Zaterdag hebben we hier een etentje met vrienden. Heb al het hoofdgerecht en nagerecht (boeuf bourguignon en ijssoorten in een mooi glas met lekker vers fruit na) Maar zit nog over een voorgerecht en nu dacht ik aan wraphapjes of valt dat zwaar op de maag? En ik zat net een toastje met surinaamse eiersalade te eten (ja sorry heb rare gedachtenkronkels) en vroeg me af of dat lekker zou zijn op een wrap met kipfilet en rucola? En wat voor wraps koop je dan?
ik denk dat het dan alles bij elkaar wel zwaar wordt ja. zal lekker iets fris doen als voorgerecht als ham met meloen of een lekker helder soepje
Dat is ook een idee maar die wraps zou ik natuurlijk ook voor verjaardag kunnen doen binnenkort Gewoon maar een keertje proberen dan maar die kip met surinaamse ei
IK had vorige week onderstaand recept gemaakt, erg lekker en licht. Kipcocktail met perzik en asperges Bereidingstijd: 20 minuten Benodigdheden voor dit gerecht: 250 gram kipfilet 4 halve perziken 1 klein blikje asperges 2 schijven ananas Zout en peper 4 blaadjes sla Boter Voor de cocktailsaus: 2 eetlepels mayonaise 2 eetlepels room Kerriepoeder, paprikapoeder en ananassap Bieslook en een klein beetje whisky Bereidingswijze van dit recept: Snij de kipfilet in blokjes, en wrijf deze in met zout en peper Bak de blokjes kipfilet in een beetje boter gaar en bruin Laat gebakken kipfilet afkoelen Snij de perziken in blokjes, snij de asperges in stukjes van 2 cm Meng deze ingrediënten voorzichtig door elkaar Maak de cocktailsaus met de bovenstaande ingrediënten En schep deze voorzichtig door de cocktail Gebruik kruiden en specerijen naar eigen inzicht en behoefte Leg het gewassen slablad in een coupe, daarop de cocktail Garneer het geheel af met een halve schijf ananas Serveertip: Serveer kipcocktail met perzik en ananas als feestelijk voorgerecht