. Verder idd met wandelen, boodschappen doen, huishouden etc.
In het begin droeg ik zl heel veel in de doek als ik naar de speeltuin met onze dochter ging of met boodschappen doen. Later een Tula aangeschaft en die gebruik ik de als we erop uit gaan naar het strand of bos ofzo. Nu gebruik ik vooral mijn ringsling veel als we boodschappen doen.
Ik heb 'm de eerste 5 maanden zo'n 12 uur per dag gebruikt 😅, meneer kon alleen in de draagdoek inslaap vallen.. In 1 weekje afgebouwd en sindsdien doe ik hem nóóít meer aan.. Zo'n hekel aan gekregen
Ik gebruik hem in huis als beide kinderen hun dag niet hebben (ik kan Y moeilijk corrigeren, afleiden of vermaken als ik S op schoot heb, als S diep slaapt leg ik hem over in de wagenbak of in bed), bij uitstapjes, boodschappen doen (als ik het gevoel heb dat Y niet zelf wil lopen, dan gaat zij in de wagen en S in de draagzak), naar de speeltuin. Zijn er echt mensen die hem tijdens het koken gebruiken? lijkt me gevaarlijk (ivm spetters/kokend water etc). Ik kan niet wachten tot S mee kan in de bakfiets, dan kunnen we er wat verder op uit en kan hij uit de bakfiets ook lekker in de draagzak.
Bij nood alleen als ik Echt handen vrij nodig heb...paarden buiten/binnen zetten. Mijn dochter heeft al vanaf haar geboorte zo'n vreselijke hekel aan de doek/zak...En ik maar denken ik ga lekker dragen...
Als ik de oudste 2 naar school breng, dan hoef ik met de wagen de gang door. (Je mag tot groep4 mee naar de klas) En als yoshua heel onrustig is. Misschien binnenkort als ik weer aan de wandel ga met mn oppaskindjes.
Wandelen, boodschappen, tijdens bezoek aan een jaarmarkt (kinderwagens zouden verboden moeten worden daar!), in het huishouden, op visite, tijdens voorbereidingen voor het koken.
Hier alleen de eerste 3 maanden veel gebruikt als hij niet in z'n bedje wilde slapen en/of last had van krampjes. Daarna tot de 6 maanden een enkele keer in de namiddag als slapen in bed niet (meer) lukte, maar hij wel erg moe was. Na de 6 maanden eigenlijk niet meer, hij sliep prima in z'n bed en voor het wandelen pak ik net zo lief de kinderwagen, vond het knopen van de doek zo'n gedoe.
Bij winkels waar je niet met een kinderwagen in kan (kruidvat bijv.). Ook wel gewoon bij het boodschappen doen, maar ik vind het net onder de kinderwagen wel makkelijk . Verder heel veel gebruikt op vakantie. Ik hou van een doe-vakantie en kastelen, ruines, musea etc zijn vaak niet (goed) begaanbaar met een kinderwagen
Ik heb hem in het begin ontzettend veel gebruikt, vooral om J in slaap te wandelen Maar dat is nu niet meer nodig, dus gebruik ik hem nog maar zelden.
Nu even bijna niet (een zwangerschap met HG en BI is niet echt bevorderlijk voor dragen), maar in 't verleden echt dagelijks. Het eerste half jaar heeft DL er zowat in gewoond (reflux baby), daarna ook nog heel veel, in huis en buitenshuis. Later bij: vermoeidheid, mamahonger, als vervoersmiddel, om een slaapje in te doen of omdat ze graag wilde meekijken als ik bijvoorbeeld aan 't eten koken was.
Thuis, bij het wandelen, bij het winkelen, tijdens het eten maken, voor het slapen, als ze onrustig is.... Uhm erg veel dus! Gisteren ontdekt dat ik hem ook als hangmat in de box kan hangen en ook dat vond ze erg fijn!
Altijd! Dat gesleep met de kinderwagen is niks voor mij. De draagzak gooi je makkelijk even in je tas voor het geval je hem nodig hebt. Plus het feit dat je veel mobieler bent dan met een kinderwagen. Alleen gebruik ik hem niet binnenshuis, maar ik zie dat wel gebeuren als ik een tweede zou krijgen. Natuurlijk gebruiken we de kinderwagen wel, maar alleen als we bijv. even naar de supermarkt gaan of even in de buurt gaan wandelen. Ik kan echt niet zonder dat ding!
De dames die ook binnenshuis dragen, hebben jullie een doek of een draagzak? Ik heb nu een Bondolino in huis (te huur) en dat vind ik voor naar school wandelen wel fijn, maar ik kan er niet echt mee zitten, dus binnenshuis gebruik ik 'm niet. Maar m'n dochter ligt/hangt graag tegen me aan dus ik zou best iets willen wat ik ook thuis kan gebruiken. Dus.. wat hebben jullie?
Ik gebruik hem niet binnenshuis, maar een doek is veel soepeler. Little frog en amazonas hebben hele leuke betaalbare doeken (geweven). Met maat 6 kun je de meeste knopen doen. Korter ben je wat beperkter
Boodschappen, wandelen, uitstapjes, ergens op bezoek, later rugdragen tijdens koken of andere hh klusjes,m prikjes, koorts, moe, huilerig, oorpijn...uhm wanneer niet. Mijn jongste slaapt ook prima, dus die wordt eigenlijk al minder gedragen dan haar grote zus, maar als ik maar de stad moet ga ik echt niet de wagen meeslepen!