Paranormaal

Discussie in 'De lounge' gestart door Riette89, 8 jul 2019.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Riette89

    Riette89 Fanatiek lid

    28 apr 2014
    1.097
    682
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Ik zat mij af te vragen of jullie ooit paranormale dingen hebben meegemaakt. Of iets dat gebeurt was en dat je denkt dat het een teken was van een dierbare?

    Ik ben zelf hoog sensitief,en na de dood van mijn vader, 13 jaar geleden is dat naar voren gekomen. En ik had er vooral angst voor, en dacht ik ben nu totaal gek gewordeno_O.

    Afgelopen jaren ben ik er meer gewend aan en wij wonen sowieso in een oude boerderij. Dus ik zie soms voor een korte secondemenden lopen en ineens compleet niks meer :o:. Ik sta dan nog steeds dom te kijken, en ik loop een extra ronde om het huis om te kijken of er echt niet iemand is:p:rolleyes:.

    Meest recente waren meer tekenen kort voor het overlijden van mijn moeder vorig jaar Augustus. Ze lag in een hospice vanwege uitgestrooide Baarmoederhalskanker:$.
    We gingen eigenlijk iedere dag heen, en op een zondag vroeg ze kun je mijn tas meenemen, was een grote zwarte hsnftss vol met papieren die ze even wou hebben. Eenmaal op de parkeerplaats haal ik de tas uit de auto om aan haar te geven. En ik hoorde dan dat er ineens een rinkelend geluid was. Dus ik kijken. Lag er een ketting aanhangertje in de vorm van een kruisje. Die was blijkbaar uit die enorme tas gevallen,verder was er niks uitgevallen. En de tas was dicht. Had toen al mijn bedenken. En het bleek dat die zondag dus de laatste dag was dat we met haar praten konden. Maandag wou ze rust hebben, en vanaf dinsdag werd ik op tijd opgeroepen en al niet meer aanspreekbaar.

    En daarna nog een handvol dromen waar ze zo blij was en gezond en mij omhelsde, dat was ook super fijn, het gaf een gevoel van dat ze eindelijk haar rust heeft.

    Dit zijn alleen een handvol ervaringen van mij.
    Ik wil niet gelijk de pagina volspammen:D.

    Ben benieuwd naar jullie ervaringen!
     
    Floeperd, Bloem2310 en Lana1986 vinden dit leuk.
  2. Spikkel19

    Spikkel19 VIP lid

    18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    ik heb meerdere ervaringen, mijn dochter ook, vooral voor haar vind ik het soms lastig, maar er zijn ook hele mooie momenten,
     
    Riette89 vindt dit leuk.
  3. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.822
    2.674
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik heb een 3tal ervaringen, maar inmiddels wel jaren geleden. Misschien sta ik er niet meer zo voor open, ik weet het niet precies.
     
    Riette89 vindt dit leuk.
  4. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    #4 Maan14, 8 jul 2019
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 jul 2019
    Ik droom, wanneer er iemand dood gaat. Alleen geen duidelijke gezichten dus weet meestal wel hoe oud en uit welke hoek of dat het kennisen of familie is. Maar ik sta er eerlijk gezegd niet voor open ik probeer 'niet' te dromen. Dit is begonnen na mijn hartstilstand.

    Bevoorbeeld, ik droom zaterdag op zondags dat er iemand dood gaat onverwachts het is iemand die met mijn ouders om gaat want alleen zij waren verdrietig en verbouwereerd.

    Maandag word ik door mijn moeder gebeld det een vriendin van hun een hartstilstand gehad heeft en in coma licht en er niet uit zal komen.
     
    Riette89 vindt dit leuk.
  5. Lumiere

    Lumiere Fanatiek lid

    11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Hier eigenlijk geen ervaringen op dat gebied. Wel heb ik toen ik een jaar of 13 was "iets" engs gezien in het bos dat ik nooit heb kunnen verklaren. Maar misschien ging mijn fantasie echt met me op de loop en was er niks.
     
    Riette89 vindt dit leuk.
  6. Riette89

    Riette89 Fanatiek lid

    28 apr 2014
    1.097
    682
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Kan heel goed zijn dat je inderdaad wat gezien hebt toendertijd.
    Er zijn vele dingen hier op de wereld die we nooit zullen begrijpen, maar er wel zijn. Zelf vindt ik bos gebieden 10x niks, ik voel me bekeken aan alle kanten en alsof iets zie maar ik het niet.
     
  7. Emotions

    Emotions Fanatiek lid

    5 jan 2019
    1.981
    2.237
    113
    Vrouw
    Ik heb wel vaker vieze dingen die ik niet kan verklaren en denk dat je hersenen echt een loopje met je kunnen maken.

    Een jaar of 8 geleden gingen we met de klas een nachtje op teambuilding en we sliepen in een schuur in tentjes. Ik hoor lawaai en ik doe mijn tent open en zie een klasgenoot in een wit jurkje naar toilet stappen.

    's Morgens bleek dat niemand een wit jurkje had en niemand naar het toilet gegaan was.
     
    DeeLighT en Riette89 vinden dit leuk.
  8. Piep2016

    Piep2016 Fanatiek lid

    30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Ik zie met enige regelmaat schaduwen lopen, de hond reageert dan eigenlijk ook altijd. Heb kloppen tegen de binnenramen (bovenlichten) meegemaakt. Personen zien staan. Mijn overleden oom achter me zien staan in de douche in de spiegel enz enz. Soms schrik ik meestal zeg ik alleen nog maar ook hoi ;)
     
    Want2beAmom, Lana1986 en Riette89 vinden dit leuk.
  9. Piep2016

    Piep2016 Fanatiek lid

    30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Dochter heeft het trouwens ook, verteld ook altijd voordat de persoon zelf weet dat ze zwanger is dat er een baby in de buik zit. Bij mijn zusje zei ze op een gegeven toen ze achter op de fiets zat bij me, mama tante ... had een baby in de buik maar die is nu weggevlogen dag erna kwam mijn zusje zeggen dat ze een miskraam had gehad.
     
    duitshollandsmeisje en Riette89 vinden dit leuk.
  10. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.425
    7.266
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Ik was vroeger vreselijk nieuwsgierig naar geesten oproepen enzo en een vriendje van me ook, hij had ook ervaringen met geesten oproepen. Ik geloofde daar helemaal niks van maar toch een keer met hem gedaan, wel buiten, want als het een kwade geest was wilde hij die niet in huis hebben:o: wtf dacht ik, maar goed. Zo gezegd zo gedaan. Was ONTZETTEND bizar, want ik voelde echt een kracht die niet van ons was, dus er was wel IETS maar wat!? De geest wilde geen contact dus we hebben het dankbaar verbroken maar daarna heb ik er nog wel last van gehad. Thuis gingen de lampen aan en uit in de gang vooral. Er vloog wel eens iets van de tv (mijn moeder zei dat komt door de trillingen van de tv maar soms vloog er iets echt HARD van de tv, heel gek), een blikje was ineens samen gedrukt op tafel, dat soort gekke dingen..

    Verder heb ik soms echt het gevoel dat er iemand of iets bij me in de buurt is, dan kan ik zo'n enorm onbehaaglijk/koud/bang gevoel krijgen, maar als ik dan ergens anders ben is dat gevoel ook gelijk weer weg, dus ik ben me bijna zeker dat er dan iets of iemand is of was.

    Heb ook heel vaak dat ik in mijn hoofd al iets zie/voel gebeuren en dan gebeurd het dus ook. ook heel raar!
     
    Riette89 vindt dit leuk.
  11. Riette89

    Riette89 Fanatiek lid

    28 apr 2014
    1.097
    682
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Ja geesten oproepen is erg gevaarlijk inderdaad. Velen mensen, en nu nog steeds denken het is maar een spelletje, er gebeurt niks.
    Maar het is levensgevaarlijk. Als er iets door komt is het ook zeker niet oma of opa,maar een kwade geest die zich zo voordoet. En daarvan afkomen is niet gemakkelijk.Dat onbehagelijke gevoel wat Jij beschreef, herken ikzelf ook heel goed. Dan is er ook zeker wat, of dat gevoel dat er iemand is, ik weet dat er iemand is. Maar merk ook als het weg is.
    Datje weet dat er iets gaat gebeuren is vaak je intuïtie. Soms wordt ik wakker dan weet ik bijvoorbeeld die, of die kennis komt vandaag langs. En dat is ook 99% zo. Zonder dat er aanleiding voor is. Maar als het dan inderdaad zo is ben ik dan steeds een beetje flabbergasted, dat ik het al wist.

    Jaren geleden had ik een baantje in de thuiszorg bij een cliënt. Hij woonde nog in een grote eengezinswoning. Als ik daar al binnen stapte merkte ik al dat het geen toffe energie was van het huis. De man was super aardig. Maar het was echt iets in het huis. Later moest ik de was ophalen op de zolder, echt. Ik ben niet snel bang maar dat was zo'n extreem beangstigend gevoel daar. Het liefst was ik gillend naar buiten gerend. Op de eerste verdieping moest ik de strijk doen. Daar was het al vorlbaar alsif irmand mij bespioneerde en mij uberhaupt daar niet hebben wou. Vreselijk negatief. Later was deze man verhuist, en daar was het niet. Dus het was echt dat huis, Brr, Krijg er nog kippenvel van
     
    duitshollandsmeisje vindt dit leuk.
  12. Emotions

    Emotions Fanatiek lid

    5 jan 2019
    1.981
    2.237
    113
    Vrouw
    Aaaand I'm out. Dit is geen topic voor mij. :oops:
     
    Veerlev, Riverdale87, Zara75 en 7 anderen vinden dit leuk.
  13. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.660
    9.574
    113
    Ik had het een keer in Ierland. We hadden een studenten conferentie gehad, en met een groep konden we na afloop de nacht doorbrengen bij een student die ik daar had ontmoet, mijn vlucht zou de volgende dag zijn. Was een oud soort cottage van haar familie, stond leeg. Ik had een slaapkamer voor mezelf, maar kon niet slapen, er hing een heel raar soort energie, voelde vijandig. Uiteindelijk heb ik maar gewoon gezegd: ik weet niet wie of wat je bent, maar ik wil hier alleen een nachtje slapen, oké? En toen verdween het gekke gevoel en heb ik lekker geslapen.
    Verder de gewone dingen waar je s avonds laat de creeps van krijgt. Elektronisch kinderspeelgoed dat al uren in de hoek ligt en ineens dingen zegt die je overdag nog nooit gehoord hebt. "Press a button to hear me talk", nou nee dank je. Dochter van toen 1,5 jaar die in het donker bij het raam wijst en blij zegt: "opa!" (Haar opa's leven nog). Van die net-praters die iets lijken te zeggen over enge mensen in hun kamer maar aan wie je er nog niks over kan vragen omdat ze dat nog niet kunnen uitleggen.
     
    duitshollandsmeisje en Riette89 vinden dit leuk.
  14. Piep2016

    Piep2016 Fanatiek lid

    30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Ja die heeft mijn dochter ook, kijk mama jouw oma staat daar om de hoek te kijken ze houd het goed in de gaten of alles goed gaat heeft ze tegen mij gezegd...nou meid zolang oma dat zegt zal ze dat ook zeker doen. Ze heeft mijn oma’s nooit gekend of gezien want die waren al overleden voordat ze is geboren.
     
    Riette89 vindt dit leuk.
  15. Riette89

    Riette89 Fanatiek lid

    28 apr 2014
    1.097
    682
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Ja elektronisch speelgoed, toen mijn zoontje een paar maanden oud was had hij zo'n hond van v-tech geloof ik, waar je op drukken kan op de armen,benen, en maakt dan geluid. Na een uurtje opruimen in de schuur kwam ik met mijn zoontje terug in de woonkamer om wat te drinken. Die hond lag ver van mijn zoontje, en hij was er überhaupt niet bij geweest. Dus we zitten rustig op de bank. En die hond gaat ineens af als een bezetene. Dus zo, alsof iemand zeer snel op die hond bleef drukken. Mijn nekharen stonden overeind. En het is daarna godzijdank ook nooit weer gebeurd.
     
    duitshollandsmeisje vindt dit leuk.
  16. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.425
    7.266
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Oh ja dat ken ik! Heel naar is dat! Alsof er ooit iets gebeurd is ofzo en iemand is daar nog..

    Ik heb ook echt vaak déjà vu's, ook zo iets raars... dan zeg ik iets en ik WEET gewoon precies wat er de komende paar zinnen komt of gebeurd, ook van andere mensen en dan WEET ik gewoon 'dit is al eens gebeurd, of al eens gezegd', ZOOOOO raar... meestal gewoon echt random dingen, maar blijf dat zo enorm bizar vinden!!!
    Dat heb ik wel eens op school gehad, dat vergeet ik nooit meer.. we hadden huiswerk gehad en dat nagekeken en ik had 1 van de vragen fout beantwoord en het goede antwoord dan opgeschreven, oke prima. Wij gingen in de klas het huiswerk na kijken. Ineens kreeg ik een déjà vu, we hadden dit al eens nagekeken.. ik had alles al verbeterd... ik wilde het nog tegen de leraar zeggen maar hij reageerde niet en niemand had het nog verbeterd, ik kreeg toen WEER diezelfde vraag en gaf nu dus het goede antwoord omdat ik het al verbeterd had. En het klopte.. en toen was de déjà vu voorbij want toen liep alles een beetje anders omdat het dus nu het goede antwoord was. ZO BIZAR. Ik snap dat tot op de dag van vandaag nog steeds niet!!
     
    Riette89 vindt dit leuk.
  17. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Ik ben hier denk ik te nuchter voor. Geloof niet zozeer in iets, maar kan sommige verhalen ook niet verklaren. Vroeger als kind was ik wel bang voor dingen en dacht ik wel eens iets te voelen. Zal meer de angst geweest zijn toen. Is me de afgelopen jaren nooit meer overkomen. Dus of je er aanleg voor hebt en iets voelt/ziet, of juist omdat je er bang voor bent of verwacht? Durf t niet te zeggen.
     
    Riette89 vindt dit leuk.
  18. Spikkel19

    Spikkel19 VIP lid

    18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Wij maken geregeld wat mee, een paar voorbeelden

    - in ons vorige huis hadden we last van koude windvlagen, klapperende keukenkastjes , kloppen op de muur, gefluister. Dit bleek te komen van een geestoproep van mijn man jaren terug te zijn. Althans dat is op die avond op een goede manier afgesloten.

    - hier in dit huis is het altijd op een bepaald gedeelte koud in de gang. De rest van de gang niet alleen daar.

    - toen een familie lid van mijn man net overleden was( zeg een paar weken) lagen wij op bed en wisten wij zeker dat er iemand aan het eind van het bed tussen onze benen in ging zitten. We voelde het beide tegelijk.

    - onze dochter praat regelmatig met onze voorouders zoals ze dat zelf zegt . Nooit hebben wij dat haar aangeleerd. Ook zegt ze regelmatig mama omi is langs geweest en ze zegt ........

    - bij onze dochter in Dr kamer vlogen op een gegeven moment letterlijk knuffels over de grond heel bizar. Daarna heel duidelijke gezegd dat ze haar met rust moesten laten en sindsdien heeft ze het alleen nog over omi voorouders en tante. Heel soms kleine neefjes van mijn man of mij.

    Een kleine greep;)
     
    Oceanna en Riette89 vinden dit leuk.
  19. Riette89

    Riette89 Fanatiek lid

    28 apr 2014
    1.097
    682
    113
    Vrouw
    Duitsland
    #19 Riette89, 8 jul 2019
    Laatst bewerkt: 8 jul 2019
    Ja erg herkenbaar! En er zijn wel verschillende verklaringen voor Deja-vus te vinden van mensen zelf hoe hun denken hoe het in elkaar steekt. Maar ik denk dat niemand echt ooit het juiste antwoord daarop weet.

    Tijdje terug had ik een gesprek met iemand, hier en ik had ook een déjà vu. En ik was echt zo in mezelf aan het denken van "schiet op met praten ik ken dit al". Ik mis op zulke momenten de "skip button :D"

    Edit: Wat ik je kan aanraden,als je hem nog niet gezien hebt, is de film: Coherence. Deze film was mijzelf ook aangeraden door een kennis en blowed my mind.
     
  20. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.425
    7.266
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Ik kijk op zo'n moment alleen maar heel duf van 'wtf'o_O hahahahaha
     
    Riette89 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina