snel staan = snel lopen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door BabeBabe, 1 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

tijgeren met zes maanden.
    Kruipen met zeven maanden en een week en gelijk optrekken tot staan.
    Nu rond de tafel en trekt zich werlijk overal aan op voor al je broekspijpen en gisteren stond ze voor het eerst los. Dat had ze helemaal niet door natuurlijk en ze begint van de bank/tafel over te stappen.;) maar wanneer ze gaat lopen. zelf heb ik het vermoede rond 11 maanden dus volgende maand. maar het kan ook zijn dat ze er uit eindelijk toch langer over gaat doen. Moet zeggen dat ze terug gaan op knietjes en zo goed door heeft en ze loop met wat dingen in haar handjes rond de tafel. En ik dacht dat ze niet zo snel zou zijn. In vergelijking met haar broer ik had het dus totaal mis. Dus wie weet.

Zoon lief trok zich ook op tot staan met zeven maanden en kroop toen ook wat niet veel gekropen heeft hij ging gelijk veel lopen langs tafels enz. maar echt los lopen deed hij in de week van zijn eerste verjaardag.

Pas geleden vertelde mijn moeder dat ik ook met zeven maanden kroop had ze nog nooit verteld. En dat te bedenken dat ik zes weken te vroeg geboren was. Dus als je dat er af trekt kom je uit op 5.5 maand ook flot dus ze hebben het van mama hihih.

Maar echt los lopen deed ik met 14 maanden ook niet slecht.

Maar ook al kruipt een kindje met zijn 18 maanden pas elk kind ontwikkelt zich in zijn eigen tempo.

2. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Leuk he!
    Onze dochter was ook precies 7 maanden toen ze (op dezelfde dag) zelf ging staan en kruipen op handen en knieen. En toen is haar motorische ontwikkeling een tijdje stil blijven staan. Met zo'n 10 maanden liep ze achter een loopwagentje, met 12 maanden de eerste stapjes en met 13,5 maand liep ze los. Vrij snel, maar niet zo snel als het gaan staan/kruipen.
    Vanaf het moment dat ze is gaan staan/kruipen kon ze natuurlijk overal bij (salontafel, lades, planten..), en zijn we haar consequent gaan leren wat wel en niet mag. Met een maand of 10 begon ze dat een beetje door te krijgen. Toen ze ging lopen wist ze dus wel wat mag/niet mag, dus heb ik niet het idee gehad dat ik de hele dag achter haar aan moest rennen...

3. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Ben hier ook heel consequent, nee! Mag niet! Eheh, en dan kijktie ondeugend om hihi,

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Het kan alle kanten op gaan.
    Mijn dochtertje stond met net 9 maanden en liep pas los met 16 maanden, al liep ze wel maanden langs meubels enzo. Mijn zoontje stond met net 7 maanden en liep een paar dagen na zijn verjaardag los. Hij tijgerde met 5 maanden al en mijn dochtertje met 7 maanden.

5. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    Het wil niet altijd zeggen dat snel staan snel lopen is.

Wel knap van je mannetje!! :D

Collin stond met 7 maanden, en liep met 9,5 maand.. met 12 maanden begon hij met "rennen".

6. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    onze oudste stond met 7 maanden en 1 week, maar hij liep 'pas' los met 13 maanden... dus het hoeft niet perse...
    onze tweede (nu 7,5 maand) tijgert sinds een week of 3 en kruipt op handen en knieen sinds dinsdag... dus ben benieuwd wanneer hij zich gaat optrekken...

7. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Julia stond met 8 maanden en liep met 10 maanden (eerste stapjes), dus die 2 maanden zou je kunnen aannemen, alhoewel elk kind natuurlijk weer echt verschillend ontwikkeld. Sommigen durven niet zo snel en staan heel lang maar lopen pas laat. Julia ging lopen op het moment dat ze door had dat dat ook een optie was. Die viel gewoon honderd keer.

Ze begrijpen idd nog niks, maar ik vond dat thuis niet zo'n enorm probleem. Als ze kruipen zitten ze ook al overal aan (Julia kroop met 7 mnd). Wat wel wat geduld vergde was op een gegeven moment buiten lopen. Dat ging wel vanaf een maand of 11, toen ze echt goed liep, maar ze begreep totaal niet hoe dat werkte. Ze liep alle kanten op (ging gelukkig nog niet zo snel ;)), maar het duurde vooral heeeeeel lang. Maar goed, inmiddels heb ik wel een beter luisterend kind en met veel geduld leren ze vervolgens wel netjes mee lopen!

Veel plezier er van! Ik vind/vond het heerlijk, zo'n klein waggelmeiske!

8. ylona25

ylona25 Bekend lid

8 mei 2008
    669
    0
    0
    hoogezand
    Mika stond los met 8 maanden en liep al heel snel mee aan 1 hand. Daarna was het stop en hij liep los met bijna 15 maanden. Daar heeft hij dus best lang over gedaan!

groetjes Ylona

9. daydreamer

daydreamer Niet meer actief

Levi is ook wel vrij vlot.
    Rollen met 3 á 3,5 maand. Tijgeren met 5 maanden.
    Kruipen, zelf gaan zitten en optrekken tot staan met 7 maanden. Met 7,5 maand liep 'ie langs de tafel, bank en met 8 maand stak hij over van tafel naar bank, via mijn been, ofzo.. en met 8 maand liep hij ook achter de babyrollator. Maar sindsdien... Staan we stil. Haha!
    Nee, hij staat nog niet los (ja, hééél af en toe) en doet ook nog geen pogingen tot stapjes zonder houvast. Wat hij trouwens wel doet, aan 1 handje meelopen! Probeerden we van de week en dat lukte 'em. Toch iets vooruitgang! Haha! Maar ben ook wel benieuwd wanneer de 1e stapjes nou gaan komen.
    We zullen het vanzelf wel gaan zien... ;)

10. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.814
    9.320
    113
    Gelderland
    Ik weet niet meer precies hoe en wat omdat het allemaal zo ontzettend snel achter elkaar gegaan is maar J. kon zich optrekken, zelf zitten en om de tafel lopen, kruipen op handen en knieën allemaal voor dat hij 8 maanden was. Ik dacht toen nou die zal wel snel gaan lopen maar hij richt zich nu 'eindelijk' op kletsen enz.
    Ik verwacht dat het nog wel ff gaat duren voordat hij zelfstandig los kan lopen maar dat vind ik helemaal niet erg.;)

11. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Wat gaaf :) Gijs teigert al een aantal weken de woonkamer door en pakt alles binnen handbereik. Begint nu kruipposes aan te nemen dus duurt niet lang meer! Ligt misschien idd aan de datum :d haha

12. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Noor ging staan met 9 maanden en loopt nu sinds 2 weken. Dus met 15,5 maand.

13. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    wil echt niks zeggen. mijn kids gingen pas met een maand of 10 kruipen, snel daarna lopen rond tafel en bijde liepen ze met 12 maanden los

mijn nichtje liep al langs tafels met 6 maanden, kon stevig staan en liep pas met 15 maanden

Deel Deze Pagina