Hey dames! Ik ben 3weken geleden bevallen van een heerlijk kindje! Hij heet Damian en kan me geen beter kind wensen dan hij. Nooit huilen alleen voor fles of luier, drinkt goed, is kern gezond tja hij is gewoon helemaal geweldig! Nou wilt mijn man een 2de kindje, niet nu meteen want ik moet natuurlijk eerst herstellen enzo, maar hij zou het wel zsm willen zodra het kan. Maar nu zit ik met mezelf in de knoei. Ik heb altijd gezegt dat ik maar 1 kind wil, waarom? Met 2 kinderen zie ik mezelf al door de winkel lopen, 1kind in ene hand, 2de kind in andere hand en zie dan maar met 2 herrie schoppers normaal te winkelen als papa op zn werk zit. Altijd rekening moeten houden met 2 (waarschijnlijk héle verschillende) wensen, kind 1 wilt lion king zien en kind 2 wilt assepoester zien ofzo. Wanneer heeft mama dan rust? Ik ben een fulltime mama nu, en dat blijft ook zo. Papa zorgt dat brood op tafel staat en op zijn vrije dagen wilt hij het liefst lekker met zijn gezinnetje thuis bij elkaar zijn, want tja, hij is ook moe van 40uur werken. Maar ik wil dan het huis uit met het gezin, wat doen met zn allen (dierentuin pretpark enz) Tja beetje lang beschreven maar wat ik dus bedoel is dat ik helemaal gek ben van kinderen, maar ik blijf bovenstaand senario in mn hoofd zien als ik denk aan 2de kind. En toch kriebelt er wel iets voor een 2de kindje maar ik ben bang dat het te veel voor me zal zijn, oververmoeidheid enzo Nu de vraag aan moeders met 2 kids (vlak na elkaar) Hoe doen jullie dat? Wat is dé prikkel geweest om voor een 2de te kiezen? Is het achteraf net zo geweldig als je verwacht had voordat de 2de er was? Groetjes Roozjuh
Joh je bent pas net bevallen van de eerste! Natuurlijk heb je nu nog geen kriebels voor een tweede! Dat is toch heel logisch? Ik ben nu zelfs zwanger van de derde en heb er dus al 2 rondlopen/-kruipen. Natuurlijk is het druk maar het is ook zo gezellig! En juist ook heel leuk dat je 2 kindjes hebt die zo heel verschillend zijn maar toch ook gelijkenissen hebben. Nu is de jongste 1,5 en zijn ze af en toe ook gezellig met elkaar aan het spelen en lol maken (af en toe slaan ze elkaar ook de hersens in hoor, vooral als ze met hetzelfde speelgoed willen spelen). Ik vind het druk maar supergezellig! Maar ga jij nou maar lekker eerst genieten van je kindje, alles op zijn tijd hoor!
ja ik ga zeker eerst van mn kindje genieten maar ik zei voordat ik aan eerste begon, al dat ik geen 2de wil. dus tja, is nog wel iets om goed over na te denken, heb tijd zat
dank voor je advies en verhaal ene kant lijkt me 2de echt geweldig, maar ik ben bang dat het me tegen gaat vallen. nu is het oppas regelen voor 1 kindje, das easy, maar dan moet je voor 2 kids regelen. net als vakantie, luiers, eten ga zo maar door. alles is opeens dubbele kosten, ga je zoiets wel redden als maar 1 ouder werkt.. bah al die vragen en twijfels. ik ga inderdaad eerst heerlijk genieten van ons mannetje, maar dat 2de kind-verhaal blijft in mn hoofd rond spoken. man pusht gelukkig niet, zou hij nooit doen, hij weet ook dat ik er maar 1 wil. hij zegt: als je echt maar 1tje wilt, en dat over paar jaar nog steeds zo vind, dan doe ik wel knip knip. (omdat ik hem dat vroeg om te doen als we idd geen kinderen meer willen) voorlopig geen 2de kind en voorlopig geen knip knip ben ook gewoon erg nieuwschierig hoe andere moeders dat toen deden, denken aan een 2de en hoe je dat aan pakt