Dames, Helaas ben ik vandaag WEER ongesteld geworden. Dat betekent ronde 11! Ga morgen naar de huisarts bellen voor een afspraak. Ben toch een beetje ongerust aan het worden. Ik snap het niet, je zou toch met zulke korte cyclussen snel zwanger kunnen worden? De eisprong is dan toch juist niet te missen? Elke maand klussen wij op de vruchtbare dagen. Heb ovulatietesten gebruikt, heb 3 maanden lang een positieve test gehad op dag 10. Afgelopen maand mijn temp bijgehouden (zie album) en op dag 11 heb ik mijn ei gehad. Wat dus ook weer overeenkomt met mijn ovulatietesten.. Ben een beetje bang dat er wat anders aan de hand is
heey enise wat balen voor je zeg!ik zou ook wel even naar de HA gaan dan weet je teminste zeker wat er is of wat er niet is. wat mij geruststelt is als ik zie dat veel meiden na ronde zoveel 13,14,15 ect gewoon zwanger worden. heel veel succes meid! inshallah word je snel zwanger
Hier precies hetzelfde, relatief korte cyclussen, maar geen zwangerschap. Ben net begonnen met de MMM... Succes!
Hey mounia, dat geeft zeker hoop, alleen ga je alsnog onzekerheid krijgen omdat je ook allerlei andere verhalen hoort. LadyZorra, veel succes in de MMM.
Hoi Enise, Wij kennen elkaar al zo'n beetje van het topic 'Langer dan een ahlf jaar bezig'. Ik heb precies hetzelfde gevoel! Ook wij zitten inmiddels in ronde 11. Ik heb wat langere cyclussen maar wel heel regelmatig. Maanden achter elkaar altijd een eisprong op dag 15, keurig geklust (soms een maand om de dag, dan een maand iedere dag rond de eisprong) maar nog steeds niet zwanger! Ik heb dagen dat ik me enorm zorgen maak en dat ik er even helemaal doorheen zit. Ik trek me weer op aan berichten van meiden die na 12, 13 maanden zwanger geworden zijn. Maar toch is het een soort onvermijdelijk: als je zo'n lang bezig bent wordt de kans statistisch gezien steeds groter dat je hulp nodig hebt om zwanger te worden (of dat het misschien helemaal niet lukt). Ook al probeer ik hoop te houden, ik ga niet m'n kop in het zand steken. Heb zelf ook het idee dat er echt wat aan de hand is met één van ons. Ik ga binnenkort bij de HA langs omdat ik de laatste tijd enorme stolsels heb tijdens m'n menstruatie. Ook enorm veel buikpijn, last van m'n darmen e.d. Misschien is dat wel de oorzaak dat wij nog steeds niet zwanger zijn... Nou meid, we blijven gewoon hoop houden. Het kán nog! En hoewel het niet fijn zal zijn om bij een gynecoloog langs te moeten gaan, je weet dan wel waar je aan toe bent (dat bevalt me wel...).
He meis ik heb hetzelfde als jou. Ook iedere keer regelmatige cyclussen en ook iedere keer positieve ovutesten. Wij gaan nog 1 ronde afwachten, dat is de aankomende 13e ronde. Ik heb dan wel een keer een positieve test gehad maar ging dus fout..
Hoi Enise, Weet dat slechts 60% van de vrouwen het eerste half jaar zwanger worden, dus niet zo gek veel he... maar ik snap je ongeduldigheid... suc6 het gaat je vast binnenkort lukken!
Nou, ik wil je wel bemoedigen met het feit dat het bij sommigen voor de eerste gewoon even wat langer duurt. Mijn moeder werd pas na anderhalf jaar zwanger. Na het eerste kindje was ze zo vruchtbaar als wat en telkens binnen no time zwanger als ze gestopt was met anticonceptie (mijn moeder temperatuurde).
Dames, bedankt voor jullie reacties.. Het is gewoon heel moeilijk te beseffen dat ik ook ooit een keer zwanger zal worden.. Ik ben tot nu toe altijd heel geduldig geweest alleen hoe langer het duurt hoe moeilijker het wordt om die geduld vast te houden. @Jiska, hoop dat jij ook snel duidelijkheid krijgt, hoop echt dat we allen zo snel mogelijk zwanger mogen worden.. Ik had echt niet gedacht dat zwanger worden zo moeilijk zou zijn..
hoi enise, meid, moeilijk hè! ik weet echt hoe je je voelt! verleden jaar was ik in de 1e ronde zwanger! maar helaas, dit werd met 6 weken een miskraam. we gingen weer proberen...........na 12 maanden nóg geen zwangerschap.....pfff, voelde me gefrustreerd, het werd steeds moeilijker om ongesteld te worden en de spanning elke maand was er eigenlijk ook af, want: het zal toch wel weer niet raak zijn..... heb toen de stap gezet naar de huisarts. wat bleek, het zaad van m'n mannetje is niet optimaal, waardoor een zwangerschap dus langer op zichlaat wachten. we zouden gaan beginnen met i.u.i, inseminatie, maar ik werd maar niet ongesteld! en zie, op de valreep voor iui toch nog spontaan een wonder gebeurd, ook al is het na 13 maanden! meid, houd moed, hoe moeilijk het af en toe ook is! liefs mutsie!
Ik heb zelf ook altijf vrij korte cyclussen gehad. Ook vrij regelmatig, maar zwanger worden duurde een flinke perdiode. Om precies te zijn waren we in de 16de ronde zwanger. Eigelijk stonden we op het punt om net naar de ha te gaan, maar gelukkig was het niet nodig. Jammer genoeg is het niet te zeggen of je met een korte/lange/onregelmatige cyslus sneller of minder snel zwanger bent. Als je er niet gerust op bent kan je idd een afspraak maken met je ha voor wat onderzoeken. Heel veel succes Lief
Hallo Enise, Heel goed om naar je gevoel te luisteren. Ga pas naar de HA als je er zelf aan toe bent. Na de doorverwijzing naar het ziekenhuis gaat het nl. wel snel met de mmm. Eerste onderzoeken, vervolg stappen. Voor je het weet zit je er midden in. Mijn situatie lijkt wel erg veel op die van jou. Ook korte heel regelmatige cyclussen. En nog geen zwangerschap. Wij hebben het moment van de HA ook een paar keer uitgesteld. Uiteindelijk in ronde 12 volgens mij de stap genomen. Op eens ben je er dan toch klaar voor en bel je met klamme handjes voor een afspraak (ten minste, zo ging het bij ons) De onzekerheid van 'er zal toch niets mis zijn' won het toen van 'ik wil het niet weten als er iets mis is' en 'ik wil niet toegeven dat het vanzelf niet lukt'. Dus neem je tijd. Ben nu erg blij dat wij die stap hebben genomen. De onzekerheid is er nog steed, maar hoemeer onderzoeken met goed resultaat terugkomen, hoe zekerder ik wordt: het gaat ons ook lukken, desnoods met een beetje hulp. Heel veel sterkte meid. Ook voor jou komt het goed.
Hey Hster, Idd, het lijkt heel makkelijk om de telefoon te pakken en naar de huisarts te bellen, maar ben blij dat we dat toch niet hebben gedaan.. Ik voel me op dit moment weer super positief ingesteld en hoop dat het deze maand gaat lukken
juiste beslissing om wat hulp te gaan zoeken maar op zich een jaar bezig is heel normaal Maar ik zou ook bellen voor je bij een gyn terrecht kan ben je ook weer minimaal een maand verder
He Danjo, Dat weet ik, als het deze maand niet gaat lukken, dan wil ik wel bellen denk ik. Dan kunnen we tot die tijd even aan het idee wennen dat we hulp nodig hebben.
idd het is niet niks hoor de mmm in maar jah het wachten zo is ook niet wat w zijn ook de mmm in gegaan meteen na de eerste testen zwanger helaas net gecurrteerd omdat het dus weer niet goed was Ik duim voo rje meid dat je net de mmm kan ontsnappen
Ik heb net je topic bij miskraam gelezen, ik vond het al raar dat ik je zwanger banner niet zag. Ik vind het echt heel erg voor je Danjo, ik wens jullie heel veel sterkte en hoop dat je weer snel zwanger mag worden..
Hoi Enise, Ik weet heel goed hoe je je voelt. Ik maak (en samen met ons) precies hetzelfde door als jij. Wij zitten nu in ronde 17 (nu 1 jaar en 4 maanden verder).... Ik had inderdaad ook gèèn idee dat zwanger worden zo gepompliceerd kon zijn. Het zaad van mijn man is minder goed. We moesten even wennen aan dit idee en hebben besloten om het toch gewoon op eigen kracht te proberen. Ik ben ook nog niet toe aan de mmm. Freewilly heeft gelijk; 1 jaar is normaal om zwanger te worden en aangezien wij minder geluk hebben met traag zaad gaat het bij ons waarschijnlijk wat langer duren en wij hebben hier vrede mee. Maar het blijft moeilijk.... Veel sterkte heh?! Liefs Vanilia
Hey Vanilia, Geen leuke uitslag, maar wel fijn om te weten waar jullie aan toe zijn. Ik hoop dat je voor de mmm zwanger mag zijn en de mmm niet hoeft mee te maken. Want als je er eenmaal in zit, ben je er veel meer mee bezig dan nu.. Ik wens jou ook heel veel succes!