Actie4Kids :: In actie voor arme Kinderen! Ik heb zo'n beetje alle artikelen die op de meegegeven lijst staan er inmiddels inzitten; - potloden - punteslijper - schriftje - gum - schrijfblokje - zeep - tandenborstel + tandpasta - washand - knuffel - tasje - bal (klein) - puzzeltje (ja, het past er allemaal in) Maar ik zou er zo graag nog een klein speciaal iets in doen. Hebben jullie nog ideeen? Het is voor een meisje, leeftijdcategorie 2-4 jaar
leuk idee trouwens, ik ga ook eens kijken. Voor een meisje, is een kan of borsteltje misschien wel leuk. valt hier altijd in de smaak. Of een popje, zo'n minipoppetje.
nou vond ik ook idd. Ik hoop dat mare de bedoeling een beetje snapt. Isabella is natuurlijk wat ouder.
Leuk om te doen en voor een heel goed doel. Ook leerzaam vind ik; ik ben vanmiddag met mijn dochtertje wezen shoppen speciaal hiervoor. Allemaal leuke en nuttige dingetjes gekocht bij de Action, Euroland, Zeeman en Wibra voor weinig. Vooraf verteld wat het precies inhield en waarom we dit deden. Bij de kassiere vertelde ze dat het voor de arme kindjes was. Zo schattig! Vind het heel belangrijk om ze mee te geven dat niet iedereen het zo goed heeft als ons (en dan spreek ik even voor ons eigen gezin, ik weet dat hier op het forum ook een aantal mensen zijn die ik een pakket heel erg gun en die het niet zo goed hebben financieel gezien). En dat drie maaltijden op een dag helemaal niet vanzelfsprekend is voor heel veel mensen. Laat staan de luxe dingetjes (dagje uit, verjaardagskado, enz) die we ons zo nu en dan kunnen veroorloven. Ik betrek haar er zoveel mogelijk bij. Zoals ik al zei; leuk en leerzaam, voor ons beiden!
Bij ons op kdv doen ze er nu ook voor het eerst aan mee. Van het weekend ga ik samen met de oudste spulletjes kopen en de doos versieren. Ik vind het ook een erg leuk en leerzaam initiatief
Leuk, denk dat ik ook meedoe met Thijmen. Bosi, dank ook voor die andere link. Die spreekt mij meer aan (al zal het misschien allemaal bij elkaar komen )
Mijn oudste twee kwamen vorige week ook met zo'n doos thuis. Die zijn dus al druk bezig. Zij maken ze voor een kindje tussen de 5 en 9. Bij mijn kids doen ze er op school aan mee.
Ik heb ook een doos gemaakt met mijn zoontje, op zijn school doen ze mee aan de actie. Wij hebben er ook nog een leuk bordje met bijpassende beker (Hema heeft leuke) ingestopt. Verder een boekje (zonder tekst), kleurboek + potloden, een paar autootjes, een knuffel, wat verzorgingsspulletjes. Mijn zoontje moest van mij ook iets uit zijn eigen speelgoed uitzoeken en in de doos doen.... poeh, dat vond hij best moeilijk!
Dames, voor wie het leuk vindt om ook mee te helpen met de controles van de dozen.... Oa voor de actie Schoenmaatjes van Edukans, zoeken ze in de periode van half november tot half januari veel vrijwilligers!!!! Dit is oa om de dozen te controleren op "verboden goederen". Ik ga het nu voor het derde jaar doen (werkgever faciliteert de locatie en je mag een dag "vrij" om mee te helpen) En het doet je zoooooo goed om te zien wat er aan dozen voorbij komt! Mbt leeftijdscategorie: die zijn meestal in drie categorien verdeeld en je mag het zelf beslissen. jongens 2-4, meisjes 2-4, jongens 5-9, meisjes 5-9 en jongens 10-14 meisjes 10-14 (uit mn hoofd) Edukans: Schoenmaatjes
Ze hebben verschillende locaties waar wordt ingezameld en gecontroleerd. Het is in ieder geval in Groningen en Zevenhuizen (bij Zoetermeer) Dit is in ieder geval via mijn werkgever dan. Verder in Kampen en Eindhoven. Klik op de site van Edukans even op het tabje met "vrijwilliger" Voor de inleverpunten worden ook altijd vrijwilligers gevraagd...inleverpunten zijn er wel weer veeeeeeel meer van dan van de verwerkingscentra.
GEEN dingen die werken op batterijen toevoegen Plaatjesboeken mogen wel, maar boeken met tekst mogen niet. Oh ja.... dingen met varkens (plaatjes etc) mogen ook niet. (wegens geloof) Voedsel mag niet worden meegestuurd. Geld mag niet worden meegestuurd. Dit soort dingen worden er tijdens de controle op de verzendlocaties allemaal uitgehaald!!!!!