Ik snap er echt helemaal niets meer van. Wij hebben net ronde 3 gehad (ben vanmorgen ongesteld geworden), de eerste ronde duurde 28 dagen, de laatste 2 25 dagen. Ik heb deze ronde voor het eerst ovulatietesten gebruikt, deze gaf pas vorige week zondag een donkere lijn toch ben ik vandaag al ongesteld??? Ik heb getest vanaf de eerste dag nadat ik niet meer ongesteld was. Dus de test klopt blijkbaar niet met de lengte van mijn cyclus? Iemand ervaring hiermee?
nou ja,,de test geeft je LH piek aan, het hormoon wat een ei doet springen. Als je de hele maand hebt getest en echt maar eenmaal een goed positieve test had ( hoe positief was ie bij jou..want hij moet net zo of nog donkerder zijn dan je controlestreep) dan mag je ervan uitgaan dat het klopt. Heb je ook getempt? Want een LH piek alleen is nl. nog geen garantie dat je ei ook is gesprongen. Dat kun je pas ziek als je temp erna flink ( zo'n 0.3 graden) hoger wordt. Als alles verder klopt, mag je ervan uitgaan, dat je dus wel een ei hebt gehad en je dus kennelijk een korte luteale fase hebt. Als dat zo blijft, lijkt me dat wel iets om even naar te laten kijken.
Wauw, luteale fase... nooit van gehoord? Ik was van mijn zoontje de eerste maand direct zwanger, (wel 1 maand eerder gestopt met de pil, toen 34d cyclus) dus dit is ook onbekend terrein voor mij.. Hij is geboren met een keizersnee. Sinds de zwangerschap had ik wel steeds doorbraakbloedingen door de pil heen, dus ik hoop niet dat er nu iets mis is.... De strips van MatCare gebruik ik.
Luteale fase = de tijd tussen eisprong en start menstruatie. Bij de meeste is is tussen de 10 en 14 dagen. Als ie erg kort wordt, kan dat de kans voor een bevrucht eitje om zich in te nestelen flink verkleinen....
Heb je al een zwangerschapstestje gedaan dan? Want dan misschien een innestelingsbloeding? Of een VMK? Om je luteale fase te verlengen, kun je trouwens visoliecapsules of tarwekiemolie gebruiken. Die hebben een gunstig effect op doorbloeding etc, en daarmee wordt doorgaans je luteale fase verlengd, (als die niet lang genoeg is).
Helaas geen innesteling. Ik was 2 dagen heel erg ongesteld, daarna echt bijna niets meer. Nu 4e ronde weer een luteale fase van 7 dagen.... Bedankt voor de tip van de visolie, ga ik straks gelijk halen!
Kan hoor...een paar dagen bloedverlies waarvan je denkt dat het je menstruatie is maar dat het een innesteling betreft. Ik zou toch even een testje doen op je NOD. Al is het maar voor de zekerheid...
Ja dit kan zeker een innestelingsbloeding zijn hoor, had ik ook, gewoon 3 dagen ongesteld, dacht ik, toen hield het weer op, ook een kleine week eerder dan NOD. Ik zou zeker een test doen op je NOD!!!
Beter is om 2 weken na die bloeding te testen: als het een innesteling was, duurt het daarna zo'n 10-14 dagen voor je met gemiddelde HCG-waardes positief test. Maar ik zou er dan ook zeker even een testje tegenaan gooien, voor de zekerheid!
Bedankt voor de berichten, maar ben helaas niet zwanger.... We gaan er weer een ronde vol tegenaan Heb vandaag maar Etos Zwanger worden gekocht en visolie, wie weet!?
Ik zou die van de Etos niet nemen.... Ik ben er juist mee gestopt deze maand omdat het je LF kan verkorten... Niet geweldig dus als je al een korte LF hebt. Neem maar gewoon foliumzuur.
Hoi Mayke, Oh.... Ik lees ook veel berichten bij wie het de LF juist heeft verlengd. Hhhmmm, ik ga het denk ik toch wel proberen. Zonder is het sowieso te kort, als het nou deze maand gelijk nog korter wordt stop ik er direct mee! Bedankt voor je bericht!!