Hallo, Zaterdag is het 7 weken geleden dat ik ben bevallen van mijn dochtertje. Nu ben ik sinds twee weken gestart met de pil (ik geef flesvoeding en ben 'blind' gestart, dus niet mijn menstruatie afgewacht), maar nu verlies ik sinds gisteren bloed.. Het begon met weinig, maar is nu eigenlijk best veel, conform een normale menstruatie.. Mijn vraag: kan dit en is dit normaal?! Moet ik nu gewoon deze strip afmaken (nog 8 te gaan)? En is mijn pil eigenlijk veilig nu ik blind begonnen ben? Ik lees daar wisselende dingen over nl.. Hopelijk weten jullie het antwoord!
Hoi Manonvd, het kan zijn dat je tijdens je eerste strip bloed verliest. Je lijf reageert toch anders dan wanneer je niet net bevallen bent. Ik hoop dat je gewoon je strip door bent blijven slikken. Dan is je volgende strip weer veilig. Als je wel gestopt bent, geef je een 'raar'signaal aan je lijf en kun je weer opnieuw beginnen. Groetjes Brigitte
Hoi Brigitte, Dank voor je reactie. Ik ben inderdaad blijven doorslikken en zit inmiddels in m'n stopweek. Vanaf de tweede strip is mijn pil veilig toch? En zal dan het bloeden weer afnemen?
Hoi Manon, klopt, de 2e strip is weer veilig. Ik neem ook aan dat het bloed weer af zal nemen en je weer in een normale pilcyclus komt. Houdt er wel rekening mee dat soms toch spotting (tussentijds bloedverlies) blijft bestaan, maar dat kan op zich geen kwaad. Groetjes Brigitte