Dan spoor je toch niet??

Discussion in 'De lounge' started by Pluis81, Apr 7, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pluis81

Pluis81 VIP lid

Mar 16, 2010
    6,445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Mijn schoonmoeder is een rare. Ze leeft momenteel van een uitkering en is afhankelijk van de voedselbank (en natuurlijk is dat niet leuk) maar ze blijft maar kopen. Ze heeft natuurlijk een klein budget maar ze wil er persee chique en rijk uitzien..;) Dagelijks struint ze de kringloopwinkel,zeeman,soms H&M in de sale en het winkeltje in de kerk af,op zoek naar kleding/schoenen/sieraden en prullaria voor in huis. Ze kijkt ook bij grof vuil e.d. Ze leeft heel erg voor de buitenkant,mensen vinden haar ook verwaand en arrogant overkomen.. Ze heeft een cabriootje,al jaren lang. Het is,naar eigen zeggen, haar statussymbool..haar aanzien. Ze wil nu 'voor het zicht' een nieuwe fiets (terwijl ze geen cent heeft) omdat andere mensen haar nu op een oude fiets zien rijden (fiets is prima en mooier dan mijn fiets). Haar gsm was kapot en ondanks haar budget wilde ze persee hetzelfde toestel hebben want dat ziet er volgens haar chique en duur uit. Ze maakt zich flink op en heeft een getoupeerde coupe a la Sally Spectra. Allemaal show dus want ze heeft niks.. Ook voor ons gezin wil ze dat trouwens.. "Je moet die planten in je voortuin nemen want die hebben rijke mensen ook allemaal"

Maar nu komt het. (Beetje lange intro,sorry :)) Vandaag kwam ze langs en ze had een tweedehands trui aan (niets mis met tweedehands kleding). Nu had ze dus bij een oude rok het merkje eruit geknipt (en ze moest even zeggen dat dit van een dure winkel kwam) en aan de voorkant midden op die trui genaaid!! Nou,dan spoor je toch niet? Ze wil zo wanhopig dat andere mensen denken dat ze dure spullen heeft,waarom in vredesnaam??

2. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    1,785
    0
    0
    purmerend
    Hihihi ik moet er stiekem wel om lachen om dat merkje. Ik denk dat ik dat op het moment dat ik dat zou zie ook vreselijk zou moeten lachen.. Nee gaat echt even iets te ver...

3. jessi

jessi Fanatiek lid

Mar 15, 2011
    2,304
    13
    38
    Female
    thuis mama
    Tiel
    Ik vind het niet gek er zijn zoveel mensen die zich anders voor doen. Je zegt dat ze niet zo heel veel heeft maar misschien is dit in haar ogen haar waardigheid.

4. cherie

cherie VIP lid

Oct 18, 2009
    5,757
    0
    36
    Dan spoor je inderdaad niet. Zielig

5. Crazycat

Crazycat VIP lid

Nov 21, 2009
    8,849
    1
    36
    belgie
    laat der lekker... als zei datn'leuk' vind

6. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Ach, mijn moeder had vroeger een doosje waar allemaal merkjes in zaten, voornamelijk Lacoste. En die naaide ze dan op shirtjes enzo. Dat ik wel zo'n 25 jaar geleden, maar toch. Ik denk dat je sm gewoon veel waarde hecht om wat de buitenwereld vind.

7. knap

knap Niet meer actief

Hoe kan ze van alles kopen als ze bij de voedselbank zit dan? Dan heeft ze per maand toch niet genoeg geld om gewoon van te leven? Dan zit ze op of rond de 180 euro per maand aan leefgeld.

Maar bekijk het ook van een andere kant. Hoe zielig is het wel niet als je voor je zelf vooral gaat voor het uiterlijk vertoon? Waarom wil ze zo leven? Denkt ze dat ze er beter van woord? Of zit ze gewoon niet lekker in elkaar persoonlijk?> Van kijk mij eens het goed hebben? Uiterlijk vertoon toch?
    Soms zijn mensen niet tevrede met wat ze hebben, En dat is vooral zielig voor hun zelf. Toch?

8. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    waarschijnlijk doet ze dat voor haar eigenwaarde.. vind ze het vreselijk dat ze een uitkering heeft.. en is bang dat mensen haar daar voor veroordelen.. dus om voor de buitenwereld te doen alsof geld niets uitmaakt..

9. Suprise

Suprise Fanatiek lid

May 14, 2012
    2,293
    1
    36
    Je wil niet weten hoeveel mensen er zo denken en doen......

10. Joycey

Joycey Niet meer actief

Hee ik herken dit van mijn moeder. Zij deed dit (merkjes uit versleten/kapotte kleding knippen en op zeeman kleding naaien) vroeger met merkkleding van de kinderen omdat zij bang was dat wij gepest zouden worden op school. Nou heeft merkkleding mij (en mijn klasgenoten/vrienden) werkelijk nog nooit geboeid, dus ik begreep het niet zo goed. Bij mijn oudere broer en zus was het toen nog wel een big deal, volgens haar. Volgens hen niet.

Momenteel gedraagt mijn moeder zich nog steeds zo. Heeft een jacht, een dikke auto, groot huis, mooi dit, mooi dat. Chesterfield bankstel, wedgewood servies, gouden bestek blabla. En verder denkt ze dat ze alles kan kopen - vriendschap, liefde, familie en respect. Ze koopt 'dure' onnodige cadeautjes voor men, waar niet eens om gevraagd is en verwacht eeuwige status en dankbaarheid terug. Echt veel te verschrikkelijk! Eén van de grootste redenen dat bijna niemand meer contact met haar heeft.

11. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    Hahahaha, ik moet er ook om lachen maar eigenlijk is het een beetje zielig. Alsof mensen haar niet meer waarderen als ze geen merk op haar kleding heeft... Ik heb zelf helemaal niks met merken en probeer dat ook mijn kinderen bij te brengen, hopelijk lukt dat ;)

12. Gazy

Gazy Niet meer actief

oh gusch..... het is haar manier van.. overleven?
    waarschijnlijk voelt ze zich zo kut dat het zo is zoals het is.. dat ze het zo probeert te bedekken..

13. Pluis81

Pluis81 VIP lid

Mar 16, 2010
    6,445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Mwah..ook toen ze nog wel geld had deed ze al zo raar.. Pas geleden had ze laarsjes aan die ze had gekregen van iemand en dan zegt ze heel verwaand tegen mij (en tegen mij hoeft ze zich niet anders voor te doen want ik ken haar situatie) : " Ja, deze zijn wel van Diesel hoor,kijk maar" en dan de binnenkant omvouwen om het merk te laten zien. Dan denk ik bij mezelf: Ja,en??

14. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Dit dus...

Al snap ik niet dat ze de mogelijkheid heeft om zoveel nog te kopen.
    Heeft ze "dure"vriendinnen?
    Blijkbaar hecht ze veel waarde aan wat anderen van haar vinden.
    Ze doet er niemand kwaad mee, dus ik zou stiekum grinneken in mezelf, maar haar niet uitlachen.
    Heeft allemaal te maken met haar eigenwaarde. Zolang ze die nog heeft, gaat het goed met haar moet je maar denken.

Misschien spoort ze niet, maar ergens snap ik het wel :).

15. Pluis81

Pluis81 VIP lid

Mar 16, 2010
    6,445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Oke maar ik vind het wel erg zielig als je je eigenwaarde haalt uit een schijnvertoning naar de buitenwereld.. Het ergste is dat ze dan nog commentaar heeft op mijn kleding of vooral die van mijn dochter want het moet er allemaal duur,welvarend en rijk uitzien..

16. Suprise

Suprise Fanatiek lid

May 14, 2012
    2,293
    1
    36
    Maar hoeveel mensen halen hun eigenwaarde wel niet uit dat mooie huis die mooie auto of die mooi dure vakanties.... Heb zelf de bodem gezien en weet hoeveel mensen je echt keihard laten vallen omdat je niets meer hebt. Ik heb mijn eigenwaarde gehaald uit het feit dat ik weer opgekrabbeld ben en nu gelukkig word van de hele kleine dingen in het leven

17. Pluis81

Pluis81 VIP lid

Mar 16, 2010
    6,445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Omdat ze amper eet (alleen blik en crackers) om geld over te houden om te kopen. Bij de kerk verkopen ze kleding voor €1 per stuk,bij de kringloop heb je ook weleens iets voor €3 ofzo..

18. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Dat is ook zielig, ze wil gewoon niet onderdoen voor een ander.

19. Siren84

Siren84 VIP lid

Jul 8, 2010
    5,115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Om nou te zeggen dat iemand dan niet spoort? :/ Ben ik totaal niet mee eens! Laat haar toch lekker joh.

Ik had het er vorige week met mijn zus over toen we hotter than my daughter zaten te kijken. Ik vind dat het eens tijd wordt dat mensen van elkaar accepteren hoe ze zijn.

20. Pluis81

Pluis81 VIP lid

Mar 16, 2010
    6,445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    En dat is natuurlijk fantastisch maar het gaat mij om het neppe gedoe. Waarom zou je een trui voor €1 kopen en dan uit een oude rok een merkje (rood label waar Bianca op staat,schijnbaar vroeger een prijzig merk) knippen en midden op die trui naaien??

Share This Page